Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Frikortandel 2 og terapeutisk behandling ?

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1200
17.03.18 14:52

Jeg skal muligens til terapi fysisk. Jeg kan da velge selv, fysioterapi, kiropraktor eller annet i mitt tilfelle. Fysioterapi får en jo på frikortandel 2, og det fins også manuell fysioterapi. Men her i Molde kom jeg på nettet over en manuell terapeut som tilbyr den behandling jeg ønsker. Men det står ikke noe om at han er fysioterapeut, så da lurer jeg på om jeg kan bruke frikortandel 2 ??

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 18619
17.03.18 17:46
merterje: Men det står ikke noe om at han er fysioterapeut, så da lurer jeg på om jeg kan bruke frikortandel 2 ??

"Når du går til fysioterapeut eller manuellterapeut, får du dekket deler av utgiftene dine til behandlingen. Som hovedregel må du betale en egenandel som teller med i opptjeningen til frikort for egenandelstak 2."

https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-hos-fysioterapeut

Referee799
Referee799Innlegg: 7092
30.03.18 07:52
merterje: Men det står ikke noe om at han er fysioterapeut, så da lurer jeg på om jeg kan bruke frikortandel 2 ??

Hvorfor spørre her? Vedkommende behandler vet jo det!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester