Jeg sliter med Insomni, og det har jeg slitt med i mange år. Det er nok psykiske problemer som er årsaken. En ødelagt barndom med konstant angst og netter med fyll og vold fra mine foreldre, ødela min nattesøvn for alltid. Dette må jeg slite med resten av livet. Og da er det stort sett steke sovemidler som virker. Og det blir du avhengig av, dessverre. Jeg har prøvd Melatonin, men det hjalp ikke. Det blir for svakt. Det tar på å være så sliten og trøtt hele tiden.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 13:01)

Og hva er løsningen? Tror du ikke jeg har prøvd det meste etter 30 år med søvnproblemer? Siden du er ekspert på dette bør du komme med en løsning som ikke er prøvd. Jeg tar imot alle gode tips. Tror du jeg tar lett på dette?
(Innlegget ble redigert 05.12.20 11:23)

Jolsen jeg sliter også med søvn men ikke alvorlig som deg. Problemet mitt er at jeg sliter veldig med innsovningen. Jeg bruker flere timer på å sovne og det er ekstremt slitsomt.. Vet du om en type sovemidisin som ikke mister effekten etter langtids bruk?
(Innlegget ble redigert 07.12.20 22:06)

JOlsen: Jeg har gått på Zopiclone i flere år og den funker enda. Så den har ikke mistet effekten. Men jeg ligger også lenge flør jeg sovner. Det kan ta timer. Det er utrolig slitsomt. Ellers har jeg ikke prøvd så mye annet.
Hva med å oppsøke et søvnsenter for å bli utredet ordentlig?
Vet ikke hvor i Norge du bor, men det finnes ulike behandlingstilbud basert på hvor du holder til:
https://helse-bergen.no/nasjonal-kompetansetjeneste-for-sovnsykdommer-sovno/utredning-og-behandlingstilbud-i-norge
Jeg har hørt mye positivt om Bergen Søvnsenter, det er jo en mulighet om du bor i den delen av landet.
Sliter med søvn selv, og har i perioder gått på Imovane. Men har en lege som er veldig obs med dette med avhengighet så jeg får den bare på innimellom. Har ingen god råd ellers, da jeg selv burde utredes ang søvnen, men har hittil ikke fått fingeren ut.
(Innlegget ble redigert 14.12.20 23:09)