Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Å få rast fra seg...

NYTT TEMA
hooters
hootersInnlegg: 280
09.10.07 13:25
Hei!
Jeg vet at det eksisterer endel tråder rundt dette allerede, men velger likevel å starte en ny.
Jeg blir stadig minnet på fra min nåværende samboer om hennes ungdomstid, hvor hun fikk rast fra seg frem til uti 20 årene. Og hver gang jeg hører dette så føler jeg at jeg har gått glipp av noe i livet mitt.
Jeg har stort sett vært i fast forhold hele tiden (er midt i 20 årene) og aldri på en måte rast fra meg på noe vis. Har nok aldri følt at jeg har hatt et behov for nettopp dette, men nå ironisk nok så er det min samboer som vekker disse følelsene hos meg. Jeg begynner å bli usikker på om jeg faktisk har gått glipp av noe, om jeg også burde ha hatt en periode der jeg bare gjort det jeg ville uten forpliktelser...
Min samboer er nå klar for å stifte familie, mens jeg er veldig usikker på hva jeg vil. Jeg lurer på om jeg traff drømmedama for tidlig.... (egentlig et luksusproblem, men likeledes et problem)
Tough call.. What to do!?!
joplina
joplinaInnlegg: 64815
09.10.07 14:06
Hva er det du kan gjøre når du "raser fra deg" som du ikke kan gjøre nå?

Kan du ikke ta deg en fest?
Kan du ikke gjøre ting med kompiser?
Kan du ikke dra på tur med kompiser?
Får du ikke sett filmene du vil?

Jeg går ut fra at du får sex hjemme.

Hva er det du lengter etter da tro...?

Kraftig fyllesyke - en og annen gang også midt i uka?
ONS...forskjellige damer og høyst forskjellig kvalitet på - stort sett - fyllesex med fremmede?
Turer med gutta boys?
Å råne målløst omkring med stæsja bil med småjenter i baksetet?

Det burde ikke være et savn når man er midt i 20 åra.
At du ikke gjorde det tidligere heller ,er jo bare et tegn på at du har hatt det godt (vært i forhold som den gang dekket de behov du hadde)...du trengte ikke å fylle tiden din med alkohol,råning og jakt.
At andre raste fra seg i forskjellig grad forteller jo bare om at de ikke hadde det så godt at de falt til ro....deres endeløse søken,jakt på underholdning,moro og kjærlighet og omfanget av deres rastløshet.

En ganske annen sak er om du ikke har det helt greit i det forhold du er i...
Da kan det være lett å søke etter årsaker utenom seg selv og forholdet....f.eks at årsaken til at tilfredsheten mangler kanskje er fordi "man aldri fikk rast fra seg som andre fikk".
MadHamish
MadHamishInnlegg: 3259
09.10.07 14:26
Jeg har heller aldri "rast fra meg". Jeg føler nå også at jeg kanskje har gått glipp av noe.

Men, det er pga. ting i forholdet mitt, ting som er vanskelig (tror jeg). Da framstår "ungkarslivet" (som jeg egentlig aldri hadde og sansynligvis overvurderer litt i mine tanker) som et uforpliktende alternativ, fullt av frihet og ikke noe stress. Men det er en illusjon, en flukt fra mine problemer. Slik er det for meg i alle fall, tror jeg :p
Pernille_Lhmr
Pernille_LhmrInnlegg: 411
09.10.07 14:35
Er ikke gutt, men vet hvertfall hvordan jeg opplevde min ungdomsstid.

Jeg fikk rast fra meg, veldig! Men jeg hadde alltid et savn etter noen. Selv om jeg prøvde flere gutter, ønsket jeg meg noen jeg kunne dele livet med. Singellivet er moro, men veldig slitsomt også. Jeg følte at jeg alltid var leta etter noen, og fikk aldri slappet av helt. Var noe som maglet hele tiden. Helt til jeg fant min store kjærlighet nå nylig! Nå slapper jeg av og vet at han og jeg kommer til å få det kjempefint sammen.

Det er vel slik at det man ikke har vil man ha og omvendt!
Er vel ikke noe fasit på dette, men noe du selv må finne ut!

Lykke til, og stol på magefølelsen din.

hooters
hootersInnlegg: 280
09.10.07 16:00
Takker for svar. Mye fornuft i det dere sier, og jeg tror det er en kombinasjon av flere ting som gjør at jeg føler slik jeg gjør.

Og Pernille_Lhmr; som en kompis av meg alltid sa "gresset er alltid grønnere på den andre siden".. Han sier han savner å være i et forhold når han er singel, og vil bli singel når han er i forhold. Så tror nok du treffer hodet på spikeren her...

Så var det dette med magefølelse da. Problemet er at den varierer, i perioder er dette det eneste rette og i neste øyeblikk så vil jeg ut..
Skjønner ikke alltid hva jeg selv vil. Man gir jo aldri 100 % i forholdet når man tenker slik, og det er jo heller ikke helt fair mot den andre parten.....

Nei, det skal ikke være lett......
bønnik
bønnikInnlegg: 1229
10.10.07 14:15
hooters skrev:

"Jeg har stort sett vært i fast forhold hele tiden (er midt i 20 årene) og aldri på en måte rast fra meg på noe vis."

- Som du selv sier, luksusproblem. Prøv heller som meg, å være uten noe jentekontakt, hverken fast forhold eller annet, til du er midt i 20 årene. DA skal jeg love deg du føler du har gått glipp av noe. Da kommer du til et punkt hvor du rett og slett ikke gidder mer. Fikk du ikke prøve deg på damene mens de var unge og faste i fisken, så kan det heller være det samme liksom.

Mao. synes jeg ikke du har særlig mye å klage over. Men seff, alt er relativt.
Klikk for å gå tilbake til toppen