Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ved bivirkninger av medisiner

NYTT TEMA
karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 14
11.09.18 15:35

Jeg har vært på nettstedet Altinn og rapportert mine oppleve de bivirkninger av en medisin.

Jeg er klar over medisiner flest gjør bare ofte mer enn godt for oss alle men jeg lurer på.

Er det medisinbrukeren selv som er personlig ansvarlig for å rapportere inn farlige og plagsomme bivirkninger av et medisinprodukt og da via denne internettsiden. Eller er det nok å si fra til legen når man er der. ( da blir det jo lett ord mot ord og det virker ikke som om legen har noen rappirteringsplikt ofte)Av skjemaet oppsetting kan det også virke som om dette ansvaret hviler på medisinbrukeren og er ikke knyttet sammen med for eksempel legen som først foreskrev produktet.

Jeg mener ikke å være kranglefant og rote med juridiske spissfindigheter som betyr lite hvis man først rammes av redusert syn eller plagsom svette eller annet men det virker som om offentligheten eller myndighetene tenker annerledes på dette i vår tid. Et av spørsmålene i skjemaet man finner på Altinn er da også om man har mottatt medisinen via apotek eller en del andre alternativer.

karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 14
11.09.18 16:59

Jeg vet ikke om det er riktig men har inntrykk av at leger flest selv er IKKE- medisinbrukere og da kan det jo være vanskelig å forstå hva som pasienten mener er betydelige vektøkningen, betydelige synsnedsettelser eller betydelig svetting ved for eksempel besøk i butikker el.l.

Det kan vel lett bli et spørsmål om synsing fra legens side som kanskje ikke ser pasienten så ofte.

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 1725
11.09.18 17:12
karichristoffersen55: medisinbrukere og

det er en haug av narkomane leger og sykepleiere som snusker til seg enkelte typer medikamenter...var vel rundt 100 i fjor som mistet autorisasjonen..bare å Google så finner du fort ut hvor hyppig de er i medisinskapet... men du er nå på riktig forum..de går vel på medisiner de fleste her :)

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 18015
14.09.18 07:04
karichristoffersen55: Er det medisinbrukeren selv som er personlig ansvarlig for å rapportere inn farlige og plagsomme bivirkninger av et medisinprodukt og da via denne internettsiden. Eller er det nok å si fra til legen når man er der. ( da blir det jo lett ord mot ord og det virker ikke som om legen har noen rappirteringsplikt ofte)Av skjemaet oppsetting kan det også virke som om dette ansvaret hviler på medisinbrukeren og er ikke knyttet sammen med for eksempel legen som først foreskrev produktet.

Hvor mange er det som kjenner til denne siden og dette skjemaet?

Jeg er helt sikker på at veldig mange ikke har noe forhold til Altinn, og at man ikke aner noe om dette.
Man tar det nok heller kun opp med legen for å kunne bytte medisin, eller man lever med det i den overbevisning om at: slik er det bare.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg