Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kraftig U

NYTT TEMA
Krigern
KrigernInnlegg: 1
12.08.18 03:36

Hei, har ulcerøs kolitt som er ganske ille. De siste to ukene har jeg fått feber omtrent hver kveld, et par ganger på morran. Føler meg sinnsykt sliten, orker så vidt å gå opp trapper, det river kraftig i magen konstant og det verker i låra. Lymfekjertelen på venstre siden av halsen, ganske nære mandelen har vært sinnsykt vond, eller hva det er. En del hodepine, svetter når jeg sover og jeg er på do rundt 30-40 ganger dagen. På toppen av det verker det i venstre side av brystet, vondt å puste men det er ikke noe feil med hjerte, har hatt de brystsmertene en gang før, og da gjorde det ikke vondt å legge press på stedet, men nå blir det mye verre hvis jeg presser 2 cm under kragebeinet.

Vet det er ganske ille, og skal inn for å operere bort hele tarmen. Men det jeg lurer på er hva er alle disse sidesymtomene? Kan umulig være en dau tarm som gjør alt det der. Også ligger jeg med konstant feberfølelse i magen uten å ha feber, mildt men nok til å hjelpe på..

Beklager for all kommabruken, punktumbruken, skrivefeilene, på forhånd, takk,

Winthrop15
Winthrop15Innlegg: 3956
12.08.18 14:52

Trist å høre. Det er jo en kronisk betennelse tilstand så symptomene i tarm og endetarm, så symptomene du nevner er nok ikke uvanlige i dårlige perioder. Jeg har ikke dette selv, men har jobbet med flere som har U. Og de sliter veldig i perioder. Vil ønske deg god bedring og lykke til med operasjonen. 

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 18981
13.08.18 12:44
Krigern: Hei, har ulcerøs kolitt som er ganske ille.

Hei, dette var en lei sak.

Det er slik at UC kan gi mange typer plager og smerter.
Blant annet i ledd.
Og faktisk kan det gi smerter i øynene når man ser på litt sterkt lys.
Feberfølelse også.

Lykke til videre :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester