Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ny sjanse

NYTT TEMA
Alkymist
AlkymistInnlegg: 8
06.05.19 15:23

Heisan.  Jeg ble singel for tre måneder siden og det er veldig tung . Hun sa hun mistet følelsene for meg. Jeg føler ikke jeg fikk vist helt hvem jeg var fordi jeg var gjennom en tøff periode som tok mye av energi.  Hva tenker dere er den best måten å vinne noen tilbake på og hvor lenge kan man holde på å overtale, sende sms og prøve å få den andre part til å ombestemme seg før det blir dårlig oppførsel ?

joplina
joplinaInnlegg: 64469
06.05.19 20:53
Alkymist: og hvor lenge kan man holde på å overtale, sende sms og prøve å få den andre part til å ombestemme seg før det blir dårlig oppførsel ?

Har du holdt på med det i 3 måneder, så har du allerede oversteget den grensa

Hun må ønske kontakt og ta kontakt hvis det skal utvikle seg til noe mer igjen. Og det rekker hun i hvert fall ikke å få hvis du sender sms'er og prøver å overtale henne til å ombestemme seg.  Når hun ikke er interessert så blir det oppfattet som masing - og sånn er det bare.

- Hvis du tenker deg til at DU faktisk mistet følelsene for ei jente og derfor avsluttet et forhold - men hun aldri ga deg fred  fordi hun jevnlig  ringte,sms'et og stadig forsøkte å få deg til å ombestemme deg , så hadde du også opplevd det som masing...allerede i uke nummer 2....

- For hva er det hun innbiller seg egentlig...? At du liksom bare kan slå på "den rette følelses-bryteren" og bli sammen med henne igjen og dere vil være som nyforelsket igjen..men du har da ingen slik bryter. Ingen har det. Og hun burde skjønne såpass...men hun gjør det ikke. Istedet maser hun på deg - noe som bare bekrefter for deg at det var bra at du avsluttet det forholdet. Det var rett valg.

- Skjønner du da hva jeg mener..?

Hvordan retted et opp igjen?

- Ingen anelse. Folk er forskjellige.

Jeg kunne sagt at du øyeblikkelig må holde opp med å kontakte henne - men "vise at du lever" uten overdrivelse.

Med det mener jeg at du legger ut noen bilder  i ny og ne...nøytrale ok bilder og kommentarer - der du deltar på noe, av kompiser, musikk eller natur eller what ever - men absolutt ikke triste kjærlighetssanger, fyllebilder, idiotiske ordtak eller selvmedlidende ytringer.  Hun vil se det såfremt dere har felles venner - og det har dere sikkert.

Hun vil se at du lever og klarer deg godt - noe som igjen kan medføre at hun får nostalgiske tanker og kanskje kjenner på savn og ikke minst nysgjerrighet...noe som kan gjøre at hun er den som faktisk tar kontakt med deg.

Jeg håper du la merke til "kan"...for det finnes ikke noen fasit. Det kan hende at hun bare blir lettet over at du ikke lengre maser og syns det er godt å se at du har det bra også.

- Det koker ned til at det er helt opp til henne. Det var hun som "mistet følelsene" og hun som må få lyst til å se om de kan vekkes til live igjen. Hjelper ikke hva DU vil. Men jo mer du maser jo mindre sannsynlig er det at hun får lyst til det.

Lykke til

Alkymist
06.05.19 21:58

Takk for at du tok deg tid til å svare meg skikkelig. Problemet er at jeg har vært såpass deprimert at jeg har isolert meg og mistet kontakt med folk og venner. Så det er vanskelig å få noen bilder når det ikke foreligger noen sosiale arrangementer. Hva med å fortelle henne det. Nemlig at jeg har endt opp ensom og alene, som faktum er.

joplina
joplinaInnlegg: 64469
06.05.19 23:57

Du skal ikke fortelle henne at du har det så trasig og har vært så deprimert og mistet kontakten med venner og nå er ensom og alene, fordi det kommer ikke noe godt ut av det.  

- Skal hun synes synd på deg og føle ansvar for å få deg til å føle deg bedre, eller skyld for at du nå er ensom og trist...og derfor ta deg tilbake og gi forholdet en ny sjanse ? 

Seriøst..det funker ikke slik

Alkymist
13.05.19 23:19

Ja, jeg skynd alle mennesker bør få en sjans til å søke større forståelse og få en ærlig sjans til å endre på enkelte ting som har vært irriterende for den andre part. Og spesielt når man sitter igjen ensom og deprimert. For da har forholdet betydd mye og vært en viktig del av livet.

Gloriana
GlorianaInnlegg: 5624
16.06.19 15:18

Din ensomhet skal aldri være et premiss for forholdet, dersom man er så alene i livet at ethvert nytt bekjentskap blir helt avhengighetsskapende er det nok mer ensomheten som dikterer et eventuelt partnervalg. Uklokt. Anbefaler deg å komme deg ut og møte andre - ha sex og føl deg vel igjen, det er den beste rebounded som er. Du må jobbe med deg selv før du kan lykkes med andre. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg