Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Uhelbredelig kjønssykdom som ikke er oppdaget ennå

NYTT TEMA
DiazB
DiazBInnlegg: 15
12.08.18 21:32

Hei!

Jeg har vært i kontakt med både fastlege, venerolog og urolog uten å få svar på mine plager, og henvender meg nå til folket på VGD i håp om tips og råd.

Historien er den at jeg hadde et ubeskyttet samleie 15.04.2018. Ca. 8-10 timer etterpå kjente jeg et ubehag helt ytterst i penistuppen. Ubehaget er en miks av svie, kløe, kil og klyp. Ingen annen utflod enn unormalt mye urin som dryppes gradvis ut etter urinering. Urinering gjør ikke vondt. Skjønte overhode ikke hvilken kjønnssykdom som hadde såpass kort inkubasjonstid. Gikk til fastlegen 18.04.2018 og forklarte sitasjonen. Leverte urinprøve som ikke var positiv på noen av de tradisjonelle kjønnssykdommene, men fikk likevel to tabletter med Azitromax uten at det ble stilt videre diagnose. Ubehaget forsvant mer eller mindre med en gang og var fullstendig borte i 2-3 dager. Så kom det snikende tilbake. Ringte fastlege og fikk to nye tabletter med Azitromax, og ubehaget forsvant på ny. Denne gangen var det borte i 5-6 dager. Så kom det snikende tilbake igjen. Ringte fastlegen og fikk denne gangen Doxylin på en kur over 7 dager. Ubehaget forsvant allerede på dag 2, men kom, uforståelig nok, tilbake igjen på dag 5. Midt i kuren!!

Ble deretter henvist til urolog. Han brukte cystoskopi til å påvise at jeg hadde røde og irriterte slimhinner rett innenfor urinrørsåpningen, men ettersom jeg hadde fått dette via et samleie var det ikke hans fagfelt å verken vite hva det var eller å behandle meg. Fikk likevel en kur med Ciproflox som ikke hadde noen virkning. Ble så henvist til Olafiaklinikken. I mellomtiden hadde jeg også prøvd en kur med Tarivid uten virking. Fikk også lengre kurer med både Azitromax og Doxylin, men merkelig nok fungerte plutselig ikke de heller, enda de fjernet jo ubehaget umiddelbart i første omgang.

Olafiaklinikken kunne ikke finne noe galt med meg, enda det er bare å lyse inn i urinrørsåpningen og se at jeg er knallrød nedover sideveggene. Det var negative prøver på alt fra uretritt til mycoplasma, og det var heller ikke spor av bakterier i urinprøvedyrkingen. Så nå sitter jeg her med et jævla ubehag rett innenfor urinrørsåpningen som ingen vet hva er for noe. Konklusjonen må være at jeg har fått en kjønnssykdom som verden ikke har oppdaget ennå, og som lar seg kurere av Azitromax og Doxylin ved første gangs bruk, dog uten at det er påvist bakterier, men som likevel ikke lar seg kurere senere ved å bruke de to sistnevnte på lengre kurer. Hørtes det logisk ut? Jeg har prøvd å google dette i inn- og utland med ulike innfallsvinkler på søket, men kan ikke finne noen som har opplevd det samme.

Noen her inne som har tips til hva dette kan være, eventuelt som har opplevd det samme?

Mvh.

Mann 

REBDOOMER
REBDOOMERInnlegg: 544
17.10.18 18:09

Hei, sliter med noe lignende der min dato for infeksjon var den 16. april i år. Jeg er også mann, og mottok ubeskyttet oralsex.

Konsekvens: Smerte etter sædavgang, rødlig irritasjon på forhud, brennende følelse og sterk kløe på undersiden av penis og testikler. Ingen smerte ved urinering, men dryppende urin etter vannlating. Smerte i urinrørsåpning. Jeg merket også en ekkel følelse i testiklene etter sædavgang, som har gått bort, mens kløen og den brennende følelsen er plagsom. Smertene vekslet fra ømme testikler, til smerte i urinrørsåpningen til sterk brennende kløe rundt og på penis.

Jeg har vært godt testet hos 3 hudleger og 1 urolog i tillegg til mange andre tester hos fastlege og andre leger. Legenes manglende interesse og avvisning har overrasket meg. Lommelegen har vært den mest hjelpsomme av alle legene jeg har kontaktet ang. dette.

Får høre (av tre forskjellige leger) at dette er noe jeg innbiller meg (!) siden de ikke finner noe svar. Jeg kan med sikkerhet si at dette er en faktisk fysisk lidelse. Får beskjed om å bruke en krem, 4 leger, 4 forskjellige kremmer. Jeg trodde dette var HPV, HSV2 eller soppinfeksjon.

Også jeg merket symptomene ca 1 døgn etterpå. Symptomer lignet på HSV2, men ingen HSV2 påvist. Jeg ber om antibiotika, men blir nektet dette. 6 måneder senere er problemene de samme. Glinsende og irritert forhud. Leger sier det ikke kan være soppinfeksjon, mens en lege trodde det var nettopp soppinfeksjon. 

I dag gikk jeg til apoteket, der blir jeg anbefalt å bruke Canesten, siden apoteker også tror det er soppinfeksjon. Han sa at dette blir man ikke kvitt uten. Vet ikke om han har rett, men det mest skuffende er at legene jeg har gått til ikke virker for å ta dette seriøst og jeg vet ikke hva det er. Legene insisterer på at ingenting er galt, at det ikke er en infeksjon, men kun en irritasjon. Jeg ble også testet mot mycoplasma som de ikke kunne påvise.

DiazB
24.10.18 14:05

Jeg har nå hatt sterk svie og ubehag i urinrørsåpningen i et halvt år. Kunne blitt suicidal av mindre. Har vært hos en privat hudlege som mente det måtte være kjønnsvorte på ene sideveggen innenfor urinrørsåpningen. Har prøvd 3 frysebehandlinger, men ser ikke ut til å hjelpe noe som helst foreløpig.

Det uroer meg at det finnes så lite informasjon om kjønnsvorte i urinrøret. Hvorfor er det ingen leger som foreslår dette, selv ikke på Olafiaklinikken, når jeg kommer med såpass konkrete plager? Av det lille jeg har fått tak i av informasjon om dette så står det ingenting om at det skal gjøre så vondt at det påvirker allmenntilstanden og setter deg ute av stand til å gå på jobb, hvilket av vært tilfelle hos meg. Snarere tvert imot så står det at kjønnsvorter ikke gir fysiske plager i det hele tatt, bare kosmetiske. Plagene mine har vært såpass store til tider, og såpass konkrete, at jeg synes det er helt utrolig at dette ikke er en mer anerkjent tilstand som helsevesenet burde kjenne meget godt til. Helt utrolig!

REBDOOMER
25.10.18 18:29

Hei! Først og fremst har jeg stor sympati for det du går gjennom og jeg forstår også av egen erfaring at helsevesenet kan være skuffende av og til.

Har du fått påvist HPV? Leger sier at det er vanskelig å teste mot det, mens hvis der er en vorte så skal det kunne påvises og bekreftes.

Symptomene du beskrev var veldig like som de jeg selv opplevde og jeg har hatt dette i litt over 6 mndr. Det er ikke sikkert vi har det samme, men det er heller ikke umulig.

Først trodde jeg det var HPV, men der kom ingen vorter så ingenting kunne bli påvist. Fikk beskjed om at kroppen tar seg av HPV i løpet av ca 2 år, selv om det blir værende i kroppen og flere vorter kan dukke opp senere. Jeg fikk små talgdannelser på bakside av hånd som jeg aldri hadde sett før, og opplevde en slags oppsvulmethet og mulig talgdannelse rundt urinrørsåpningen. Jeg ble omfattende testet, men ingenting ble påvist. Jeg trodde at det kunne være en soppinfeksjon, siden der var et rødt område på penis-forhuden. Ved venerisk klinikk ble jeg fortalt at jeg ikke hadde en infeksjon, men at det kun var snakk om en irritasjon. Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg ble anbefalt en krem på apoteket som heter Dermalibour+ (med kopper og sink), dette var den beste kremmen jeg har brukt mot dette hittil. Jeg prøvde også med canesten (mot sopp), men kun en dag. Kjøpte dessuten Dactacort, som jeg har ventet med å bruke.

Så las jeg et innlegg her på Vgd (Se svar fra 06.07.14 20:30) https://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/helse/tema/66554/tittel/sopp-i-underlivet

Dette gjorde at jeg kjøpte Hvitløkstabletter på apoteket. Jeg er ikke helt bra enda, men det virker for å roe seg ned med kombinasjonen riktig krem og hvitløkstabletter.

(Innlegget ble redigert 25.10.18 18:38)

Bzbill
BzbillInnlegg: 206
25.10.18 18:46

Det kan være såkalt, chronic pelvic pain, (søk på Dr Wise Anderson, stanford protocol, trigger point therapy-han har også en kort intro på youtube) som betyr at det er muskelklnuter forårsaket av anspenninger, stress og uro. På samme måte som man får knuter i skuldrene, bare at de samler seg i pelvis, og i endetarmen. Gir ikke kløe riktignok, men smerter som varier i styrke. Kort fortalt (om dette er tilfellet) er løsningen og roe ned, og kanskje lokalisere disse triggerpunktene og massere knuten. Blir det bedre etter varmt bad f.eks? 

DiazB
26.10.18 12:16

Jeg skal jammen prøve hvitløkstabletter og se om immunforsvaret kan få tatt seg av jobben. Det er kanskje mulig å få smørt noe på innsiden av urinrøret med en krem eller salve? Har merket at det har blitt noe bedre umiddelbart etter trening da kroppen er varm.

Jeg synes fremdeles det er helt utrolig at det går an å få overført en smertefull og langvarig tilstand fra et samleie som helsemyndighetene ikke kjenner til i 2018. Å gå fra Olafiaklinikken med svie i urinrørsåpningen samt knallrøde sidevegger, og samtidig bli forklart at dette ikke er noe, oppleves bare helt absurd.

REBDOOMER
31.10.18 22:51

Krem jeg nevnte er vel for forhud og området rundt, ikke for urinrørsåpningen. Det finnes sikkert kremmer for det også, men snakk med apotek først.

Si gjerne fra om du merker forbedringer etter hvitløkskuren.

DiazB
02.11.18 08:37

Jeg ser det finnes flere hvitløkstabletter på markedet. Er det noen spesielle å anbefale? Og hvor mange skal jeg ta hver dag?

REBDOOMER
02.11.18 17:44

Kjøp hos et apotek. Jeg kjøpte "Gevita Hvitløk" og har tatt kun en tablett annenhver dag, og jeg merker bedring. På pakken står det 1-2 tabletter to ganger daglig, men jeg tror en tablett per dag skal være godt nok over en periode.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester