Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Klarer du være venn med eksen ?

NYTT TEMA
siskan
siskanInnlegg: 4339
05.12.09 14:41

Går for tiden gjennom et brudd etter et åtte år langt forhold. Måten jeg fikk vite det på at det var slutt, jeg leste det på facebook !!!!!  Det er vel noe av det simpleste man kan gjøre og det har han beklaget .Til tross for at han har flyttet direkte inn til en ny dame er jeg ikke sint, bare såret som vel egentlig er ganske naturlig.

Han har stillt opp og han og den nye dama er enig om at det må han også gjøre i en overgangsperiode. Dagen i dag er vel ekstra ille fordi det er akkurat en uke siden jeg leste det på veggen på facebook og fordi det er fødselsdagen min.

Jeg har aldri blitt uvenner med en x, kanskje litt anstrengt i begynnelsen, men vennskapet har alltid vært der selv om det blir på en helt annen måte.

Hvordan ville du reagert på at partneren din fortalte deg om bruddet på en slik måte og hvordan ville du forholdt deg til han i begynnelsen ?

sweetieme
sweetiemeInnlegg: 1043
05.12.09 23:06
siskan: Går for tiden gjennom et brudd etter et åtte år langt forhold. Måten jeg fikk vite det på at det var slutt, jeg leste det på facebook !!!!!  Det er vel noe av det simpleste man kan gjøre og det har han beklaget .Til tross for at han har flyttet direkte inn til en ny dame er jeg ikke sint, bare såret som vel egentlig er ganske naturlig. Han har stillt opp og han og den nye dama er enig om at det må han også gjøre i en overgangsperiode. Dagen i dag er vel ekstra ille fordi det er akkurat en uke siden jeg leste det på veggen på facebook og fordi det er fødselsdagen min. Jeg har aldri blitt uvenner med en x, kanskje litt anstrengt i begynnelsen, men vennskapet har alltid vært der selv om det blir på en helt annen måte. Hvordan ville du reagert på at partneren din fortalte deg om bruddet på en slik måte og hvordan ville du forholdt deg til han i begynnelsen ?

Først av alt; Gratulerer med dagen søte deg :-)

Så, til saken. Hvis jeg hadde blitt dumpa på en sånn måte så hadde jeg vært rasende på han og ønsket at jeg slapp å se trynet hans og bare villet ha han langt vekk. Samtidig som fristelsen til å sende sinte sårede bitre meldinger hadde blitt rimelig intens. Jeg hadde nok holdt lang avstand fra han til sinnet og sårheten hadde lagt seg og jeg hadde prøvd å komme meg videre. Om du ønsker å ha et vennskap med han så tror jeg du skal vente med det til du har fått både de gode og vonde følelsene for han på avstand ellers tror jeg ikke de blir noe bra vennskap.

Dette fortjente du virkelig ikke. Håper innlegget var litt til hjelp. Klem fra sweetieme :-)

sweetieme
sweetiemeInnlegg: 1043
06.12.09 10:34

Forresten, den personen jeg har hatt det vondeste bruddet mitt med, han gikk det lang tid før jeg snakket noe særlig med, men da vi først begynte å snakke med hverandre igjen, så kunne vi snakke om det meste egentlig. Men han har dame som er veldig sjalu av seg, så han måtte bryte kontakten for å berge forholdet etter at hun hadde lest noen av samtalene vi hadde hatt på Facebookmeldinger. Men jeg følte liksom ikke at det var et veldig tap når vi ikke kunne snakke mer sammen da, men hadde jo vært greit å vite hvordan det gikk med han og damen av og til f eks. Om han hadde det bra.

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11785
07.12.09 10:51
siskan: Går for tiden gjennom et brudd etter et åtte år langt forhold. Måten jeg fikk vite det på at det var slutt, jeg leste det på facebook !!!!! 

Dette høres helt utrolig ut.

Høres ut som en type som er absolutt null verd, og bra for deg at han stakk av. Jeg ser ikke noe poeng i å prøve å være venner med noen som behandler deg så totalt respektløst. Det måtte være i tilfelle det bare fantes 2 mennesker igjen på kloden, men det stemmer jo heldigvis ikke.

siskan
07.12.09 14:16
Navnebruker: Dette høres helt utrolig ut. Høres ut som en type som er absolutt null verd, og bra for deg at han stakk av. Jeg ser ikke noe poeng i å prøve å være venner med noen som behandler deg så totalt respektløst. Det måtte være i tilfelle det bare fantes 2 mennesker igjen på kloden, men det stemmer jo heldigvis ikke.

For meg er han det eneste sosiale nettverket jeg har utenom nettet og så er det jo alltid to sider av en sak, jeg er ikke verdens snilleste jeg heller :)

Navnebruker
07.12.09 14:34
siskan: For meg er han det eneste sosiale nettverket jeg har utenom nettet og så er det jo alltid to sider av en sak, jeg er ikke verdens snilleste jeg heller :)

Si meg, sitter du her og forsvarer typen og oppførselen hans, eller?

siskan
07.12.09 15:59
Navnebruker: Si meg, sitter du her og forsvarer typen og oppførselen hans, eller?

Nei, jeg sier bare at jeg kanskje hadde sagt noe som kunne resultere i en slik oppførsel, feks, du får gå ut i helgen å ta deg et knull !   Å ja, jeg fikk som fortjent etter å si noe slikt

MaximusX
MaximusXInnlegg: 3783
07.12.09 17:16
siskan: Nei, jeg sier bare at jeg kanskje hadde sagt noe som kunne resultere i en slik oppførsel, feks, du får gå ut i helgen å ta deg et knull !   Å ja, jeg fikk som fortjent etter å si noe slikt  

Det er selvfølgelig farlig å si noe slikt ut i fra begrenset informasjon, men jeg tror at du bør jobbe med selvbildet ditt, Siskan.

Måten han gjorde det slutt på er svært kritikkverdig - og du må ikke falle i den klassiske fella at du unnskylder det ved å lete etter feil ved deg selv eller din væremåte.

Han har kort og godt vist at han er feig og ikke til å stole på. Det er dårlig materiale å bygge et senere vennskap på.

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12323
08.12.09 11:11
siskan: Nei, jeg sier bare at jeg kanskje hadde sagt noe som kunne resultere i en slik oppførsel, feks, du får gå ut i helgen å ta deg et knull !   Å ja, jeg fikk som fortjent etter å si noe slikt  

haha :) nå nei du :P

aldri i verden om det rettferdiggjør noe.. Da synes jeg du ser og tenker helt feil på ting..

at ting blir sagt i kampenshete.. Så skal mann ikke gjennomføre slike ting! samme hva det er.

Pipo
PipoInnlegg: 591
08.12.09 14:56

Etter 8 år er det vel ikke naturlig å bryte all kontakt plutselig. Jeg antar dere har endel felles venner, og kanskje du er godt "inne i" familien hans også.

Ville nok pratet litt med venner etc, og andre felles kjente, for å høre om de har hørt noe fra han om at han ville avslutte forholdet. Kanskje de har flere svar, enn det du klarer å forstå selv nå. Det må være en vanskelig og forvirrende situasjon for deg kan jeg tenke meg. Ville derfor tatt kontakt med andre gode venner, å forhørt meg litt med dem.

Du vil nok da også på fester og andre tilstelninger med felles venner (regner med du har det etter et 8 år langt forhold), treffe på både eksen din samt den nye kjæresten. Det er vel vanskelig å unngå. I en slik situasjon ville jeg bare gått med hodet hevet og oppført meg voksent!

Lykke til!

joplina
joplinaInnlegg: 65910
08.12.09 19:58
siskan: Går for tiden gjennom et brudd etter et åtte år langt forhold. Måten jeg fikk vite det på at det var slutt, jeg leste det på facebook !!!!! 

Vilken type forhold hadde dere?

Samboende/særboende?

Samme by/forskjellige byer?

Kjærester når det passet -  fast daglig/ukentlig/ringforlovet?

Noen felles økonomi/felles investeringer?

- Jeg spør ene og alene fordi jeg av en eller annen grunn oppfattet deg som singel på grunnlag av diverse andre innlegg her for ikke alt for lenge siden.

Og jeg sitter litt å føler på at dette kanskje ikke var et typisk 8-år langt forhold.

Navnebruker
09.12.09 10:16
Pipo: Etter 8 år er det vel ikke naturlig å bryte all kontakt plutselig. Jeg antar dere har endel felles venner, og kanskje du er godt "inne i" familien hans også.

Niks. Hun sier at denne mannen er hennes eneste sosiale punkt utenfor internett.

Da skjønner jeg jo bedre at oppsigelsen kom på facebook....dette høres sært ut.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg