Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Det store behovet for gruppen smertelindrende med

NYTT TEMA
karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 678
01.12.19 22:51

Hvorfor er vi storforbrukere av gruppen smertelindrende medisiner her til lands. Jeg har ikke funnet noen statistikk og det varierer kanskje hva som betraktes for " innafor" denne gruppen medikament. Men man lever jo i sitt utsnitt av befolkningen og jeg har mye inntrykk av at dette er mye etterspurte medisiner i befolkningen i alle aldersgrupper og alle befolkningslag. Det samme tror jeg ikke er sånn i Sverige eller Finland men kanskje Danmark. Det er klart det er synsing men allikevel noe som angår oss alle vil jeg tro. Enkelte hevder har jeg sett at vi mennesker har ulik smerteterskel. Men det kan vel like mye være tillært eller resultat av ytre omstendigheter?

(Innlegget ble redigert 01.12.19 22:53)

karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 678
03.12.19 15:38

Jeg synes også at helsearbeiderenes egen helse også burde vies mer oppmerksomhet.  Det er for store belastninger på grunn av for få på jobb og ikke bedriftslege og lett tilgang på egen oppfølging av egen helse tror jeg. Jeg tror på mer fokus på både barn og voksne å helse. Å se menneske mere som helhet. Helsehjelp er blitt et knapphetsgode også her til lands og det er ingen god utvikling. Selv leger trenger kanskje legetimen. Om vi prioriterte opp helseressurser tror jeg mye hadde løst seg av andre ting og problemer i samfunnet. Det vanskelig å tro at det er en villet utvikling. 

Hva tror andre?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg