Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trøbbel i forholdet.

NYTT TEMA
Usikkerheten
UsikkerhetenInnlegg: 1
04.08.17 13:24

Følgende scenario: Ferie i telt med 4 barn. Samboer klager i ettertid at jeg ikke har viet henne nok oppmerksomhet og snakket nok med henne. Hun mener jeg bare snakket med min sønn.  Jeg mener dette ikke stemmer og jeg brukte tid på alle bsrna. Vår felles datter mest, men også hennes sønn. Som jeg måtte opp og følge på do om natta. Jeg lagde mat.. alle måltider jeg bar vår sovende datter på nakken en lang tur på svabergene.. er det greit å klage på manglende egentid på en familieferie i telt?? Jeg spør for jeg skjønner det ikke

Xue
XueInnlegg: 8
18.08.17 03:22

Hei, det jeg tror er at det ikke handler om hvem som har rett til eller ikke om å klage på deres familieferie. Det handler mer om forventninger og kommunikasjon. Hun hadde kanskje forventet noe annet noe som er lov, sett av tid å snakk med henne om hva hun ønsket ut av ferien, hør på hvordan hun følte det var og etterpå finn tid i hverdagen til å gi henne litt oppmerksomhet.

Du må også fortelle din side av historien, på en familieferie er det ikke lett å få alle fornøyd. Og det er heller ikke din oppgave å passe på at hun og deres felles familie er fornøyde. Kanskje du ikke føler deg helt verdsatt i alt du gjorde for familien denne ferien.  

Men igjen snakk om dette. Hvordan deres forventninger, følelser og alt annet er. Lytt, snakk og legg det bak dere. Ikke alle følelser er rasjonelle, men skal tas på alvor. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg