Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bruk av sprøytemidler i nærmiljø. Nødvendig?

NYTT TEMA
karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 910
07.07.19 12:59

Her om dagen så jeg en person som antagelig tilhørte supermarkedet og hadde med stell av utemiljøet å gjøre. Han sprøytet med liten flaske muligens ugressmiddel rundt om i omkringliggende veikant og også mer skyggefulle og diskrete steder. Noen dager senere passerte jeg samme området og der hvor det var sprøytet var grasstråene eller ugresset helt grått og sammensunket og dødt. Selv der de neppe stod til sjenanse for noen eller knapt ble lagt merke til. Jeg lurer på hvor farlig slik giftsprøyting er. Hvor raskt fordamper det i luften og unngår å bli pustet inn av passerende mennesker. Jeg stusset fordi det er så lenge siden jeg har sett bruk av ugressgift slik åpenlys. Husker en gammel filletante som hadde ugressmiddel under stenene i blomsterbedene sine for å holde maurene unna som hun fortalte oss barna men jeg lurer på om det er ny praksis på området stell av gress kanter i bymiljø og tilgrensende områder.  Alt er ofte ikke så himla enkelt spesielt i vår tid med så mye allergier blant folk. Dette er vel gifter som kan virke på nervesystemet. Mannen som sprøytet hadde ikke noe spesielt verneutstyr selv. Noe jeg følte han burde hatt når jeg så de sammensunkne vekstene noen dager senere.

bjoro33
bjoro33Innlegg: 4114
19.07.19 11:22

Det kommer jo helt an på hva personen bruker. Brukte han eddik, så er det vel tilnærmet ufarlg.

Eddik brenner ned ugress på et par dager.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg