Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

typen min - lever godt på meg....................

NYTT TEMA
flower29
flower29Innlegg: 144
26.06.07 09:58
jeg har en type som jeg har vært sammen med i 4 år, jeg har et barn på 8år, han er ikke faren. jeg bor alene med henne. og jeg jobber på sykehjem. han bor i egen leilighet. vi har aldri krangla, ikke verst.

men jeg begynner å irritere meg. han kommer til meg hver dag på ettermiddagen. og sier at jeg tar meg noe mat jeg......det er da faen meg ikke normalt å gå til folk for å eta? sorry at jeg banner. men blir så forbanna.

men han ligger nesten aldri over, for det virker det som at han ikke vil. jeg lager stort sett middag hver dag, og da er han her, og eter her. det som irriterer meg er at han gjør som han vil her, går i kjøleskapet og forsyner seg, han til og med tar shampoo av meg og dassruller. han kjøper aldri noe selv, og dette irriterer meg noe jævlig. han spanderer aldri noe på meg og min datter, som å betale middagen feks. mens han kan sløse bort sine egne penger på dritt. og så sier jeg det at hvorfor kan du ikke flytte inn siden vi har vært sammen så lenge? men da sier han bare ikke stress. han er veldig kosete, og snill. men utnytter han meg eller? det er jo jeg som er så dum å forer han. så mange ganger nå så har jeg laget middag lenge før han kommer bare for faenskap. slik at han ikke skal få noe. Jeg har snakkket med venninnen min og min bror om dette, og dem mener at han bare utnytter meg, og at jeg må si fra til han. Jeg sier dette hver dag nå, hvis han går i kjøleskapet og er på vei til å forsyne seg, da sier jeg hva skal du i mitt kjøleskap å gjøre? han blir litt rar, men virker ikke som han bryr seg. Hender at jeg har fått noen små kroner, men da må jeg ha vært helt blakk. Som da er sjelden.

da jeg har jobbet så har han passet dattera mi og i tillegg til å eta meg ut av huset så har han krevd å få betalt for dette. og da har jeg gitt han det. for jeg må jo på jobb. Ja jeg er vel dum blondine. Jeg orker ikke krangling, men en dag så kommer jeg til å eksplodere. og kanksje si mer enn jeg ikke mener. Det går ikke ann å si noe til han , da bare går han. Kommuikasjon er et fremmedord her.

malaikaen
malaikaenInnlegg: 17124
26.06.07 10:03
Ææsj for en ekkel fyr.
Marry_
Marry_Innlegg: 1352
26.06.07 10:06
Skal han ha betalt for se etter datra di??
Hva slags kjæreste er det som forlanger sånt? Har ikke hørt maken jeg...
Passer ungene til og med til naboen eller venninner uten å forlange en dritt jeg i allfall. Hadde blitt passe sur om typen hadde forlanga noe sånt var jeg deg.
studentjente
studentjenteInnlegg: 74
26.06.07 12:31
Trenger du egentlig spørre? hehe. Du vet svaret selv.. Vil du virkelig dele livet med en som behandler deg på den måten..
gourmande
gourmandeInnlegg: 12614
26.06.07 17:43

Lyder velkjent. Du har en gnien snylter av en kjæreste. Dropp ham, du fortjener bedre.

flower29
26.06.07 18:37
ja det var det jeg tenkte meg som svar. ja jeg er vel bare dum som finner meg i sånt.
TOOL-ip
TOOL-ipInnlegg: 7
26.06.07 20:06
Du får gjøre en siste innsats med å få i gang kommunikasjonen og fortell han at dette plager deg og hvis han ikke skjerper seg, så kommer du til å forlate han. kanskje han snur helt om.. Ellers så får du prøve å finne deg en annen som setter mer pris på deg. Da har du uansett gjort ditt for å få forholdet til å fungere. Resten er opp til han. Det er mitt råd til deg hvertfall :)
agnostika
agnostikaInnlegg: 851
29.06.07 08:57
Det finnes to typer kvinner:

Gudinner eller Dørmatter........

Sl1m84
Sl1m84Innlegg: 292
29.06.07 16:22
Respektløst.. ! Selv om dere er sammen så kan ikke han forvente at han kan bare komme til deg å gjøre hva han vil. Snakk om å være gniten! Hadde eg vært deg så hadde jeg tatt det opp.. Og hvis denne fyren i det hele tatt bare _prøver_ å motsi deg, så bare bekrefter han ovenfor deg at han er sprengt..
newpublicmanagement
newpublicmanagementInnlegg: 578
29.06.07 16:27
To ord:

Dump ham.
speedygonzales667
speedygonzales667Innlegg: 360
29.06.07 17:18
Er det ingen som prater sammen lengre? Si det til ham, og da mener jeg sett ham ned og fortell alt i klartekst. Ikke sånn hint som kvinnfolk slenger innimellom alt annet. Forstår han ikke da og innser han er en idiot så er det bare å kaste på dør.
flower29
02.07.07 01:54
vel ikke lett å prate med han synes jeg, han bare sier til meg nå er du ekkel mot meg hvis jeg sier det jeg mener.
ja jeg har sagt dette til han, sa det helt rolig men med en bestemt tone. ja virket da som at han skjønte dette da, men tror ikke det varte så lenge.for han synes da synd på seg selv da jeg sa det, "du er ekkel mot meg nå", "er du frekk" nei sier jeg jeg sier bare sannheten til deg. så jeg nevner dette vær dag jeg, helt til at han skal skjønne at jeg mener alvor. til slutt så er det for sent.

er om dagen da spørte han om middag, ja det hadde vært godt med noe godt til middag sa jeg da. få penger da så skal jeg kjøpe til oss. han ble helt stille, virka ikke så sulten lenger da, tror han ble sur for at jeg mente at han kunne sponse denne gangen. men jeg tok imot penga og gikk å kjøpte. han må lære å gi og ikke bare ta hele tia.

vært sammen i 4år ja, trodde det var drømmetypen, vil han flytta sammen da, "ikke stress" er svaret jeg får.og han overnatter nesten aldri heller. så noe merkelig må det jo være. men at jeg skal fø han det er greit for han, bare utnytter meg. nei nå blir jeg irritert igjen. jeg har til og med gitt han penger før jul slik at han kan kjøpe julegaver, for han syter over at han ikke har råd til å kjøpe gaver. så egentlig den gaven jeg fikk av han var for mine egne penger. er det mulig å være så dum som meg..... han skulle bare låne dem da, men har ikke sett en krone ennå jeg. ikke nok med det, men han forventer at han og jeg skal ferje jul hos meg, at jeg ikke drar til foreldrene mine, hallllloooooo vi er ikke samboere, dra til din egen familie. Klart han vil ha gratis julemiddag. sorry meg, nå ble jeg forbanna igjen. når jeg sitter her alene og tenker etter hva vi prater om så blir jeg så irritert. så da detter det enda mer på "papiret" her.

men tror ikke dette forholdet varer så lenge. orker ikke dette i lengden. jeg er rett og slett for dumsnill.
joplina
joplinaInnlegg: 64810
02.07.07 10:38

flower29 skrev:
"vært sammen i 4år ja, trodde det var drømmetypen, vil han flytta sammen da, "ikke stress" er svaret jeg får.og han overnatter nesten aldri heller. så noe merkelig må det jo være. men at jeg skal fø han det er greit for han, bare utnytter meg. nei nå blir jeg irritert igjen. jeg har til og med gitt han penger før jul slik at han kan kjøpe julegaver, for han syter over at han ikke har råd til å kjøpe gaver. så egentlig den gaven jeg fikk av han var for mine egne penger. er det mulig å være så dum som meg..... han skulle bare låne dem da, men har ikke sett en krone ennå jeg. ikke nok med det, men han forventer at han og jeg skal ferje jul hos meg, at jeg ikke drar til foreldrene mine, hallllloooooo vi er ikke samboere, dra til din egen familie. Klart han vil ha gratis julemiddag. sorry meg, nå ble jeg forbanna igjen. når jeg sitter her alene og tenker etter hva vi prater om så blir jeg så irritert. så da detter det enda mer på "papiret" her.

men tror ikke dette forholdet varer så lenge. orker ikke dette i lengden. jeg er rett og slett for dumsnill."
.................................

Nei...forholdet varer nok ikke særlig lenge til...

Når man irriterer seg oftere og oftere på - og mere og mere over et menneske, så ender det gjerne med et oppgjør.
Jeg ser av innlegget ditt at du _ofte_ har tatt opp det som irriterer deg , men at han ikke tar det til seg, og at alt derfor blir ved det samme.
Jeg vet derfor ikke om det har noe for seg å ta det opp "skikkelig" igjen....Jeg mener, dere har "been there,done that" , og allerede etablert et mønster i det også. Du tar tatt det opp og han går i forsvar og synes du er frekk som gjør det...
Det er vel ikke så mye som tilsier at han plutselig vil være lutter øre og faktisk suge til seg _innholdet_ i det du sier.

I et tidligere innlegg skrev du at han forlangte penger(lønn) for å være barnevakt for ditt barn slik at du kom deg på jobb. Akkurat dèt synes jeg er way over.
Som om barnet er en perifer figur i forholdet, og ikke en del av kjæreste-pakken.

Dere har vært sammen i fire år, han er ikke intressert i å flytte sammen, han tilbringer gjerne tid hos deg...for å spise,slappe av,låne penger og bruke dine ting ...men han er ikke særlig interessert i overnatting.
Vet du hva det får meg til å tenke....?

At du er hans lille reserve-mamma....stedet han går for mat og "pleie" og for litt ekstra penger.
Barnet ditt blir nesten som en slitsom lillesøster han vil ha godtgjørelse for å se etter.
Og når han føler for det vil han kunne lukke døren sin og slippe å være sammen med mamma og lillesøster....som en tenåring i brytningsfasen.
"Sønnen" er knyttet til mamma, men vil allikevel ha frihet.

Så flower29...hvor lenge orker du å ha en "tenåringssønn" under dine vinger i tillegg til det barnet du har?
Lynetteh
LynettehInnlegg: 5832
02.07.07 14:20

At du i det hele tatt kan anse han som en drømmetype sjokkerer meg. Jeg ville kalt ham kjæresten fra helvete.
flower29
02.07.07 14:54
ja nå ler jeg av meg selv her, drømmetype ja hehe. vel er nok ikke det lenger gitt.ble nesten litt sjokkert selv her over meg selv. ikke bra. ja han er vel "sønnen" min ikke typen. virker slik isåfall. han er nå 29 år, ja på tide å bli voksen da. så nå som min ferie er over så skal ikke jeg spørre han om å passe ungen min, det har jeg fått min familie til å gjøre. ikke en krone til mer til han. han får skaffe seg penga sine selv, faen ikke snylte på folk.

helt håpløst å prate med han om dette som jeg skrev. han innrømmer ikke at jeg har rett.
Bonnie_Maria
Bonnie_MariaInnlegg: 395
02.07.07 15:34
Tenk om det hadde vært omvendt? Om du hadde gått til ham hver dag, stjålet mat, shampo og doruller mens han jobbet for å forsørge seg og sitt barn? Folk hadde vel syntes at han var en tøffel..? Det er ikke bra å aldri krangle/diskutere om noe som helst, det betyr at noen hele tiden gir seg. Kanskje du har det bedre uten ham..?
Silentbob
SilentbobInnlegg: 3471
31.07.07 17:13
Du blir brukt. Sett grenser, regler eller slå opp. Hvorfor har du vært ei slik dørmatte i alle disse årene?
bjorndat
bjorndatInnlegg: 9
01.08.07 20:51
Her tror jeg du innerst inne vet svaret selv.. Han utnytter deg til de grader, send han hjem mil mamman hans. Han trenger en mor ingen kjæreste eller samboer.
Krayton
KraytonInnlegg: 29
02.08.07 14:36
Gi meg tyve minutter med typen, så skal jeg få han til å forstå! Fy pokker for et lavmål av et kryp... arghhh

Krayton
Krayton
KraytonInnlegg: 29
02.08.07 14:36
Gi meg tyve minutter med typen, så skal jeg få han til å forstå! Fy pokker for et lavmål av et kryp... arghhh

Krayton
Diesel_Power
Diesel_PowerInnlegg: 2259
02.08.07 23:49
Dæven, finnes det virkelig sånne folk?? Kunne aldri i verden tenkt meg å behandlet kjæresten min sånn, da skulle det heller vært omvendt :-D
Synes du bare skal kvitte deg med han. Han har vel allerede vist for en vits han er, og da hjelper det lite å prate, eller overtale han til å bli bedre.
Men jøss, er du glad i fyren er det selvfølgelig vanskelig!
mumi-lotta
mumi-lottaInnlegg: 198
03.08.07 17:13
Hey, er dere sammen forsatt eller? Det er jo ikke mulig å finne seg i selikt da, man deler på utgifter til mat, og når det gjelder pass av barn så, er det klart han skal hjelpe, og da uten å ta betaling for det, hva er det for en tanke da???

Dropp han eller krev noe tilbake, og ikkeminst snakk sammen!!!!

lotta
daydr3amer
daydr3amerInnlegg: 11
23.08.07 10:30
Han utnytter deg uten tvil. For ditt eget beste, og ikke minst ditt barns beste gjør det slutt med ham. Herregud for en fyr, hadde jeg vært i familie med deg hadde jeg tatt turen bort til ham og gitt ham en omgang juling. Blir forbanna når jeg leser slikt.
Boligass
BoligassInnlegg: 250
21.09.07 14:21
Hei du..

Jeg har sett på hva du har skrevet, mhm..
Jeg er jo veldig forbusa at det har vart so lenge, må jeg si.
Noen små råd til deg:

- Prøve dra bort til han og spise middag,
- Du kan fortelle han du er ikke mor hans
- Start å få steden for å gi
- Jeg kan si at gutter er litt trege, jeg vet: er det selv
- Jeg kan vedde på dere har ikke sexliv heller lenger
- Dette han gjøre for det komme som en vane i livet hans.
- Du er sikkert den mest tamodige jenta jeg har hørt om.

Lage en god middag for to, når han kommer kan du si:
Viss du vil ha middag, så må vi prate sammes,

Spørsmål 1
Hva framtid har vi sammes?
Hva vil du ha ut av dette forholdet?
Elsker du meg lenger?
Er det noen andre?
Hvorfor er du slik?

PS: Gi tilbake melding. venter spent.
flower29
22.09.07 15:53
nei det var jaggu dårlig med sex. er slutt nå. heldigvis. var en dag for en stund siden jeg sa at jeg ville ha noe godt til middag. han var jo helt med. ja få penger av deg da så skal jeg kjøpe. hehe. det han drøyde lenge med å gi meg noe penger, trodde vel at han skulle slippe unna. så plutselig så gikk han i butikken å kjøpte mat. da han kom tilbake så hadde han faktiskt kjøpt mat, uten å få noe penger av meg. jeg tok denne for å se hva han sa " jøss har du betalt alt dette alene?" han svarte så " ja jeg fikk jo ikke noe penger av deg" det var måten han sa det på, jeg bare " måtte du ha noe penger av meg da?" sa jeg. er da faen på tide at du betaler litt for maten" sa jeg . ble irritert assa.
Klikk for å gå tilbake til toppen