Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sexnekt i tredve år.

NYTT TEMA
fryatt

fryatt
08.04.13 19:11

Sexnekt i tredve år det er jeg utsatt for. Alle kan jo tenke seg hvilken helsetilstand jeg har for tiden. Det er ut og inn av psykiatrien og stadig flere medisiner, altså en ond sirkel. Jeg har dårlig råd og har ikke råd til å skille meg. Å starte på nytt er dødfødt. Det er et under at jeg lever. Prøvd flere ganger.

Neith

Neith
08.04.13 21:54
fryatt: Sexnekt i tredve år det er jeg utsatt for. Alle kan jo tenke seg hvilken helsetilstand jeg har for tiden. Det er ut og inn av psykiatrien og stadig flere medisiner, altså en ond sirkel. Jeg har dårlig råd og har ikke råd til å skille meg. Å starte på nytt er dødfødt. Det er et under at jeg lever. Prøvd flere ganger.

Sånne innlegg får meg til å beundre folk som orker å jobbe i psykiatrien. 

fryatt

fryatt
08.04.13 22:03
Neith: Sånne innlegg får meg til å beundre folk som orker å jobbe i psykiatrien.

Rein mobbing med andre ord, av noen som har det ekstremt vanskelig. Hva med å tenke på andre enn deg selv et øyeblikk. Det er en grunn til at jeg åpner meg på denne måten. Forventer ikke spott og spe. Men det enkleste på jord er å trakkasere folk som er i en vanskelig livssituason.

Neith

Neith
08.04.13 22:11

Er det en grunn til at du åpner deg på denne måten? Ja, jeg venter i spenning på hvordan du skal fortsette dette innlegget, hvor du legger all skyld for ditt miserable liv over på kona. 

TellMcGregor

TellMcGregor
08.04.13 23:18
fryatt: Sexnekt i tredve år det er jeg utsatt for. Alle kan jo tenke seg hvilken helsetilstand jeg har for tiden. Det er ut og inn av psykiatrien og stadig flere medisiner, altså en ond sirkel. Jeg har dårlig råd og har ikke råd til å skille meg. Å starte på nytt er dødfødt. Det er et under at jeg lever. Prøvd flere ganger.

Hvordan i huleste kan noen finne seg i et forhold som innebærer sex-nekt? Håper hun i det minste har gitt deg grønt lys til å ha sex med andre. Hvis ikke forstår jeg ikke hvordan du kan elske et menneske som nekter deg noe så grunnleggende som sex.

P.S. Dersom du er fattig, blir det neppe særlig dyrt for deg å skille deg da det ikke er noe der for henne å kreve. Se å få det gjort. Du kan ikke leve på den her måten.

(Innlegget ble redigert 08.04.13 23:19)

Neith

Neith
08.04.13 23:39
fryatt: Hvem pottifar skal jeg legge skylda på. Skjønner at en narr som bare har idioti å komme med. Hvem har for faen sagt at det er noens skyld? Føllger du ikke med. Når du er så tøff i trynet der du sitter ved pc'n, hva ville en som du ha gjort? Er ikke dette pottifar et diskusjonsforum, er det ikke åpent for alle? Eller vil en figur som deg ha sensur? Tror ikke du har funnet deg i å ikke ha sex på tredve år, men det er mulig du er homo!

Ja, for homofile trenger som kjent ikke sex. Eller?

Du hadde garantert kommet lengre her i livet, om du ikke var så opptatt av å legge skylde på alle andre hele tiden.

Du kan skille deg, eller du kan spørre kona om tillatelse til å ha en elskerinne. Du kan være utro, eller du kan bruke høyrehånda. 

Men vet du hva? Du vil fortsatt henge her på VGD og klage over livet ditt - som du ikke klarer å endre.

Meld i vei! Hvis det får deg til å føle deg bedre, så skal du få den gleden. Vertfall inntil noen kommer her og klapper deg på hodet og sier "dakaaaaaals".

Neith

Neith
08.04.13 23:43
Rollo_8: Nå er vel Neith en ekstremfeminist?

Er jeg? Det visste jeg ikke... Men du har vel full oversikt.

TellMcGregor

TellMcGregor
08.04.13 23:48

...

(Innlegget ble redigert 08.04.13 23:48)

Rollo_8

Rollo_8
08.04.13 23:55
Neith: Er jeg?

Hvertfall mannehater, og det er vel det samme.  Husker deg fra noen diskusjoner..

Neith

Neith
09.04.13 00:03
Rollo_8: Hvertfall mannehater, og det er vel det samme.  Husker deg fra noen diskusjoner.

Tvert imot, så liker jeg menn veldig godt. Har heller ingen dårlig erfaring med menn, så kan ikke helt se grunnen til at jeg skulle hate menn. Link gjerne til en av disse diskusjonene.

Det jeg misliker er folk som alltid må legge skylda på andre - uavhengig av kjønn. Særlig når trådstarter har store problemer, som slettes ikke har noe med sexnekt å gjøre. 

Les selv hva han har skrevet: (kanskje hans hat til kona bunner i konemishandlinga til faren)

Ødelagt barndom og ungdomstid på grunn av konemishandling og mye fyll i hjemmet. Dette førte til at to gutter fikk sine liv mer eller mindre ødelagt. begynte selv å drikke da jeg var 15 år. Alkoholiker som 17 åring. Flere selvmordsforsøk, første i 1973, lagt inn flere ganger. Greide å slutte å drikke i 2004 etter en veldig vond opplevelse. Begynte med Truxal i 1973, brukt det siden. Begynte med Cipramil i 2004 og bruker det fremdeles. Har prøvd å slutte, men ble ti ganger verre. Konklusjon, det er veldig vanskelig å slutte med medisin. Men skjønner meget godt at det beste hadde vært å kutte ut. Og depresjonen gir seg ikke, selv etter så mange år. Dårlig nettverk og liten familie spiller også inn. Jeg tror noe av dette er årsaker til at jeg er deprimert, men syynes det er rart at det ikke går over. Går til psykolog uten at det hjelper så mye. Skulle ønske at jeg ble bedre en vakker dag.

Rollo_8

Rollo_8
09.04.13 00:10

Ok mulig jeg blander deg med noen andre, men uansett utrolig smålig å anklage noen med alvorlig depresjon mm for "å legge skylda på andre".

Neith

Neith
09.04.13 00:19
Rollo_8: Ok mulig jeg blander deg med noen andre, men uansett utrolig smålig å anklage noen med alvorlig depresjon mm for "å legge skylda på andre".

Du velger bevisst å overse det faktum at han skriver: Sexnekt i tredve år det er jeg utsatt for, og ramser opp en rekke psykiske probemer som vi da IKKE skal sette i sammenheng med overskrifta "Sexnekt i tredve år" ??

Jeg fatter ikke hvorfor du svarer han som du gjør:   Kvinners hersketeknikker er undervurdert! dersom ikke skylda skal legges på kona.

Da får vi heller diskutere psykiske problemer generelt da, og glemme denne kona og sexnekten. 

(Innlegget ble redigert 09.04.13 00:21)

TellMcGregor

TellMcGregor
09.04.13 00:26
Rollo_8: Ok mulig jeg blander deg med noen andre, men uansett utrolig smålig å anklage noen med alvorlig depresjon mm for "å legge skylda på andre".

Vet det her ikke er politisk korrekt å si, men det er en gjenganger jeg har observert hos mennesker som er "deprimerte" (og hos meg selv, da jeg trodde jeg var "demprimert"). I en slik situasjon er man ofte veldig defensiv, så det å innrømme ansvar for egen situasjon sitter gjerne langt inne. Da er det lettere å skylde på alle andre og late som en aldri har hatt noe valg i livet.

Bedre blir det heller ikke av å gå til en psykolog som syns synd i deg og som hjelper deg med å legge skylda på andre, som f.eks. ens mor og ens far. Med åra har jeg fått mer og mer sansen for Dennis Leary's "Shut the Fuck Up" - metode. Lite har hjulpet meg mer, ihvertfall.

_roffe_

_roffe_
09.04.13 00:30
TellMcGregor: syns synd i deg

Er det mest irriterende og dummeste jeg vet om.

Det er bare nedverdigende ovenfor personen.

-- Dakar deg.

-- Deg er det synd på.

(Innlegget ble redigert 09.04.13 00:30)

Neith

Neith
09.04.13 00:30
TellMcGregor: Da er det lettere å skylde på alle andre og late som en aldri har hatt noe valg i livet.

Dette har trådstarter skrevet i et tidligere innlegg:

Vi lever godt uten sex, ingen av oss ønsker det. Det går fint å bo under samme tak uten at det er følelser med i bildet, de betyr ingen ting. Dessuten så er ikke sex det du tenker på når det er "svart". Der kommer god mat inn, det er en bedre trøst når det butter imot. vi har levd godt sammen uten sex på snart 20 år, og vi synes det går fint. Jeg er ung men liker ikke sex, det blir for problemfylt for meg, og fører ikke noe godt med seg. En behøver ikke å ha den kvalme sex'n for å vise hengivenhet.

Var bare derfor jeg syntes det var unødvendig å lage et innlegg om sexnekt og greier.
Rollo_8

Rollo_8
09.04.13 00:48
TellMcGregor: og hos meg selv, da jeg trodde jeg var "demprimert

Ok så at du "trodde" du var deprimert har gitt deg all nødvendig forståelse av depresjon..   Nok sagt egentlig.

TellMcGregor

TellMcGregor
09.04.13 00:56
Rollo_8: Ok så at du "trodde" du var deprimert har gitt deg all nødvendig forståelse av depresjon.. Nok sagt egentlig.

Det gjelder ikke bare meg, men også de jeg har observert rundt meg som har slitt med depresjoner. Synd å si det, men de er stort sett sutrere som kunne trengt et spark i rævva.

P.S. Når jeg sier "trodde jeg var deprimert" er det fordi jeg ikke har noen tro på diagnosen "depresjon", ikke fordi jeg ikke passet inn i kriteriene for diagnosen.

(Innlegget ble redigert 09.04.13 00:58)

TellMcGregor

TellMcGregor
09.04.13 01:00
_roffe_: Er det mest irriterende og dummeste jeg vet om. Det er bare nedverdigende ovenfor personen. -- Dakar deg. -- Deg er det synd på.

Jepp. Nå var det ikke akkurat sånn det foregikk da, men fokuset var helt klart alt for mye på "forståelse" og alt for lite på "se til helvete og skjerp deg, menneske!" Altså, jeg skjønner at en ikke kan si slikt til en pasient, men ofte hadde det nok vært til det beste.

(Innlegget ble redigert 09.04.13 01:02)

Rollo_8

Rollo_8
09.04.13 01:03
TellMcGregor: Det gjelder ikke bare meg, men også de jeg har observert rundt meg som har slitt med depresjoner. Synd å si det, men de er stort sett sutrere som kunne trengt et spark i rævva. P.S. Når jeg sier "trodde jeg var deprimert" er det fordi jeg ikke har noen tro på diagnosen "depresjon", ikke fordi jeg ikke passet inn i kriteriene for diagnosen.

Ganske utrolige påstander egentlig.  Men det er jo bare tullball som faller på sin egen urimelighet.

Fakta er at langt fler tar sitt eget liv hvert år enn det er drepte i trafikken.  Men det er vel bare sutrere det da....

God kveld. Over og ut.

TellMcGregor

TellMcGregor
09.04.13 01:06
Rollo_8: Fakta er at langt fler tar sitt eget liv hvert år enn det er drepte i trafikken. Men det er vel bare sutrere det da....

Den gjengse person som lider av en såkalt "klinisk depresjon" (les: tar ikke fatt i livet sitt - syndromet) står aldri i fare for å ta sitt eget liv.

Selvmord kan handle om mange ting, som f.eks. mer alvorlige psykiske lidelser eller akutte traumer. Ditt lille faktum er med andre ord totalt irrelevant i denne sammenheng, med mindre du kan vise til at "klinisk depresjon" er den utløsende faktor i disse selvmordene det er snakk om.

(Innlegget ble redigert 09.04.13 01:07)

_roffe_

_roffe_
09.04.13 01:08
Rollo_8: Fakta er at langt fler tar sitt eget liv hvert år

Du hjelper ikke dem ved å "syns synd" på de, tvert imot.

Navnebruker

Navnebruker
09.04.13 09:17
Rollo_8: Kvinners hersketeknikker er undervurdert!

Er de? Jeg trodde de var ganske velkjente og anerkjente? 

I dette tilfellet ser vi en mann som er blottet for evnen til å ta tak i sitt eget liv, han bare lider seg gjennom det og hater det. 

Men for all del, la oss legge skylden på kona. En mann greier jo faen meg ikke en dritt alene, det må være noen andres feil.

Jarnagard

Jarnagard
09.04.13 09:21

30 år uten sex, og du tar opp problemet først nå? Så vidt jeg vet er Norge et fritt land hvor man kan avbryte forhold når man ønsker.

sirjoss888

sirjoss888
09.04.13 09:21

slik jeg ser det har du to valg, du dør ikke av sexnekt, ikke børr du bli så deprimert av det heller, så du kan runke smile og være fornøyd med livet.. eller du kan gå fra kona.. sitte og klage kommer du ihvertfall ingen vei med..

sex er ingen menneskerett, og heller ikke noe livs nødvendig..

sirjoss888

sirjoss888
09.04.13 09:23

og absolutt ikke vondt ment, men går du på medisiner fordi du ikke får ha sex er det helt andre problemer som ligger bak.. det burd eogså psykiatrien ha fortalt deg om du gikk ditt som du sier..

hvordan du ikke har råd til å skille deg skjønner jeg heller ikke, har kona de mer enn deg må du jo ikke betale noe, har du jobb så har du da råd.. med mindre du har svært høye krav..

sanila

sanila
09.04.13 09:26
Jarnagard: 30 år uten sex, og du tar opp problemet først nå? Så vidt jeg vet er Norge et fritt land hvor man kan avbryte forhold når man ønsker.

hvordan har kona det..........................

fryatt

fryatt
09.04.13 09:32
Neith: Du hadde garantert kommet lengre her i livet, om du ikke var så opptatt av å legge skylde på alle andre hele tiden.
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 17:08)

fryatt

fryatt
09.04.13 09:35
Neith: Meld i vei! Hvis det får deg til å føle deg bedre, så skal du få den gleden. Vertfall inntil noen kommer her og klapper deg på hodet og sier "dakaaaaaals".

Skjønner at en en så patetisk fyr som deg ikke har evne til å sette deg inn i det her. Det blir for krevende for deg, stakkars. Har jeg det bra så drit i alle andre, det er et fint motto. Elskerinne er det dummeste jeg noensinne har hørt. Kona har det helt topp, hun hater sex med meg.

sanila

sanila
09.04.13 09:38
fryatt: Det gjør jeg for faen ikke. Er det min feil at hun nekter meg sex? Såpass skjønner vel du og.

enten troller du, eller også er du helt blind for egen rolle i konas sexnekt som du kalder det.

merkelig hun er blitt, andra fisk i havet.

enhver kvinne kan spre beina, men ha sex er en felles greie.

sanila

sanila
09.04.13 09:39
fryatt: hun hater sex med meg.

hvorfor

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg