Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

hvorfor er homser som jenter?

NYTT TEMA
ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 10509
19.08.18 03:24

Halloen,  er De prest

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 4221
19.08.18 06:47
Nysgjerrigkar: hvordan har det seg at homser skal vær så utrolig feminine til en hver tid?

Aksepter deg selv og vær deg selv!

Kle deg gjerne i lær, ha litt skjeggvekst og litt røffe skinnklær.

Som du sier; alle trenger ikke å være femi.

Lykke til!

Gloriana
GlorianaInnlegg: 5606
22.08.18 14:36

1. Fordi de har en hjerne som er mer feminin enn hva en heterofil mann ofte har. Dette er pga hormonelle forstyrrelser i fosterlivet. 

2. Noen overdriver og overkompenserer også i tillegg. 

joplina
joplinaInnlegg: 64437
31.08.18 11:47

Ser ut som trådstart er fjernet..ser bare hva Kaptein Mark har sitert - noe som antagelig bare er en del av trådstart.

Jeg syns også at det kan fremstå som uforståelig med all denne femiknekkinga av håndledd, påtatt svinging av bakende, anstrengt pipestemme og  bruk av sminke og dametøy....og for all del den andre veien også når damer går bredbent og armsvingende og åpenbart prøver å etterligne menn.

Helt greit at folk har forskjellige preferanser og at folk har behov for at det indre skal samsvare med det ytre....men da tenker jeg at disse dame-homofile og manne-lesbene faktisk har et indre behov for et kjønnsskifte eller er transvestitter  tilfeldigvis med homofil/lesbisk legning - noe som ikke får meg å løfte på øyenbryna . For det er til å forstå.

MEN...greia er den at dette favner ofte homofile og lesbiske som ikke har slike indre behov eller preferanser i følge dem selve , som hevder at de er i sync med sitt sanne/rette jeg -  som er menn som er glade i menn og damer som er glade i damer.....og da faller jeg litt av lasset.

...For hva er greia for homofile menn som er i sync med seg selve og sin legning (tilsvarende lesbiske kvinner) , når de med hele sin ytre fremtoning åpenbart går inn for å fremstille seg som det motsatte  kjønn....jeg skjønner det ikke i det hele tatt.

Like lite som jeg skjønner greia med at erklært homofile menn og lesbiske kvinner ønsker seg en partner som fremstiller seg som det motsatte kjønn.

Jeg tenker at de kan jo ikke være helt samstemte med sin legning allikevel da 

Blir som om erklærte heterofile menn og kvinner som elsker det motsatte kjønn skulle gå inn for å etterligne det motsatte kjønn i det ytre, hvordan de snakker, hvordan de beveger seg og hvordan de kler seg - og som om erklærte heterofile menn og kvinner som elsker det motsatte kjønn skulle digge at partneren etterapet deres kjønn og gikk inn for å se ut som dem,kle seg som dem,  bevege seg som dem og snakke som dem

Det ville skurret ganske kraftig det også.

Gloriana
01.09.18 22:43

@joplina

Alt er veldig forståelig om man evner å forstå årsakene til variablene. 

joplina
02.09.18 09:41
Gloriana: Alt er veldig forståelig om man evner å forstå årsakene til variablene.

Nei, det syns jeg ikke.

Ikke når de homofile/lesbiske hevder seg å være i sync med sitt rette "jeg" - som menn som er glade i menn og kvinner som er glade i kvinner.

Når det ikke foreligger noen underliggende trang til kjønnsskifte eller opplevelse av å være fanget i feil kjønn -  og ei heller er snakk om transvestitter som tilfeldigvis er homofile/lesbiske.

...da syns jeg at det er uforståelig.

Men hvis greia er at disse egentlig ikke er i sync med sitt rette jeg , at de egentlig ikke er helt komfortable med sin legning og sin kjønnsidentitet , selv om de sier at de er det  - så kan jeg skjønne det. Men det forutsetter jo at man ikke kan sette lit til hva de selve tilkjennegir at de er/føler.  At man "hører hva de sier" men at det ikke er verdt å tro på.

- Og det syns jeg fremstår som rimelig eksluderende og dårlig gjort å gjøre.

Det er like uforståelig som at en erklært heterofil mann skulle  agere som kvinne med  overdrevne feminine bevegelser, pipestemme og dametøy og det liksom skulle være en normal variabel...

Vedkommende ville gå under "transvestitt" , det skjønner alle  - mens homofile menn som gjør det samme og hevder å være i sync med sin kjønnsidentitet og sin legning  bare er homofile og skal ha seg frabedt å bli omtalt/beskrevet som transevestitter

Gloriana
02.09.18 11:19

@joplina

Selvfølgelig synes du ikke det all den tid du ikke forstår det. 

Disse merkelappene er helt ubetydelige, og det er veldig små nyanser. En mann med kvinnehjerne kan være en tvekjønnet, feminin homofil, transe eller andre populære bruksnavn for å båssette og identifisere seg selv. Det er fysiologien bak som er interessant og som gir grunn til å etterspørre årsaken, ikke resultatet og den enkeltes behov for selvidentifisering og aksept. 

joplina
02.09.18 12:15
Gloriana: Selvfølgelig synes du ikke det all den tid du ikke forstår det.  Disse merkelappene er helt ubetydelige, og det er veldig små nyanser. En mann med kvinnehjerne kan være en tvekjønnet, feminin homofil, transe eller andre populære bruksnavn for å båssette og identifisere seg selv. Det er fysiologien bak som er interessant og som gir grunn til å etterspørre årsaken, ikke resultatet og den enkeltes behov for selvidentifisering og aksept.

Det uforståelige i dette har vi til felles ser jeg av det du skriver.

Uten "resultatet" ville det ikke vært noen grunn til å etterspørre årsaken til fysiologien bak.

"Resultatet" er samlet sett orientering  kombinert med hvordan den fremstår , fremstilles og praktiseres - og det er "resultatet" som gir grunn til å etterspørre årsaken til fysiologien bak.

Gloriana
02.09.18 12:24

Vi vet både hva årsaken er og hva det underliggende fysiologien deretter blir. Det vil si, vi som leser litt vet det, derav mitt svar til deg: man må forstå årsakene til variablene og det gjør jo åpenbart ikke du. 

joplina
03.09.18 10:43
Gloriana: man må forstå årsakene til variablene og det gjør jo åpenbart ikke du.

Ikke du heller tydeligvis.

Du kan jo ikke forklare fenomenet i det hele tatt. Du bare gjentar en godt innøvd - for deg -  læresetning  om fysiologi og variabler

Gloriana
03.09.18 10:52

Eh jo.

Hvorfor blir noen mennesker homofile, tvekjønnet, trans eller hva annet man måtte bruke av ord? Du vet jo åpenbart ikke svaret på dette selv. 

Jeg vet hva årsakene er, og det er helt naturlig at enkelte mennesker oppfører seg som de gjør. Vi trenger ikke å kalle det normalt, men for dem er det nokså naturlig og også som forventet. 

Du får gi lyd om du vil ha svaret, men da får du innrømme at du ikke kan særlig mye først. Og nei, det er ikke et «fenomen», det kalles biologi. 

joplina
04.09.18 09:52
Gloriana: Hvorfor blir noen mennesker homofile, tvekjønnet, trans eller hva annet man måtte bruke av ord? Du vet jo åpenbart ikke svaret på dette selv.  Jeg vet hva årsakene er, og det er helt naturlig at enkelte mennesker oppfører seg som de gjør. Vi trenger ikke å kalle det normalt, men for dem er det nokså naturlig og også som forventet.  Du får gi lyd om du vil ha svaret, men da får du innrømme at du ikke kan særlig mye først. Og nei, det er ikke et «fenomen», det kalles biologi.

Du bommer jo helt, for jeg etterspør ikke hvorfor noen blir homofile,tvekjønnet,trans eller hva annet .

Jeg aksepterer uten spørsmål at noen er homo, noen er lesbisk, de fleste er hetero og noen er bifile. Og jeg setter ikke spørsmålstegn ved at noen er født tvekjønnet  (transseksuelle) - eller hvorfor de er det. Jeg setter heller ikke spørsmål ved transvestisme eller mekanismene bak.

Jeg syns ikke at det er rart at noen menn har feminine trekk eller bevegelser eller noen kvinner har maskuline trekk og bevegelser - jeg finner det fullt ut forståelig  .

Det er derimot følgende jeg ikke forstår - som jeg gjorde klart nok i mitt første innlegg :

"Helt greit at folk har forskjellige preferanser og at folk har behov for at det indre skal samsvare med det ytre....men da tenker jeg at disse dame-homofile og manne-lesbene faktisk har et indre behov for et kjønnsskifte eller er transvestitter  tilfeldigvis med homofil/lesbisk legning - noe som ikke får meg å løfte på øyenbryna . For det er til å forstå.

MEN...greia er den at dette favner ofte homofile og lesbiske som ikke har slike indre behov eller preferanser i følge dem selve , som hevder at de er i sync med sitt sanne/rette jeg -  som er menn som er glade i menn og damer som er glade i damer.....og da faller jeg litt av lasset.

...For hva er greia for homofile menn som er i sync med seg selve og sin legning (tilsvarende lesbiske kvinner) , når de med hele sin ytre fremtoning åpenbart går inn for å fremstille seg som det motsatte  kjønn....jeg skjønner det ikke i det hele tatt.

Like lite som jeg skjønner greia med at erklært homofile menn og lesbiske kvinner ønsker seg en partner som fremstiller seg som det motsatte kjønn.

Jeg tenker at de kan jo ikke være helt samstemte med sin legning allikevel da 

Blir som om erklærte heterofile menn og kvinner som elsker det motsatte kjønn skulle gå inn for å etterligne det motsatte kjønn i det ytre, hvordan de snakker, hvordan de beveger seg og hvordan de kler seg - og som om erklærte heterofile menn og kvinner som elsker det motsatte kjønn skulle digge at partneren etterapet deres kjønn og gikk inn for å se ut som dem,kle seg som dem,  bevege seg som dem og snakke som dem

Det ville skurret ganske kraftig det også."

Jeg omtaler det som et fenomen, fordi man ser det ikke blandt heterofile - men kun blandt homofile og lesbiske OG hos  selverklærte transvestitter og transkjønnede  selvsagt.

Mens den selverklærte transvestitt og transkjønnede fanget i feil kropp  gjør behovet for å agere som det motsatte kjønn opplagt og fullt ut forståelig - så blir det tilsvarende uforståelige når selverklærte homofile og lesbiske som hevder å være i sync med sin legning som menn og kvinner som elsker samme kjønn gjør det.

F.eks år en mannlig homofil  står frem som  samstemt med  sitt kjønn og sin legning , men  anstrenger seg for å fremstå som en kvinne på alle måter - og ofte i overdreven grad.

Man kan jo da tenke seg at dette er en transvestitt som tilfeldigvis er homofil - men det møter protester og benektelser.

Og dette fenomenet er altså det jeg finner uforståelig.

Gloriana
14.09.18 17:23

@joplina

De går ikke inn for å speile det motsatte kjønn :) Jo, du misforstår som vanlig. 

joplina
15.09.18 11:07
Gloriana: De går ikke inn for å speile det motsatte kjønn :)

Sier du det..hehehe...de går ikke inn for å speile det motsatte kjønn :D

Could have fooled me....

De er transvestitter.

Når  f.eks en  erklært homofil mann - som dermed tenner på, og ikke kan tenke seg annet enn samliv med en annen mann i alle livets faser - ifører seg typisk kvinnelig tøy/pynt/smykker/make-up , og asntrenger sin egen stemme til å bli påtatt lysere samt går inn for å bevege seg med kvinnelige hoftevrikk og femiknekk i håndleddene - så går de alltså ikke inn for å speile det motsatte kjønn. Fantastisk konklusjon! :D

Når en erklært heterofil mann gjør dette - en gang i blant/jevnlig/ofte - så finnes det et beskrivende ord for det ; transvestisme. Han er en transvestitt. Han er fortsatt en mann og heterofil, men har denne trangen til å rollespille kvinne. Han er ikke født med feil kjønn og han er heterofil like fullt.

- Hva er da greia med at erklært homofile menn, som  har riktig kjønnsidentitet og legning , ikke skal omtales som eller beskrives som transvestitter når de rollespiller kvinner....??

- Det er jo det de er og det er det de gjør.

Transvestitt

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at homofile og lesbiske transvestitter ikke vil ha den merkelappen fordi de føler  den belastende. At transvestitter er det bare  merkelige heterofile menn som kan være. De vil ikke puttes inn i en slik bås men la den være forbeholdt disse merkelige heterofile mennene som liker å rollespille kvinner.

På samme tid skal de ha seg frabedt andre benevnelser som de finner devaluerende (slik de selve selve devaluerer heterofile transvestitter) , typ traktorlesber og skruller.

- Så selv om de fyller kriteriene til å være transvestitter , så krever de å ikke bli målt etter  disse kritieriene...de skal bare merkelige  heterofile menn bli målt etter.

De krever at deres trang til å speile det motsatte kjønn i det ytre og deres aktive innsats for å forvrenge egen stemme og bevege kroppen slik den naturlig ikke beveger seg, skal beskrives som noe helt naturlig som de ikke må  gå inn for men som bare helt naturlig skjer - selv om det ikke gjør det.

- Og jeg skjønner ikke greia med det. Og det gjør åpenbart ikke du heller som kan hevde at "de går ikke inn for å speile kvinner" når de vitterlig gjør akkurat det  :)

Man skulle tro at transvestisme som samlebetegnelse  og det å være transevestitt  av omtale var langt bedre  enn å bli omtalt som traktorlesber og skruller...og man skulle tro at mennesker som selv har behov som gjør dem synlige og lett gjenkjennelige hadde større toleranse for andre med samme behov...men da kaster de seg i homse-hetro-skyttergravene i stedet.

Og jeg skjønner absolutt ikke vitsen med det.

Gloriana
15.09.18 12:15

Du har jo åpenbart så tungt for det, og det er sjeldent jeg har lest et mer fordømmende og menneskefiendtlig innlegg noen gang. 

Nei, de forsøker ikke å speile det annet kjønn, de speiler den de er. Ofte er det du ser på som en avviker en feminin mann med en kvinnehjerne eller en maskulin kvinne med en mannshjerne. Det er veldig enkel biologi Joplina. 

joplina
15.09.18 13:46
Gloriana: Du har jo åpenbart så tungt for det, og det er sjeldent jeg har lest et mer fordømmende og menneskefiendtlig innlegg noen gang.  Nei, de forsøker ikke å speile det annet kjønn, de speiler den de er. Ofte er det du ser på som en avviker en feminin mann med en kvinnehjerne eller en maskulin kvinne med en mannshjerne. Det er veldig enkel biologi Joplina.

Nei og nei, stakkars overømfintlige deg da...fordømmende og menneskefientlig..hehe...du er jo ganske underholdende om ikke annet.

Jeg fordømmer ingenting - jeg gjentar til det kjedsommelige at jeg ikke skjønner greia eller vitsen med  at lesbiske og homofile med trang til å fremstå og føre seg som motsatt kjønn , argumenterer mot - og skal ha seg frabedt  begrepet transvestisme - som er fullt ut dekkende og fyller alle kritierier. Det er ikke fordømmelse  å vedgå at man ikke forstår noe fordi det fremstår uforståelig.

At DU hevder det ER fordømmende og menneskefientlig å gjøre det , fyller derimot alle kriterier for fientlig fordømmelse.

Heterofile transvestitter som lever ut sin trang speiler også den de er. Det er visst den biten du ikke begriper.

Jeg har heller aldri brukt beskrivelsen "avviker" i noen av mine innlegg. Det er det kun du som har gjort (sitert over).

Jeg registrerer at du pusher biologi som årsak til at lesbiske kvinner med "mannehjerne" og homofile menn med "kvinnehjerne" går aktivt inn for å fordreie stemme og bevege kroppen slik den naturlig ikke beveger seg samt aktivt gi seg selve ytre kjennetegn som tilsvarer motsatt kjønn som ikke naturlig er til stede - men ikke et ord om denne biologien  vedrørende heterofile transvestitter og deres hjerner.

- Er ikke biologien så veldig enkel allikevel tro.....

Min påstand blir fortsatt at alle - uavhengig av personlig erklært seksuell legning og kjønn - som har trang til å leve ut sider av seg selve som motsatt kjønn ,er transvestitter og fyller alle kriterier for transvestisme.

Jeg finner f.eks ingen markante forskjeller i så måte på en erklært heterofil mann som  lever ut sin trang til å fremstille seg som - og føre seg som en kvinne (transvestitt) kontra en erklært homofil mann som gjør akkurat det samme.

Jeg har heller aldri - som i .a.l.d.r.i.  sett undersøkelser/forskning som tilsier at en slik forskjell  eksisterer.

Og jeg tviler sterkt på at du har  sett noe slikt heller.  Mot formodning så oppfordrer jeg deg til å linke til slik forskning/en slik undersøkelse.

Lykke til med det.

Gloriana
15.09.18 16:13

@joplina

Du respekterer jo ikke mennesker for det de er? Det er en fysiologisk mismatch mellom kropp og hjerne, og da blir resultatet deretter. Det er ikke dermed sagt at de er mindreverdige eller noe annet, men det minste de bør få er en respekt for at de er født slik. Noen trenger ukentlige påfyll av adrenalin, enten hopper de ned fjellskrenter, prøver å ta livet av seg selv på motorsykler eller belegger nye damer hver helg. Andre kler seg i dameklær og smører sitt kvinnelige jeg. Slik er mennesker og slik vil vi forbli. Så får det være opp til oss selv hva vi tiltrekkes av og ikke. 

Nei selvfølgelig har du aldri lest noe slikt eller fått med deg noe som helst, det definerer jo hele din persona her inne. Uvitende i beste fall. 

joplina
15.09.18 21:42
Gloriana: Du respekterer jo ikke mennesker for det de er? Det er en fysiologisk mismatch mellom kropp og hjerne, og da blir resultatet deretter.

Og du påstår at jeg ikke respekterer mennesker for hva de er....trøste og bære.

Men du er den som med vørdnad og respekt peiser ut av deg følgende : " Det er en fysiologisk mismatch mellom kropp og hjerne, og da blir resultatet deretter."

'

mismatch

noun

ˈmɪsmatʃ

1.a failure to correspond or match; a discrepancy.

"a huge mismatch between supply and demand"

synonymer:        discrepancy, lack of congruence, inconsistency, contradiction, incongruity, incongruousness, conflict, discord, irreconcilability, misalliance, mismarriage, mésalliance, bad match

verb

mɪsˈmatʃ

1.mismatch (people or things) unsuitably or incorrectly.

- Oooooser respekt av å hevde at kontakten de har mellom kropp og hjerne er  upassende , gal/uriktig.

Videre skriver du : "Andre kler seg i dameklær og smører sitt kvinnelige jeg

- KORREKT, og hvis de ikke er fødd som kvinner  eller er menn med kvinnelig kjønnsidentitet (transgender) - så kalles det transvestisme .

- Og transvestisme er helt kurant, følger forståelige kriterier og er lett å forstå.

Selvfølgelig kunne du ikke linke til forskning eller undersøkelser som kan peke på en biologisk fysiologisk forskjell mellom heterofile transvestitter og homofile/lesbiske transvestitter - for noe slikt finnes ikke.

Men bare fossro videre fordi det er rent fornøyelig å se deg anstrenge deg for å fremstå som et kunskapsfullt orakel på området :D

Gloriana
15.09.18 22:03

@joplina

Å beskrive en sannhet vil aldri være nedsettende eller dømmende, i motsetning til deg så dømmer jeg ikke disse menneskene og jeg forventer heller ikke at de skal oppføre seg annerledes. 

Den første, store studien som påpekte alt jeg har nevnt ble publisert i 1195, det er altså hele 23 år siden. Hvis du var kjent med Google Scholar (som enhver lesehest er) så hadde du vel klart å finne dem selv :) 

Gloriana
15.09.18 22:43

1195 skulle altså være 1995 :) 

joplina
16.09.18 09:51
Gloriana: Den første, store studien som påpekte alt jeg har nevnt

Bare å gjenta :

"Selvfølgelig kunne du ikke linke til forskning eller undersøkelser som kan peke på en biologisk fysiologisk forskjell mellom heterofile transvestitter og homofile/lesbiske transvestitter - for noe slikt finnes ikke.

Men bare fossro videre fordi det er rent fornøyelig å se deg anstrenge deg for å fremstå som et kunskapsfullt orakel på området :D "

joplina
16.09.18 10:07

Fra FTPN (Forbundet for transpersoner i Norge)

"Transvestitt

Ordet transvestitt kommer av trans- (overskridende) og vestis (klær), dvs. en person som kler seg i større eller mindre grad, i det som (av omgivelsene, og ofte, men ikke alltid av den som kler seg om) oppfattes som et annet kjønns klær. En transvestitt defineres ofte som en person som av og til ønsker å opptre som et annet kjønn uten at dette betyr at vedkommende nødvendigvis mistrives eller på noen annen måte har problemer med sin kjønnsidentitet. I stor grad erstattes denne betegnelsen av ordet transperson, se der.

Hvor mye og ofte en transvestitt kler seg i det ønskede kjønnsuttrykket varierer mye. Enkelte er transvestitter hver dag, og hele tiden (24 x 7), ved å ha ett eller flere klesplagg med evt. tilhørende sminke på seg, eller ved å gjøre en fullstendig omkledning. Internasjonalt benyttes ofte begrepet crossdresser om en person som kler seg i det annet kjønns ytre uttrykk.

Transvestitter finnes i alle sosiale lag av befolkningen, og av alle kjønn. Det er i dagens samfunn enklere for en kvinne å “transe” som mann, enn omvendt.

Det er oppleves ofte som en stor utfordring for vedkommende som transer at andre kan oppdage “hemmeligheten”. For disse menneskene foregår transingen ofte når man er alene hjemme, gjerne med alle gardiner trukket for. Dette står i kontrast til behovet for å bli anerkjent i det ønskede kjønnsuttrykket blant andre mennesker, for derigjennom å bli oppfattet og behandlet som det kjønn man kler seg om til.

Transvestitter kan være hetero- bifile- eller homofile, med tilnærmet den samme fordelingen som i resten av befolkningen. Det er med andre ord ikke noen automatikk i at en transvestitt er homofil, og det er langt fra slik at alle homofile automatisk må være transvestitter."

Gloriana
16.09.18 15:51

@joplina

Jo, det kan jeg, men jeg nyter å se deg frese og du er vel ikke akkurat den debattanten jeg tenker på om jeg skal finne en som kan tilegne seg ny kunnskap i livets siste halvdel. Så hvorfor skal jeg gidde? 

Og hva er problemet med det siste? En transe er en feminin mann som har en dragning mot det kvinnelige. Hva de kaller det er revnende likegyldig, dette er et resultat av arv og miljø - ikke minst fosterlivet er viktig. 

joplina
16.09.18 23:07
Gloriana: Jo, det kan jeg

Nei det kan du ikke. Ædda bædda bua

Men det skjønte jeg jo hele veien :)

Gloriana
16.09.18 23:17

Du hadde ikke forstått noe av dem, Joplina. 

Faktum er at du er dømmende, sneversynt sjel som ikke respekterer at folk er født annerledes. 

joplina
17.09.18 12:15
Gloriana: Faktum er at du er dømmende, sneversynt sjel som ikke respekterer at folk er født annerledes.

Ja du er rett person til å mene det du :)

Uansett så er det klart som dagen hva som er den korrekte benevnelse :

"En transvestitt defineres ofte som en person som av og til ønsker å opptre som et annet kjønn uten at dette betyr at vedkommende nødvendigvis mistrives eller på noen annen måte har problemer med sin kjønnsidentitet.  

Hvor mye og ofte en transvestitt kler seg i det ønskede kjønnsuttrykket varierer mye. Enkelte er transvestitter hver dag, og hele tiden (24 x 7), ved å ha ett eller flere klesplagg med evt. tilhørende sminke på seg, eller ved å gjøre en fullstendig omkledning.

Transvestitter kan være hetero- bifile- eller homofile, med tilnærmet den samme fordelingen som i resten av befolkningen. Det er med andre ord ikke noen automatikk i at en transvestitt er homofil, og det er langt fra slik at alle homofile automatisk må være transvestitter "

- Det som ikke er til å forstå er hvorfor erklært homofile og lesbiske med trang til å opptre som motsatt kjønn ikke vedkjenner seg å være transvestitter og vil ha seg frabedt  å bli omtalt som transvestitter selv når de fyller alle kriterier for det.

- Per i dag stemples de som - og omtales med negativt ladede ord og uttrykk som f.eks traktorlesber og skruller , hvilket må oppleves  unødvendig belastende på alle måter.

Og i tillegg  motarbeider de et godt innarbeidet og godt beskrivende nøytralt ord som transvestisme som har eksistert siden 1910 og innholder alle dekkende kriterier.

- Og det gjentar jeg gjerne er ikke til å forstå!

Til slutt må jeg bare si at du kan slutte å late som om det finnes forskningsbaserte undersøkelser som kan fastslå noen som helst  fysiologisk-biologisk-hjerneforskjell på en heterofil transvestitt og en homofil transvestitt, som skulle gjøre at bare den ene part kan omtales som transvestitt. Slikt finnes ikke.

Selv du kan jo ikke finne frem noe slikt - enda det er du som koker det i hop   

Såså..opp med haka lillegutt. Bedre lykke neste gang

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg