Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Epilepsi stoppet oppkjøringen min

NYTT TEMA
JanMFH
JanMFHInnlegg: 1
13.07.18 16:54

Hei kommer hit for råd på hva jeg skal gjøre. I august 2017 fikk jeg kjøre forbud på grunn av at doktoren min var redd for at jeg hadde utviklet epilepsi. På den tid var jeg på god vei til å ta lappen på bil, hadde bare langkjøring å teorien igjen før oppkjøring. Så fikk jeg vite i mars 2018 at jeg ikke hadde noen form for epilepsi. Men på den tiden har jeg Ikke kunne kjørt bil eller noe slikt. Så jeg lurer på om det er noen form for erstatning på dette. For sånn det ser ut til nå har jeg ikke råd til å ta oppkjøringen min før i sen 2020 med den inntekten å utgiftene jeg har. 

Takker for eventuelle svar. 

SeaKing
SeaKingInnlegg: 4020
17.07.18 22:22

Hva var grunnen til at legen mistenkte epilepsi? Du har tydeligvis hatt noen form for bevissthetstap.

Uansett, lappen kan vurderes etter et år som anfallsfri.

Tviler på at du er berettiget noen erstatning, men det skader vel ikke å søke.

JudasT
JudasTInnlegg: 5401
17.07.18 23:02

Skal legen dømmes til å betale deg erstatning, må det kunne slås fast at han har gjort en grov feil – at han har vært uaktsom. For det første er det svært så sannsynlig at han hadde grunn til mistanke (og mistanke er nok til at han skal nedlegge kjøreforbud), og for det andre er slik uaktsomhet svært så vanskelig å bevise. 
Mistanke som senere viste seg å være uberettiget er vanligvis kun et tegn på at han har gjort en tilfredsstillende jobb.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg