Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

D vitaminmangel.

NYTT TEMA
Ermeg

Ermeg
06.01.15 12:36

Har vært sliten, utmattet, hodepine, leddverk og blitt fort syk de siste månedene. Blodprøver viser at jeg har et d vitamin nivå på 33. Hvor lang tid vil det ta før jeg vil kjenne bedring? Tar en tablett d3 tilskudd hver dag(vanlig, ikke reseptbelagt) og tran. 

-jethro-

-jethro-
06.01.15 12:46

Jeg var nede på rundt 26 tror jeg. Var i alle fall veldig lavt. Hadde mye av de samme symptomene som deg. Sliten og utmattet, vondt i ledd, spesielt i knærne. Klarte nesten ikke å reise meg opp uten å støtte meg med hendene. Var helt sikker på at jeg hadde fått leddgikt eller det som verre var, men det var rett og slett D-vitamin mangel. Jeg kjøpte en boks med D-vitaminer på apoteket og jeg mener at jeg merket bedring etter ca. 2-3 uker. Ta en ny blodprøve etter noen måneder, så har du nok fått opp nivået :)

FrP-medlem

FrP-medlem
10.01.15 06:22

Om dere har så lave nivåer, vil det ta lang tid å komme opp på optimalt nivå om man bare tar 10-20 üg daglig.

Daglig anbefalt dose er en grei vedlikeholdsdose, men  man kan ta 5 ggr denne dosen periodevis om man skal hente inn "etterslepet"

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg