Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVSTANDSFORHOLD

NYTT TEMA
jujucat
jujucatInnlegg: 58
01.10.09 18:01

out of sight, out of heart er det ett ordtak som sier.... hva er folks erfaringer på avstandsforhold? jeg vurderer.. men er litt redd for at det bare blir doomed... men det bærer i prinsippet mot ett forhold mellom meg og "mr.big".. what to do? og hva er deres erfaringer evt? råd?

Rabbid
RabbidInnlegg: 66
01.10.09 18:55

Har vært i et avstandsforhold i litt over ett år, og still going strong. Vi treffes stort sett annenhver helg da, så vi får sett hverandre ganske ofte selvom vi bor på hver vår kant av landet. Vi bruker også Skype mye, så prater et par-tre timer hver dag.

Råd: kommunikasjon og tillit. Man må stole på at den andre ikke bedriver et eller annet faenskap når man ikke er hos hverandre, og man må være sterk nok til å prate om ting som plager en. Så vel, basic forholdsregler gjelder like godt her ;)

"Out of sight, out of heart" er ikke greia i mitt forhold hvertfall, men som sagt prater vi en del hver dag. Vi rekker hvertfall ikke å glemme hverandre når vi har kontakt ofte.

Og til slutt: begge må være like gira på å få dette til å funke. Avogtil får man lyst til å gi opp fordi man ikke får se hverandre så ofte som man ønsker, eller at det føles fælt ut at den andre er så langt borte. Men man må bare bite tenna sammen, oppmuntre hverandre, prate om fremtid.. i det hele tatt, avstandsforhold er tøft. Men det går fulgt mulig an :)

Lykke til!

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12322
02.10.09 08:53

What Rabbid said.

Kan være greit å sette seg ett mål og? om 1år? 2år? så flytter vi sammens.. heller til samme by ellerno.

kan være slitsomt å ha ett avstandsforhold på uvist lang tid?

poto
potoInnlegg: 14516
02.10.09 18:09

Det er vel noe som heter "Love Conquers All", er man sterk nok så overlever man vel avstandsforhold greit

Juraquille
JuraquilleInnlegg: 4140
02.10.09 18:19

Er i et avstansforhold som er med 9 timers mellomrom i reisetid. Tilsier at man da ikke ser hverandre hver helg. Men som poto sier, er man sterk nok, så overlever man.

Så nå har jeg møtt henne 2 ganger, og over helga kommer hun hot for å være ei uke. Man får virkelig muligheten til å savne hverandre, og det er viktig i et forhold. Ta da i betraktning at avstandsforhold er absolutt ikke for alle.

Rabbid
RabbidInnlegg: 66
02.10.09 19:29

Som arnebelinda sa, å sette seg mål er også viktig. I en artikkel jeg leste stod det noe om å prate om fremtid og mål hvertfall hver 6 måned, sånn at man ikke blir gående i uvisshet altfor lenge :)

sweetieme
sweetiemeInnlegg: 1043
03.10.09 20:46

jeg har aldri hatt et avstandsforhold selv, men det noe av det viktigste er nok at begge er like innstilt på forholdet og på å være trofaste mot hverandre, være glade nok i hverandre.. og en må nok stole 110% på hverandre for at det skal gå.

kvamsoe
kvamsoeInnlegg: 3324
03.10.09 21:13

Er selv i et avstandsforhold som gjør at vi møtes ca vær 2mnd, men jeg har valgt og stole fullt på han, fordi jeg har såppas sterke følelser for han at jeg kan ikke la såppas mange mil og så lang tid ødelegge, følelsene mine ber meg om å holde på han. Og som det er sagt tidligere snakk om fremtiden, det har hjulpet meg mye når jeg har savnet han på det værste.
Men noe jeg mener, som hjelper meg faktisk er at når jeg får det rivende savnet som får meg bare til å ha mer lyst til og greve meg ned, så kjenner jeg også hvor mye han betyr for meg, at og gå det året her, pga skole o.s.v uten å få sett han ofte får meg bare til å vil kjempe med alt jeg har for å holde på han.

Vi har snakket om å flytte sammen når begge starter på høg skole o.l. Det hjelper, og ikke minst komunikasjon! vær åpen, er det noe, så fortell det.
Og det å få kjenne den følelsene som får blodet til og bruse, hjerte til å dundre i 100, er ubeskrivelig når jeg får møte han de få gangene.

Men sånn hjelper meg hvertfall :)

jujucat
jujucatInnlegg: 58
09.10.09 10:26

Tusen takk for flotte svar!!! tror nok mye av det dere sier stemmer, har funnet ut at jeg er såpass glad i gutten, og bare en melding får meg til å smile fra øre til øre.. så det at vi kun sees every other month..betyr ikke så mye ...

dere er søte!

soelvd
soelvdInnlegg: 28671
15.10.09 14:20

Jeg er i et avstandsforhold nå. Og vært det siden mars. Ser hverandre som regel en gang i måneden, noen få dager. Noen ganger litt lenger i mellom hver gang, noen ganger kortere. Skal ikke lyve for deg, det krever sitt. Og det er definitivt ikke noe å satse på i lengden. Vi har en plan om at jeg flytter dit neste år, da er det mulig å holde ut fordi vi vet det er midlertidig. Men noen ganger er det fryktelig vanskelig. Det er vanskelig å holde på den samme "følelsen" når du ikke har den fysiske kontakten. Men vi prøver å lage kvalitetstid på kvelden, da vi ringes og eventuelt bruker skype og sees på cam i tillegg. Også prøver vi å ikke ha for mye kontakt på dagtid. Da klarer vi å lage en skikkelig og spennende samtale hver dag og klarer å opprettholde litt den følelsen av at du gleder deg til å snakkes. Tror sånt er veeeldig viktig. Men, til tross for mye jobb så angrer jeg ikke et øyeblikk på at jeg satset på han her, han er rett og slett herlig ;)

Lykke til!

Blueeye
BlueeyeInnlegg: 730
19.10.09 13:33

Jeg kjenner ei dame som har hatt et vennskap med en fyr i ca. 4 år. De bor langt fra hverandre, 20-25 mil. I begynnelsen besøkte de hverandre ca en gang i mnd. De to siste årene har det blitt stadig mindre. I fjor besøkte han henne 3 ganger. Hittil i år har han besøkt henne 2 ganger, så vidt jeg husker. Er noe usikker på hvor ofte hun har besøkt han, men hvis hun har gjort det samme og besøkt han 2 ganger, så betyr det at de har møttes 4 ganger i løpet av snart 10 mnd. Siste gang han besøkte henne var i slutten av april i år og siden har han ikke vært her.

Jeg har spurt meg selv om hvilket forhold det kan bli av noe sånt, og for meg virker det litt ubegripellig at et forhold kan fungere når de møtes så sjelden. Selvfølgelig kan de snakkes på mail og tlf, men hva så?

Er dette egentlig noe kjærlighetsforhold?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg