Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Unormal vektoppgang.

NYTT TEMA
JOlsen
JOlsenInnlegg: 984
22.06.18 21:30
Il-Pirata: Hvorfor er dette en problemstilling for deg? Om noen har bestemt deg for å gå ned i vekt, så passer en selvsagt på å ikke være i kalorioverskudd enkelte dager i det hele tatt. Så er problemet at det kan være lett å glippe og få lyst på noe godt til trøst eller glede. OK, men så er svaret også klinkende klart hvorfor en ikke går ned og de

Beklager at jeg spurte. Var ikke meningen å forstyrre deg. Jeg går i kalorioverskudd flere dager i uka. Så det er en reell problemstilling. Og en må unne seg noe god en gang iblant. Ellers orker jeg ikke å slanke meg i årevis. Og jeg tror jeg vil gå ned 10 kilo. Man må ha trua. Tror du jeg har gått ned i denne uka?

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 17383
22.06.18 21:40
Il-Pirata: Jeg tror ikke lenger på deg. Jeg tviler dessuten på at du er en mann over 50 år, hverken måten du ordlegger deg på eller avataren din tyder på det.

Siterer fra din kommentar til Trådstarter...(se sitatet).

Vel. jeg kjenner ikke TS, men ut fra litt fotball-meningsutvekslinger med vedkommende så stemmer medio 60-årene veldig bra det.

return_of_drakkar
22.06.18 21:56
Il-Pirata: Når det gjelder aktivitet som du tror er veien til et lettere liv, så kan du lese dette:

Så kan man vise til studier som promoteter fysisk aktivitet for
- vektreduksjon
- opprettholde oppnådd reduksjon.

Så hvem tar feil av dem?
Vel, dette kommer an på hvordan studiene er satt og gjennomført.
Det er nok heller ikke slik at noen studie viser 100% den eller den andre veien.
Så det er ikke så enkelt at vi kan si: yes or no...

F.eks disse:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17637702
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3568069/

(Innlegget ble redigert 22.06.18 21:59)

Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 17708
22.06.18 21:58
JOlsen: Jeg går i kalorioverskudd flere dager i uka. Så det er en reell problemstilling. Og en må unne seg noe god en gang iblant. Ellers orker jeg ikke å slanke meg i årevis.

Selvsagt gjør du det, det er derfor du ikke går ned. Men dette er bra, endelig er du ærlig med deg selv og da er du faktisk veldig mye nærmere å lykkes også.

Men å slanke seg i åresvis er ikke bra, det sliter deg ut psykisk. Du sier du har en BMI på litt over 30,  vel det kan bety at du er forholdsvis velproposjonert om du driver med bodybuilding, eller det kan bety at du er på grensa mellom overvekt og fedme klasse 1. Alt avhengig av din konstitusjon. Som et eksempel på hvor unøyaktig BMI kan være og hvor lite det egner seg på individnivå, så se på disse to, de har samme BMI: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2013/02/25/168569/bmi-disse-er-tjukke

Uansett du sier at legen din mener det, så da er det jo greit å høre på han. Men fremfor å slanke seg i åresvis, så bør du legge om kostholdet ditt og finne et kosthold du trives med på lang sikt. Som jeg sa, en bør ikke betrakte vektnedgangen som en kur, men som en varig ting. Da vil du ha best sjans til å lykkes med å holde vekta nede når du først har tatt av kiloene. Fordi en kan ikke gå tilbake til det kostholdet som bragte en dit i første omgang.

Så du må finne ut hva som fungerer for akkurat deg. Gi blanke i alle kjerringråd og oppskrifter du finner rundt omkring. Finn et kosthold du trives med, fortrinnsvis med lite raske karbohydrater og sukker og bra med proteiner, egg er f.eks veldig bra og inneholder alt av næringsstoffer bortsett fra vit-c.

Så planlegger du på forhånd dine måltider, regner ut hva kalorinnholdet er og legger ikke mer på talerkenen enn det du har bestemt deg for. Så istedetfor å spise til du er mett, så spiser du ditt tilmålte måltid og så lar du maten synke, da vil du kjenne at du faktisk er mett etter ca. en halvtime, dette er en treningssak. Planlegging og et kosthold du kan leve over tid med er nøkkelen til suksess, ikke kurer. 

Så om du skal unne deg noe godt en gang i blandt, så bør du planlegge dette. Skal du spise potetgull i helga, vel så mener jeg å huske at en pose inneholder ca 1500 kcal (gidder ikke sjekke akkurat nå, så tar dette fra hukommelsen), da bør du senke kaloriintaket i resten av uka, slik at du har rom for disse planlagte utskeielsene.

(Innlegget ble redigert 22.06.18 22:05)

Il-Pirata
22.06.18 22:01
return_of_drakkar: Så hvem tar feil av dem?

Vel det var kanskje en grunn til at jeg, selv om jeg helst unngår å si for mye fra mitt liv på dette forumet,  brukte meg selv som eksempel, nettopp for å understreke at en kan gå ned veldig mye selv om en ikke er aktiv. Vektnedgang gjøres først og fremst via kostholdet og eventuelt styrketrening. Kondis skaffer en seg fra mosjon, som selvsagt er sunt men for å kvitte seg med kiloer, så er det maten som må ha fokus.

(Innlegget ble redigert 22.06.18 22:02)

return_of_drakkar
22.06.18 22:02
Il-Pirata: . Du kan umulig ha taklet militærtjenesten særlig bra,

Denne var vel ikke særlig smart...om TS
Som man spørger får man svar
http://mentalfloss.com/article/61909/6-celebrities-rejected-military-service

return_of_drakkar
22.06.18 22:05
Il-Pirata: Vel det var kanskje en grunn til at jeg, selv om jeg helst unngår å si for mye fra mitt liv på dette forumet, brukte meg selv som eksempel, nettopp for å understreke at en kan gå ned veldig mye selv om en ikke er aktiv. Vektnedgang gjøres først og fremst via kostholdet og eventuelt styrketrening. Kondis skaffer en seg fra mosjon, som selvsagt er sunnt men for å kvitte seg med kiloer, så er det maten som må ha fokus.

Jo, men du er én av mange og sannheten for deg er sannheten for mange, men ikke nødvendigvis for alle. Og motsatt.

Noen kan ta en Ibux mot smerter, jeg vil dø av det...
Altså, det kan finnes avarter innen alt, så jeg mener at man ikke bør være 100% bombastisk på dette området.

Il-Pirata
22.06.18 22:07
return_of_drakkar: Det er nok heller ikke slik at noen studie viser

Hva med å faktisk høre litt på de som har fått til dette tidligere da? fremfor en haug av studier på mus?

Il-Pirata
22.06.18 22:12
return_of_drakkar: Jo, men du er én av mange og sannheten for deg er sannheten for mange, men ikke nødvendigvis for alle. Og motsatt. Noen kan ta en Ibux mot smerter, jeg vil dø av det...
Altså, det kan finnes avarter innen alt, så jeg mener at man ikke bør være 100% bombastisk på dette området.

Nå får du gi deg. OK hvor mange overvektige var det i konsentrasjonsleirene under krigen? Få i deg mindre kalorier enn du forbruker så går du ned, dette er ikke noe å krangle om, det er fakta.

Javel så minsker du kanskje forbrenningen på antidepressiva, så legg da det inn i regnestykket da for pokker, hvor vanskelig kan dette være? Begynn å trene styrke, så vil den økte muskelaktiviteten øke hvileforbrenningen igjen, dette går begge veier og forbrenning er ikke noe konstant. Poenget er at det er universelt at om en forbruker mer energi enn en tilfører, så går en ned. Slutt med dette bortforklaringsgreiene nå. Alle kan gå ned i vekt hvis de bestemmer seg for det.

Gorback
GorbackInnlegg: 2494
22.06.18 22:21
JOlsen: Og en må unne seg noe god en gang iblant. Ellers orker jeg ikke å slanke meg i årevis.

Du tror kanskje at en diett løser ditt problem? Først gå ned til "idealvekta" - og når dette er oppnådd tilbake til din gamle livsstil uten at kiloene kommer tilbake?

Glem det, dette er jojoslanking, om du vil bli slank og fit må du leve på en spesiell måte resten av livet og det virker som dette ikke er for deg...  

return_of_drakkar
23.06.18 09:57
Il-Pirata: Hva med å faktisk høre litt på de som har fått til dette tidligere da? fremfor en haug av studier på mus?

Og hører man på slike, så vil det vise seg at det faktisk var mange veier til Rom.

Så vil da studiene på mus vise at for enkelte organismer vil det uventede være en medvirkende årsak til noe.

return_of_drakkar
23.06.18 10:05
Il-Pirata: Nå får du gi deg. OK hvor mange overvektige var det i konsentrasjonsleirene under krigen? Få i deg mindre kalorier enn du forbruker så går du ned, dette er ikke noe å krangle om, det er fakta. Javel så minsker du kanskje forbrenningen på antidepressiva, så legg da det inn i regnestykket da for pokker, hvor vanskelig kan dette være? Begynn å trene styrke, så vil den økte muskelaktiviteten øke hvileforbrenningen igjen, dette går begge veier og forbrenning er ikke noe konstant. Poenget er at det er universelt at om en forbruker mer energi enn en tilfører, så går en ned. Slutt med dette bortforklaringsgreiene nå. Alle kan gå ned i vekt hvis de bestemmer seg for det.

Din siste setning er ikke god.
Vel, alle kan, men da er du kanskje inne på KZ-metodene.
Og de førte jo til diverse andre problemer enn fettprosent.

Jeg tror man forenkler litt mer kcal inn og ut.
Eksempel:
Man tar inn 2000 kcal.
Man har en rytne som skal forbrenne 2000 kcal.
2000-2000=0 = status quo.
Det er greit nok det, men i praksis er ikke alles kropper kalibrerte etter det teoretiske.
Noen vil forbruke mer enn det forventede, andre mindre.
Noen tar opp kanskje nærmest alt, andre tar opp mindre av de 2000 kcal.

Det er ikke bare å si: tren styrke og musklerforbrenner.
Mange har faktisk heller ikke det genetiske for noe muskelutvikling. F.eks den lroppstypen med tønneform og med smale og tynne lemmer.

Dessuten viser det seg at for noen som bruker LCHF så går man ned om man grafser i fett og lite annet, men heller ikke for alle funker den metoden. Men her tar man inn per teori haugevis mer enn man skulle forbruke etter teoriene.
Men for noen vil ikke LCHF virke skikkelig, mens noen erfarer forhøyet urinsyre, negative nyreprøver, samt red-alert-leverprøver...mens andre erfarer ikke noe slikt.

Man må bare godta at den generelle regelen blir for enkel og feil for noen...

JOlsen
23.06.18 12:59
Il-Pirata: Men å slanke seg i åresvis er ikke bra, det sliter deg ut psykisk. Du sier du har en BMI på litt over 30,  vel det kan bety at du er forholdsvis velproposjonert om du driver med bodybuilding, eller det kan bety at du er på grensa mellom overvekt og

Ja det har tatt på psykisk, har hatt mange nedturer. Har vært for tung stort sett hele livet, ihvertfall fra da det ble slutt på løping, (avstivet ankel) jeg løp mye og gikk ned i vekt-. Nå er det gåturer og jeg har gått på treningsstudio. Men det koster skjorta. Men jeg vet hva som skal til og skal ned mange kilo. Mer sunt kosthold og mye fiber. Mer trening men jeg er ingen "ungfole" lenger så det begrenser seg. Takk for alle gode tips! 

JOlsen
23.06.18 13:00

Jeg er i nærheten av fedme 1

Il-Pirata
23.06.18 16:03
return_of_drakkar: så vil det vise seg at det faktisk var mange veier til Rom.

Selvsagt, det har jeg allerede sagt, mange veier, noen litt mer behagelige enn andre. Å gå ned i vekt kan absolutt alle klare fysisk, det finnes ikke noe som hindrer det, ingen har en kropp som bare kan gå  opp i vekt. Poenget som jeg har mast om hele tida er at en faktisk må bestemme seg og så gjennomføre. OK så om en skulle forbrenne litt mindre ann andre, vel så tilfører en litt mindre kalorier enn andre da. Teknisk er det dritenkelt å gå ned i vekt, problemene ligger i psyken og ikke noe annet. Så derfor inntil de som skal ned i vekt begynner å være ærlige med seg selv, så er det nyttesløst. Å begynne å lete etter alle mulige fysiske hindringer gir ingen mening om en har bestemt seg, da bare gjør en det. Veier seg daglig til samme tid, fører nøye regnskap med kaloriene og type mat og så plutselig så renner kiloene av gitt...

Men sannheten er jo at det er så mye lettere å skylde på noe fysisk enn viljen, ikke sant? "Det nytter ikke med meg, jeg har en kropp som er helt uvanlig, jeg er dømt til å måtte gå opp i vekt jeg". Vel slik er det altså ikke. Jeg var nede på 1200 kcal i døgnet da jeg tok av de helt siste kiloene til normalvekt og jeg er faktisk ikke noen liten pingle fortsatt. Det handler om vilje til å avstå fra ting som frister og presse seg litt, ikke om å finne alle mulige unnskyldninger for å ikke gjøre det. Når en så er nede på vekta en ønsker, så kan en gå opp i antall kcal og finne sitt dagsbehov for å bare holde vekta og dette må da holdes om en ikke skal opp igjen.

Il-Pirata
23.06.18 16:16
return_of_drakkar: Dessuten viser det seg at for noen som bruker LCHF så går man ned om man grafser i fett og lite annet, men heller ikke for alle funker den metoden. Men her tar man inn per teori haugevis mer enn man skulle forbruke etter teoriene.

Feil, det betyr også mye proteiner, kanskje en 70-30 fordeling av fett og proteiner.  Da er det snakk om skikkelig store ja. LCHF er ikke for de som bare vil ned en 10-15 kg. Grunnen til at LCHF virker er at en går inn i ketose, dvs. tar ikke inn karboydrater i det hele tatt (tilnærmet 0) Dette vil bl.a føre til at en person allerede første uka mister mellom 3-5 kg i vann. I tillegg så vil det at en ikke tilfører karbohydrater senke blodsukkeret og insulinproduksjonen. Som nevt tidligere i denne tråden så er insulin et fettlagringshormon. Så etterhvert så går kroppen over til å benytte seg av fett som drivstoff og ikke karbohydrater og vil da benytte oppsparte fettlagre. En stor misforståelse er derimot at en ikke behøver å telle kalorier på LCHF, det bør en gjøre, for selv på det kostholdet så gjelder naturlover.  Uansett skal LCHF virke så er det viktig å ikke tilføre karbohydrater i det hele tatt, ellers blir det verre enn verst. 

(Innlegget ble redigert 23.06.18 16:17)

Il-Pirata
23.06.18 17:13
JOlsen: Nå er det gåturer og jeg har gått på treningsstudio. Men det koster skjorta.

Misforstå meg rett mosjon er bra for kroppen, det er bare når det gjelder vektnedgangen det er overvurdert, fordi etter en times jogging så øker sulten og det økte kaloriforbruket kan fort gå opp i spinninga om en da gir etter for økt sult. Styrketrening derimot er bra for hvileforbrenningen og har en mer gunstig effekt på vektnedgang, fordi musklene krever energien til gjenoppbygging og det beste er at det skjer under hvilen etter økta.

Men det er ingen grunn til å betale i dyre dommer for treningsstudioet. Dropp ned på stuegulvet og kjør noen serier med pushups, crunches etc. gå ut i garasjen og finn et sted du kan ta noen pull ups, det fungerer bra å kun benytte kroppen som motstand. Finn en flat stein og kjør noen front squat's (knebøy). det er ingen grunn til å gjøre dette komplisert og dyrt. Gjør dette to til tre ganger i uka og du har økt forbrenningen din betraktelig.  

return_of_drakkar
23.06.18 18:56
Il-Pirata: Selvsagt, det har jeg allerede sagt, mange veier, noen litt mer behagelige enn andre. Å gå ned i vekt kan absolutt alle klare fysisk, det finnes ikke noe som hindrer det, ingen har en kropp som bare kan gå opp i vekt. Poenget som jeg har mast om hele tida er at en faktisk må bestemme seg og så gjennomføre. OK så om en skulle forbrenne litt mindre ann andre, vel så tilfører en litt mindre kalorier enn andre da. Teknisk er det dritenkelt å gå ned i vekt, problemene ligger i psyken og ikke noe annet. Så derfor inntil de som skal ned i vekt begynner å være ærlige med seg selv, så er det nyttesløst. Å begynne å lete etter alle mulige fysiske hindringer gir ingen mening om en har bestemt seg, da bare gjør en det. Veier seg daglig til samme tid, fører nøye regnskap med kaloriene og type mat og så plutselig så renner kiloene av gitt... Men sannheten er jo at det er så mye lettere å skylde på noe fysisk enn viljen, ikke sant? "Det nytter ikke med meg, jeg har en kropp som er helt uvanlig, jeg er dømt til å måtte gå opp i vekt jeg". Vel slik er det altså ikke. Jeg var nede på 1200 kcal i døgnet da jeg tok av de helt siste kiloene til normalvekt og jeg er faktisk ikke noen liten pingle fortsatt. Det handler om vilje til å avstå fra ting som frister og presse seg litt, ikke om å finne alle mulige unnskyldninger for å ikke gjøre det. Når en så er nede på vekta en ønsker, så kan en gå opp i antall kcal og finne sitt dagsbehov for å bare holde vekta og dette må da holdes om en ikke skal opp igjen.

Du gjør en megaklassisk tabbe.
Du bruker deg selv som sannheten.

Hvis vi er som det meste i naturen ellers, normalfordelte så vil du ha cirka 5% avvikere i forhold til det normale versus snittet.
Per 100 med vektproblemer vil man da forventningsmessig ha 2-3 som sliter oppover, og 2-3 som sliter med såkalt undervekt.
Dette er de "avvikerne" som ikke vil lykkes på samme som de som ligger nærmere normalen.

Å bare mase på disse med seg selv som eksempel, eller andre som seg selv, hjelper ikke. Det er mer ødeleggende enn nyttig.

Il-Pirata
23.06.18 19:10
return_of_drakkar: Du gjør en megaklassisk tabbe.
Du bruker deg selv som sannheten.

Ok, så det forholder seg altså slik at jeg er et unikum, en av veldig få med en uteomjordisk viljestyrke som ikke bare går ned 38 kg med pur viljestyrke, men jaggu holder det i årene etterpå også.

https://forskning.no/mat-og-helse-overvekt/2014/04/derfor-er-det-sa-vanskelig-holde-vekta

Men på et fagseminar om mat og fedme sist uke gjorde forsker Line Kristin Johnson slike spekulasjoner til skamme. For etter all sannsynlighet er saken heller motsatt:

Det er et mirakel at noen i det hele tatt klarer det.

Vel hva som synes meg ganske klart er at å komme med slikt pølsevev som denne artikkelen, ikke hjelper folk i det hele tatt, det signaliserer at de har tapt på forhånd. De som virkelig ønsker å gjøre  noe med vekta si kan høre på meg og så kan de som kun ønsker å ha unnskyldninger for at de ikke vil gi opp sine matvaner og legge om livsstilen sin, høre på forskerne.

return_of_drakkar
23.06.18 19:13
Il-Pirata: Feil, det betyr også mye proteiner, kanskje en 70-30 fordeling av fett og proteiner. Da er det snakk om skikkelig store ja. LCHF er ikke for de som bare vil ned en 10-15 kg. Grunnen til at LCHF virker er at en går inn i ketose, dvs. tar ikke inn karboydrater i det hele tatt (tilnærmet 0) Dette vil bl.a føre til at en person allerede første uka mister mellom 3-5 kg i vann. I tillegg så vil det at en ikke tilfører karbohydrater senke blodsukkeret og insulinproduksjonen. Som nevt tidligere i denne tråden så er insulin et fettlagringshormon. Så etterhvert så går kroppen over til å benytte seg av fett som drivstoff og ikke karbohydrater og vil da benytte oppsparte fettlagre. En stor misforståelse er derimot at en ikke behøver å telle kalorier på LCHF, det bør en gjøre, for selv på det kostholdet så gjelder naturlover. Uansett skal LCHF virke så er det viktig å ikke tilføre karbohydrater i det hele tatt, ellers blir det verre enn verst.

Det er ikke noe feil i det jeg skriver.
Menneske - noen har opptil 90% fett i LCHF.
Og LCHF kan være for alle som vil ned, og eller de som vil holde seg - som ellers har lett for å gå opp -.
For noen er LCHF kanskje det eneste som funker.
Men ikke for alle - noen mister ikke noe på LCHF...

Nope, man trenger ikke telle kalorier på LCHF.
Det er ikke slik at 1000 kalorier inn betyr 1000 kalorier til kroppen!!! Jamfør termodynamikkens 2.lov omat et maskineri ikke nødvendigvis tar opp all energien (som en gammel Volvo med slitt forgasser...).
Men her er det også individuelt.

Å ikke tilføre karber i det hele tatt er ikke korrekt.
Lavkarbo heter ikke nullkarbo!
Lav er 0 til det som defineres som lite...

Det finnes ingen generell regel for alle!

return_of_drakkar
23.06.18 19:17
Il-Pirata: De som virkelig ønsker å gjøre noe med vekta si kan høre på meg og så kan de som kun ønsker å ha unnskyldninger for at de ikke vil gi opp sine matvaner og legge om livsstilen sin, høre på forskerne.

Du skal ha ros for din egen bragd.
Men bruk ikke det som et "hån" mot de som ikke av grunner du kanskje ikke vet om, ikke klarer det!
Heller ikke det hjelper nødvendigvis.
Det er lett å bli "misjonær" for egen sak, og fullt forståelig, men virkeligheten er ofte en annen for noen andre.
Jeg har selv vært det i saker og ting :).

(Innlegget ble redigert 23.06.18 19:22)

JOlsen
23.06.18 19:17
Gorback: g det virker som dette ikke er for deg...

Der tar du feil. Dette er noe for meg og jeg er 100% fokusert på å gå ned i vekt. Du må ikke bare synse uten å kjenne til saken. Og jeg har greid det før og skal greie det igjen. Dette må jeg greie ellers er det en trussel for min helse. 

return_of_drakkar
23.06.18 19:22
JOlsen: Dette er noe for meg og jeg er 100% fokusert på å gå ned i vekt.

Gjør du noe konkret med det nå?
Men du trenger selvsagt ikke svare på det om du ikke vil :).

Jeg bare tenkte at det er blitt en del forskjellige synspunkter i tråden, samt at du har måttet undergå en del personlige "slag mot deg".  Så jeg lurte liksom litt på ståa :).

Il-Pirata
23.06.18 19:22
return_of_drakkar: noen har opptil 90% fett i LCHF.

I så tilfelle er dette reinspikka galskap.

Il-Pirata
23.06.18 19:24
return_of_drakkar: Nope, man trenger ikke telle kalorier på LCHF.

Jo hvis du vil ned til normalvekt så må du det. Du kan nok gå fra 180 kg til 110 kg uten å telle, men skal du ned til 80, så må du det. det blir litt håpløst å diskutere med noen som kun leser seg til ting og ikke har egenerfaring, sorry to say.

(Innlegget ble redigert 23.06.18 19:24)

Il-Pirata
23.06.18 19:25
return_of_drakkar: Å ikke tilføre karber i det hele tatt er ikke korrekt.
Lavkarbo heter ikke nullkarbo!

Lær deg først forskjell på tradisjonell lavkarbo og LCHF. ;-)

Gorback
GorbackInnlegg: 2494
23.06.18 19:27
JOlsen: Der tar du feil. Dette er noe for meg og jeg er 100% fokusert på å gå ned i vekt. Du må ikke bare synse uten å kjenne til saken. Og jeg har greid det før og skal greie det igjen. Dette må jeg greie ellers er det en trussel for min helse.

Vel, det å gå ned i vekt er den lette biten, men hva er din strategi for å unngå å opp igjen etter at du har mistet de kiloene du ønsker å ta av?

Det er en grunn til at du la på deg i første omgang - og dette er relatert til overspising i forhold til hva kroppen din trenger for å opprettholde status quo...

Il-Pirata
23.06.18 19:28
return_of_drakkar: Du skal ha ros for din egen bragd.

Nei, egentlig ikke. Jeg skal heller ha kjeft for at jeg som tidligere var overaktiv med hardt arbeide lot meg havne i en slik situasjon. Joda forklaringene på hvorfor har jeg, men slikt måtte jeg bare legge vekk hvis jeg ville bli sunn igjen. Så nei, jeg ser ikke behovet for ros fordi jeg korrigerte egne feil. De som virkelig skal ha ros er de som ikke tillater seg å havne der i det hele tatt. 

return_of_drakkar
23.06.18 19:35
Il-Pirata: Lær deg først forskjell på tradisjonell lavkarbo og LCHF. ;-)

Nei - nå skal du fortelle forumet dette.

Il-Pirata
23.06.18 19:40
return_of_drakkar: Gjør du noe konkret med det nå?
Men du trenger selvsagt ikke svare på det om du ikke vil :). Jeg bare tenkte at det er blitt en del forskjellige synspunkter i tråden, samt at du har måttet undergå en del personlige "slag mot deg".

Det er akkurat slikt som er til hinder for suksess. Dulling, stakkars deg, la meg stikke ut og kjøpe en kake og tørke tårene dine...

Uansett hva du har lest deg til, så koster det mye å kvitte seg med kiloer, da trengs ikke hønemor-mentalitet og dulling, da trengs det oppfordring til å ta seg sjøl i nakken og gjøre noe. Så kan en støtte underveis, men for pokker dette er ikke så enkelt som du muligens har lest deg til, en må faktisk angripe dette med en tøff "attitude". det koster jekelig mye viljestyrke å stå imot cravings, da hjelper det ikke med sutteklut og kake til trøst.

Det er ingen som har slått harde slag mot TS, men skal vedkommende lykkes, noe jeg håper alle vil at han skal, så må det faktisk noe annet til enn det som har vært tilfellet de siste 20 åra.

Vil du hjelpe han så slutt å let etter unnskyldninger for å feile, "tough love" er det som trengs om dette skal bli suksess. Ja jeg vet det, jeg har erfart det og ikke bare lest om det.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg