Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er det noen som kan hjelpe meg???

NYTT TEMA
sommer

sommer
04.05.14 18:12

For snart tre år siden da vi flyttet til et nytt område begynte jeg å få

svie i munnhulen, spesielt i tungen. Det kom og gikk både innendørs og utendørs. Det er er ikke tilknyttet spising eller drikking. Det forsvinner idet jeg spiser eller drikker, for så å komme tilbake igjen etterpå. Det er ekstremt ille nå i pollensesongen. Jeg har fått påvist bjørke allergi. Det brenner/ svir nesten hele dagen nå for tiden. Det kjennes som om jeg har spist en blomsterstilk eller sprutet såpe inn i munnen. sterkt og beskt. Jeg har ingen mangelsykdommer og tungen er normal.

Det føles som det er noe i luftet som utløser det.i skogen er det aller værst. Når jeg er i syden, på danskebåten, i offentlige bygg, kjøpesentre på sjøen osv så er plagene helt borte. 

Jeg har aldri hørt om dette før eller lest om andre som har hatt en evt. allergi som gir dette symptomet. I skrivende stund med vinduet åpent ved siden av meg, så kjenner jeg at den lufta som siver inn gjør at jeg svir i munnen/tunga. Det er skog rett på utsiden. 

Jeg har forsøkt allergimedisin, zyrtek, Aerius, polaramin, Zantac(syrenøytraliserende) uten at svien gir seg.

Jeg har i kveld forsøkt ibux og paracet og det lindrer ikke i det hele tatt.

Hadde det vært noen tips fra dere som hjalp, så hadde det betydd uendelig MYE for meg. Det er ikke godt å ha det slik. 

Har selvfølgelig snakket med fast lege og øre nese hals lege, men de kan ikke gjøre annen enn å gi meg ovennevnte allergitabletter(som ikke har hjulpet).

Når jeg er forkjølet/sår hals eller har hatt bedøvelse hos tannlegen så er det borte for en liten stund. Da blir det lammet.

Er det noen som med bakgrunn av de opplysninger jeg har skrevet, som kan si noe om dette, hvor problemet sitter. 

Jeg fikk kortison sprøyte hos legen nå på fredag og det har fram til nå ikke endret på symptomene. Da kan jeg vel se bort fra at det er allergi, eller?

Håper på positivt svar fra noen der ute.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg