Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vondt i ryggen/menstruasjon/endometriose

NYTT TEMA
amorine

amorine
07.01.15 18:43

Noen som vet hvorfor noen ..som meg får så vondt i ryggen i begynnelsen av menstuasjonen? Kan det ha i forbindelse med...som jeg mistenker...at jeg kan ha  endometriose?

Mercury91

Mercury91
08.01.15 13:36

Hei. Nå skriver du jo veldig like info ellers, men jeg regner med at du har symptomene på endometriose fordi du har kommet fram til at det er en mulig diagnose. Vil råde deg til å få en henvisning til en spesialist for utredning :) Det holder stort sett ikke med en vanlig gyn. Mange av oss har dårlige erfaringer med det. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men de er ihvertfall veldig flinke på Ullevål I Oslo:) Der vil du få god hjelp og en behandling for sykdommen hvis det viser seg at du har det.

Du kan også søke opp en gruppe på Facebook som heter "Endometriose for oss i Norge". Det er en lukket gruppe, og der kan du spørre litt mer om ting du lurer på :) 

Gruppen som heter "Endometrioseforeningen Norge" er kun for medlemmer av foreningen (hvis du skulle lure på hvorfor jeg ikke guidet deg til den istedenfor).

Mercury91

Mercury91
08.01.15 13:56

Du kan også gå inn på hjemmesiden til Endometrioseforeningen :) Det står det litt mer info om sykdommen. www.endometriose.no

gourmande

gourmande
08.01.15 22:18
amorine: Noen som vet hvorfor noen ..som meg får så vondt i ryggen i begynnelsen av menstuasjonen? Kan det ha i forbindelse med...som jeg mistenker...at jeg kan ha  endometriose?

Det finnes noen smertereseptorer i nedre del av ryggen som utløses av kvinnelige hormoner under menstruasjon. Fikk selv beskjed om at det var "helt normalt". Veldig vondt, men det går over.

Hvis du mistenker endometriose, må du få det sjekket ut. Men smerter i korsryggen er ikke automatisk et tegn på endometriose.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg