Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Får ikke medisin så lenge fastlegen er på ferie!!!

NYTT TEMA
OOTSP
OOTSPInnlegg: 7518
16.05.18 17:08

Hva er det som skjer i dag. Min mor får ikke sine smertestillende grunnet at fastlegen er på ferie. Hun må vente til han er ferdig med sin ferie før hun får det. Hva har skjedd i vår kommune. De tillater ikke at andre leger skriver ut deres resept lengere...

Må hun nå leve i 10 dager ekstra før hun får sin medisin? (1 uke til med ferie)?

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 18330
18.05.18 11:29
OOTSP: Hva er det som skjer i dag. Min mor får ikke sine smertestillende grunnet at fastlegen er på ferie. Hun må vente til han er ferdig med sin ferie før hun får det. Hva har skjedd i vår kommune. De tillater ikke at andre leger skriver ut deres resept lengere... Må hun nå leve i 10 dager ekstra før hun får sin medisin? (1 uke til med ferie)?

Hvis fastlegen er på ferie, så må vel denne ha en annen en som kan steppe inn (eller da pasient oppsøke når det behøvs)?

Hvis en annen ikke kan gi de nødvendige medisinene, så er dette en meget alvorlig sak!
Kontakt kommunen!

OOTSP
20.05.18 22:21
return_of_drakkar: Hvis en annen ikke kan gi de nødvendige medisinene, så er dette en meget alvorlig sak!
Kontakt kommunen!

Det er det nye reglemanget i kommunen, det er kommunen som har bestemt dette. Så det er ingenvits å ta kontakt med de... sånn blir det når Ap styrer det meste.

return_of_drakkar
21.05.18 08:37
OOTSP: Det er det nye reglemanget i kommunen, det er kommunen som har bestemt dette. Så det er ingenvits å ta kontakt med de... sånn blir det når Ap styrer det meste.

Dette er jo klin galskap.
Hva om det gjaldt helt livsnødvendige medisiner?
Dette kan da umulig være lovlig!
Hva med legevakt (akutt) eller et sykehus i nærheten (om det finnes)?
Jeg hadde lagd bråk - masse bråk.

JOlsen
JOlsenInnlegg: 1551
29.05.18 21:10

Jeg får ikke smertestillende medisiner, legen er utrolig streng. Er vanedannende og trafikkfarlig. Det har blitt mye strengere. 

puma1
puma1Innlegg: 19744
29.05.18 21:17
return_of_drakkar: Hva om det gjaldt helt livsnødvendige medisiner?

Vi må vel gå ut fra at retningslinjene gjelder A og B-preparater (vanedannende medisin). 

return_of_drakkar
29.05.18 22:17
puma1: Vi må vel gå ut fra at retningslinjene gjelder A og B-preparater (vanedannende medisin).

Sannsynligvis for å unngå shopping?

Eksempel.

JOlsen
29.05.18 22:27

Det er så og si umulig å få ut Paralgin. Var mye lettere før. Gir en god følelse. 

Referee799
Referee799Innlegg: 7066
08.06.18 14:06
JOlsen: Gir en god følelse

Sikkert tegn på at du ikke bør ha det da...

JOlsen
10.06.18 19:07
Referee799: Sikkert tegn på at du ikke bør ha det da...

Og ha det bra noen timer av livet? 

Referee799
11.06.18 23:11
JOlsen: Og ha det bra noen timer av livet?

Virker jo som om det er "ruseffekten" mer enn den smertedempende effekten du er ute etter. Hvorfor skal det offentlige sørge for det? 

(Innlegget ble redigert 11.06.18 23:11)

JOlsen
12.06.18 08:54
Referee799: Virker jo som om det er "ruseffekten" mer enn den smertedempende effekten du er ute etter. Hvorfor skal det offentlige sørge for det?

Har jeg sagt det? Og du har ikke noe med hva medisinen brukes til. Hvor mange tusen tror du bruker den for å få rus? Jeg bruker den mot smerter. Og da far man på toppen en god følelse noen timer. Og det demper smertene, så enkelt er det. 

Referee799
12.06.18 14:16
JOlsen: Har jeg sagt det?

"Gir en god følelse." Smertedempende er "ingen følelse"... Det er vel ingen skattebetalere som ønsker at skattepenger skal gå til "rus". Smertelindring er ok..

JOlsen
12.06.18 15:45
Referee799: Gir en god følelse." Smertedempende er "ingen følelse"... Det er vel ingen skattebetalere som ønsker at skattepenger skal gå til "rus". Smertelindring er

Det var smertelindring som var poenget! Du skal ikke tenke så mye på dette. Vi alle betaler skatt som kan gå til reseptbelagte medisiner. Lite å gjøre noe med. Det gir en god følelse og ta seg fire pils også. Og ikke på resept. 

Referee799
14.06.18 19:07
JOlsen: Vi alle betaler skatt som kan gå til reseptbelagte medisiner. Lite å gjøre noe med. Det gir en god følelse og ta seg fire pils også.

Forskjellen på å ruse seg på reseptbelagte medikamenter og øl, er at medikamenter er subsidiert av skattepenger, mens øl gir avgiftsinntekter til staten..

JOlsen
14.06.18 19:17

Så du mener alle må slutte med reseptbelagte medisiner fordi du ikke liker det? Si meg er du grådig? Vi betaler alle skatt, og de pengene går til mye rart. Vet du hvor mange som ruser seg på paralgin forte? Mange narkomane kanskje....... 

Referee799
19.06.18 07:20
JOlsen: Så du mener alle må slutte med reseptbelagte medisiner fordi du ikke liker det?

Neida. Reseptordningen har sin opplagte funksjon som ikke bør misbrukes.

(Innlegget ble redigert 19.06.18 07:22)

Referee799
19.06.18 07:21
JOlsen: Vet du hvor mange som ruser seg på paralgin forte? Mange narkomane kanskje.......

Det er MANGE. Og de fleste narkomane kjøper sine misbruksstoffer på det illegale markedet...

(Innlegget ble redigert 19.06.18 07:22)

JOlsen
19.06.18 10:14
Referee799: Det er MANGE. Og de fleste narkomane kjøper sine misbruksstoffer på det illegale markedet...

Og veldig mange får det av fastlegen. Noe som du må være med å betale. Verden er urettferdig. 

JOlsen
01.07.18 10:48

Cosylan er en fin medisin, virker mot mye!!

startelver
startelverInnlegg: 45573
10.07.18 10:25

Det beste er å meditere og bli venn med smertene, til slutt kan du lære opp hjernen din til ikke å kjenne de. Spise sunt, drikke sunt. 

Men det kommer an på hvilken diagnose du har selvsagt.

JOlsen
10.07.18 12:36
startelver: Men det kommer an på hvilken diagnose du har selvsagt.

Konstant deprimert og full av angst. Får ikke Sobril. Alkohol er ingen løsning. 

JOlsen
14.07.18 14:23
Referee799: Sikkert tegn på at du ikke bør ha det da...

Det er da man har det bra.... Men det er bra at det er strengt. Men de som vil får tak i alt og selger på gata. 

OOTSP
16.07.18 14:26
JOlsen: Konstant deprimert og full av angst. Får ikke Sobril. Alkohol er ingen løsning.

Deprisjon og spesielt "angst" er faktisk noe av det verste man kan komme utfor. Det er mye tøffere enn hva folk flest tror og de fleste av de som lider av det blir sjeldent trodd.

Jeg støtter deg hele veien og vet hvordan det er, + å han en familie der mange lider av det samme. Mener selv at deprisjon og angst er den mest grusomme lidelsen av de alle siden man selv ødelegger sitt eget liv under dette uten at man vil det selv.

Må dessverre si at da jeg selv lidde under det, så sluttet jeg med mine medisiner imot det siden jeg selv følte at de kun gjorde det verre for hver gang jeg tok de. Slik kom jeg meg ut av det, men har fortsatt 2 i familien som lider under det for øyeblikket...

JOlsen
16.07.18 14:47

Ja depresjon og angst er et helvete og du føler at alt er svart. Og når du ikke får beroligende av fastlegen blir det uhyre krevende. De som sier du bør klare kan klare deg uten medisiner, de vet ikke hva de snakker om. Sobril er en medisin som hjelper godt mot angst og uro. I dag er det blitt så strengt at bare rusmisbrukere får det. 

OOTSP
17.07.18 10:10
JOlsen: Ja depresjon og angst er et helvete og du føler at alt er svart. Og når du ikke får beroligende av fastlegen blir det uhyre krevende. De som sier du bør klare kan klare deg uten medisiner, de vet ikke hva de snakker om. Sobril er en medisin som hjelper godt mot angst og uro. I dag er det blitt så strengt at bare rusmisbrukere får det.

De har blitt mye strengere i dag ja og mener selv at de som fortsatt lider under det burde fått sin medisin, ellers så kan man risikere at visse pasienter begynner å ta sitt liv rett og slett grunnet at livet blir for hardt til å takle. Jeg klarer selv ikke å slutte med smertestillende, det jeg ga slipp på var stesolid som skulle hjelpe mot angst, men syntes angsten bare ble verre for hver gang jeg tok den i bruk og sluttet totalt etter 1 års tid.

JOlsen
17.07.18 14:14

Mange vil ta sitt liv fordi de ikke får medisiner. Legene gjør en katastrofal feil. Alle burde fått det de trenger, ihvertfall de med sterke depresjoner og angst. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg