Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjæresten min vil jeg skal overføre hele lønna mi

NYTT TEMA
Stol95
Stol95Innlegg: 1
17.09.19 21:25

Hei,

Jeg er i ett forhold hvor jeg tjener ganske mye mer enn kjæresten min, men jeg er ikke så veldig god til å spare pengene mine, derfor har min samboer og kjæreste foreslått (mere krevd) at jeg overfører hele lønna mi til henne etter jeg har betalt utgifter hver mnd, slik at hun kan spare de på en konto for oss til fremtidig bruk.

Ideen er forsåvidt grei og jeg stoler på henne, problemet er egentlig hvis vi finner ut at vi skal gjøre det slutt en dag, at hun da vil sitte med en ganske stor sparekonto med mine oppsparte midler.

Så spørsmålene jeg har rundt dette er:

Hvis jeg går med på å overføre lønna mi til henne, vil det da være mulig for meg å kreve pengene tilbake hvis vi evt. gjør det slutt en dag?

Er det mulig å få skrevet en bindene kontrakt som sier at de pengene tilhører meg, men er kun på hennes konto og at jeg skal ha de tilbake om vi gjør det slutt?

Hva ville du/dere gjort i en slik situasjon, ville du godtatt at kjæresten din skulle ha hele lønna di overført til seg hver måned?

På forhånd takker jeg for svar

Sjah
SjahInnlegg: 3567
17.09.19 21:30

Høres ut som en risikabel ide.

Opprett heller en egen sparekonto som du setter inn et fast beløp på hver gang du får lønn og la det være en konto du ikke benytter til annet enn ting du sparer til for fremtiden, f.eks bolig, bil.

Da tvinger du deg selv til å få et mer fornuftig forhold til sparing og økonomistyring

kytec
kytecInnlegg: 45880
17.09.19 21:37

Virker vel mer som Ts sier at han ikke har selvdisiplin til å ha egen sparekonto uten å brenne pengene. 

Ev er det kjæresten som mener det. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg