Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Slapphet etter halsinfeksjon

NYTT TEMA
VivaLV

VivaLV
28.05.13 15:52

Begynner å bli en del innlegg fra meg angående helse, men akkurat nå sliter jeg mer enn jeg har gjort på lenge. Tidligere i dag begynte jeg tom. å tenke på ett eller annet kvakksalveri.

Var endel forkjølet og halsinfeksjon for ca. 3 uker siden. Gradvis gikk forkjølelsen over, men fremdeles sitter det litt igjen i halsen. I tillegg har jeg en utrolig slapphet.

Føler meg endel varm, hoster litt (ikke veldig mye), litt irritasjon i halsen, svimmel, småkvalm og sist men ikke minst en utrolig slapphet. Blir helt utslitt bare og å gå opp trappen. Forsøker innimellom å tvinge meg til på gjøre noen småting, men etter ett par timer med lettere fysisk arbeid blir jeg helt utslitt. Alt-i-alt har jeg altså mer eller mindre orket ingenting i 3 uker.

Har vært hos legen 2 ganger, men syntes ikke jeg når helt frem og at han burde ta noen flere tester. Men siden det er såpass uklart så er det kanskje ikke noen man åpenbart kan ta?

Husker ikke hvilken blodprøve det var, men var den de tester CPR? nivå på og den var bra.

gourmande

gourmande
28.05.13 16:43
VivaLV: Blir helt utslitt bare og å gå opp trappen.

Denne kommentaren leder mine tanker mot kyssesyken, mononukleose, som er en infeksjon med Epstein-Barr virus. Den kan sitte utrolig lenge i kroppen (faktisk i flere år hos enkelte), og må tas alvorlig. Sønnen min hanglet i flere år etterpå, og trappegåing var den ultimate utfordringen.

Tror det skal finnes en test for kyssesyken. Be legen din om å ta den. I mellomtiden er det viktig å ta det med ro, og ikke presse kroppen / anstrenge seg.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/kyssesyke-mononukleose-1751.html

(Innlegget ble redigert 28.05.13 16:50)

den1m

den1m
31.05.13 06:55

Dette kan faktisk være allergi, TS, for det er sånn jeg går og hangler nå.

Her har det gått slag i slag nå med ene faenskapet etter det andre. Psykose etter røykesluttabletter, influensa, bilulykke, ferietur hvor jeg ble solbrent og endte opp hos lege pga allergisk reaksjon på fuktighetskrem, bjørkepollenallergi, der det ene har avløst det andre med noen dagers mellomrom...

Jeg sitter her nå som et vrak, og har såklart ikke klart å slutte å røyke pga alt det her, noe må jeg roe meg ned på midt i elendigheten. Men akkuratt nå er det er nok værst  pga bjørkepollenet. Det kan gi symptomer som det du beskriver her, irritasjon i bl.a hals og sterk slapphet. Men jeg føler meg litt mer oppegående enn igår og dagene før, fordi bjørkepollenet har begynt å gi seg nå.

Sjekk her for ditt område: www.pollenvarslingen.no

(Innlegget ble redigert 31.05.13 07:05)

VivaLV

VivaLV
14.06.13 11:05

Fader. Gir seg ikke dette her. Sliter mer og mer med dette her. Blir jo helt knekt av å aldri bli bra.

Nå er det ikke så veldig lenge jeg skiftet lege så foreløpig har vi ikke så nært forhold. Men de gangene jeg har vært der syntes jeg at jeg sliter litt med å nå frem.

Planlegger en ny tur til uken, men hva skal jeg si? Dvs. er jo hans jobb å foreslå noe, men regner med at han ikke kommer til å foreslå noe.

Hadde det vært opp til meg så hadde man tatt en total test så får det koste det det koste må om jeg så skulle ha betalt det selv.

Faktisk så desperat at jeg vurderer noe alternativ behandling. Ikke direkte homeopati, men akupunktur, kopping, trykkmassasje eller ett eller annet i den bane.

gourmande

gourmande
14.06.13 17:02
VivaLV: Hadde det vært opp til meg så hadde man tatt en total test så får det koste det det koste må om jeg så skulle ha betalt det selv.

Det er jo opp til deg. Fikk du tatt testen for mononukleose? Du kan jo ta deg en tur til et privat legesenter (Aleris, Volvat etc). De tar alle tenkelige prøver og gir seg ikke før de finner et svar.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg