Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sterk hodepine!

NYTT TEMA
Linn123

Linn123
30.12.14 01:22

Min mann har hodepine så og si hver dag. Han har vært til lege med det, men legen mener at det kan være muskulert. Dette har vart i mange år, og det sitter kun fremme i hode over pannen. Han har dårlig syn og går med linser. Har problemer med leddene som ikke legene finner ut av. Er det noen som kan komme med tips om hva det kan være? Det blir bare gradvis værre, og i kveld er det så gale at hver gang han reiser seg så trykker det bare mer på. Han er 26 år gammel og er ellers frisk.

Hilsen en bekymret forlovede.  

(Innlegget ble redigert 30.12.14 01:26)

Valdriss

Valdriss
30.12.14 11:24

Hei.  Veldig leit aa hoere, men jeg kjenner igjen mye av dette.
Jeg hadde nesten konstant hodepine i flere aar etter en ulykke da
jeg var mye yngre enn din mann.  En oeyeskade har jeg ogsaa,
men heldigvis hadde vi ikke TV o.l. den gang, og jeg haaper at din mann begrenser TV-titting o.l. 
Jeg er en eldre kar idag, og hvis jeg ser paa TV en stund saa begynner jeg aa kejnne av hodepina igjen.  Det samme med mye
tid her paa Intenett.   Synet virker veldig sterkt inn paa hodet, saa
han boer i likhet med meg begrense slike aktiviteter kraftig.

En annen viktig faktor er mosjon, sitter han mye rolig blir gaar blodsirkulasjonen langsommere og det har negativ innvirkning.
Og selv om mye lesing/studier er viktig boer en unngaa for mye
unoedvendig litteratur, dvs. det meste utom studielitt.

Jeg er blitt kvitt hodepina helt og har kun syn paa ett oeye, men
har et veldig godt liv naa.  Hvis han foelger disse enkle raad er jeg sikker paa at han raskt blir mye bedre.  I tillegg boer han selvsagt
helt unngaa tobakk og alkohol, da begge har en svaert negativ virkning paa hele systemet.
Han maa ogsaa unngaa heftige bevegelser, bare det aa reise seg opp med en heftig bevegelse kan virke negativt, jeg prater av erfaring.

Lykke til og Godt Nytt Aar til dere to !

sanila

sanila
30.12.14 11:51

Leger er ikke det beste til alt. Jeg har tidligere hatt veldig sterke smerter, og kunne bare glemme og få hjelp i helsevesenet, bortsett fra div hjelpemidler.

Led smerter kommer ikke nødvendigvis fra selve ledene( sjeldent)  

Som eksempler kan nevnes, albue smerter der hadde sitt utspring i armhulen. Hofte smerter et godt stykke opp av ryggen. 

Hodepine og nakke er ofte sammenhengene.

Kroppen er en helhet. For min del har dyktige thai massører ( man må lete litt) se etter folk med erfaring, og plasser der ikke driver med andre ting.

Noen thai massører bruker vestlig benk, da er det ikke riktig thai massasje. 

Det er et forslag. Men jeg vet ogsåat en del thai massører sliter litt med, at folk ikke skjønner, at massasje gjør vondt. Men om man puster ordentlig , da kan massasjen ende opp med og bli særdeles behagelig.

haraldwno

haraldwno
30.12.14 21:39

Migrene eller hodepine?

Har han "aura" før et anfall, noe som forbedrer/forværrer eller dere har opplevd kan være utløsende?

Hva gjelder leddproblemene:

Er det smerter eller ubehag?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg