Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Å få kjæreste på internett...

NYTT TEMA
beckham2
beckham2Innlegg: 1139
21.12.05 00:19
Mange mennesker har mye i mot å skaffe seg kjæreste på internett, noe som jeg ikke kan skjønne helt hvorfor...

Mange har holdninger som "Det er flaut", "Det er bare stygge folk på nettet", "Det er bare psykopater på internett"...

Hva med å forandre holdninger litt?

Jeg har møtt alle jentene jeg har vært sammen med på internett... Jeg har ikke hatt noen annen mulighet, for det første fordi jeg er veldig sjenert, for det andre fordi jeg ikke har noen gode venner...

Jeg har nå vært sammen med kjæresten min i 2 år snart, og jeg kan si at det har vært de beste to årene av mitt liv. Hadde det ikke vært for internett hadde jeg aldri truffet henne...

Selvfølgelig er det mange "gærninger" på nettet, jeg har møtt flere av de, og jeg takker høyere makter for at det ikke blir noe mer med de...

Men, det er helt normale, hyggelige, pene, søte mennesker på nettet også... Det gjelder bare å ikke treffe personen for fort... Der har jeg brent meg mange ganger...

Skriv mailer til hverandre i et par måneder først, og så avtaler man å møtes et offentlig sted... Da vet du at hvis personen skulle være en psykopat, så kan man bare forlate daten når den passer... Gi heller aldri bort tlf.nr. for tidlig, før du stoler 100 prosent på personen... Mail er jo ikke noe farlig å gi bort, så hvis man vil ha litt personlig kontakt uten å gi tlf nr, så gi mailen

Håper dette gjorde at folk fikk et litt bedre forhold til internettdating:)
Aimeee
AimeeeInnlegg: 2832
21.12.05 00:21
Jeg møtte en på nettet og jeg anbefaler vel det egentlig ikke.
beckham2
21.12.05 00:36
Aimeee: Hva var galt med personen du møtte på nettet da?
pissilie
pissilieInnlegg: 57565
21.12.05 00:39
Jeg har vært sammen med min i snart to år, og jeg har aldri hatt det så bra med noen :)

Traff derimot den forrige på noenlunde vanlig måte, og han viste seg å være psykopatisk og voldelig.
ginoe
ginoeInnlegg: 15522
21.12.05 01:27
Aimeee skrev:

Hehe..
beckham2
21.12.05 01:59
pisslie: Så bra at du har funnet kjærligheten på nettet da:) Men synes det er dumt at du kaller nettet en "uvanlig" måte å møte folk på da...
J Nissen
J NissenInnlegg: 46560
21.12.05 02:04
Aimeee skrev:

Jeg møtte en jeg gikk på skolen med engang og jeg anbefaler det vel egentlig ikke
Aimeee
AimeeeInnlegg: 2832
21.12.05 03:19
beckham2 skrev:
Aimeee: Hva var galt med personen du møtte på nettet da?"

Hva var riktig med ham?

Jo, nå skal du høre...nada...
Siemens
SiemensInnlegg: 2460
21.12.05 11:43
Kan anbefales på det varmeste, men kjør reglene til trådstarter. Lag en anonym mail, det kan være lurt.
PeterCroucdh
PeterCroucdhInnlegg: 5684
21.12.05 15:32
beckham2 skrev:
Mange mennesker har mye i mot å skaffe seg kjæreste på internett, noe som jeg ikke kan skjønne helt hvorfor...

Hvorfor er du så jævlig desp å må ha kjæreste?

Peter Crouch som ikke driver internett-dating
devilgirl
devilgirlInnlegg: 14904
21.12.05 15:54
tja, ser ikke noe problem i at folk skaffer seg en fra nettet.

men tror ikke jeg ville gjort det, er sikkert mange hyggelige der ute, men veeeelsig mange syke mennersker også
revival
revivalInnlegg: 3043
21.12.05 15:56

Som i den virkelige verden...
devilgirl
21.12.05 16:00
enig med deg der, men der kan du fort finne det ut, er litt vanskeligere når gjelder nettet, med tanke på at du ikke kan se den person.

hvis han/hun ikke utmerker seg veldig da
revival
revivalInnlegg: 3043
21.12.05 16:15

Jeg har en mistanke om at de som virker mest "loony" på BS trolig er mest "normal" i virkeligheten. Ikke nødvendigvis omvendt.
devilgirl
21.12.05 16:17
nå snakket ikke jeg om bs da, mer om forskjellige nettdate steder, f.eks: spraydate
beckham2
21.12.05 16:41
Desperat? Hvis du ikke har lest over, så har jeg hatt samme kjæreste i 2 år... Det er også en typisk holdning: "Får man kjæreste på nettet, så er man desperat"... Kanskje man enten ikke har andre muligheter for å treffe noen? Eller kanskje maqn ikke liker å dra på byen og bruke massevis av penger hver helg, på damer man kanskje aldri ser igjen!
stellazzio80
stellazzio80Innlegg: 699
21.12.05 17:27
problemet kan vel være at mange skryter seg opp i skyene gjennom nettet, og når det kommer til virkeligheten er de kanskje helt lost.

men slik kan det jo være i virkeligheten også....tro meg ;)

blir vel kanskje knyttet mer, siden det da ofte tar lang tid før de møtes.

har en kompis som fant dame på internett, bor sammen nå å venter barn nå.
Eroticah
EroticahInnlegg: 2353
21.12.05 21:35
De som finnes på nettet er jo de samme personene som finnes in the real world. Men det er lettere for en gærning å skjule seg bak en skjerm og mange fine ord på nettet. Dermed treffer mang flere på dem der. I den virkelige verden er det nok lettere å styre unna tidligere.

Har både postitve og negative erfaringer fra å treffe folk på/fra nettet jeg. Men jeg tror det er sunt å ha en viss skepsis når man går inn for nett-dating.
Stine
StineInnlegg: 13135
22.12.05 13:10
Jeg traff min nåværende samboer på nettet, har vært sammen i 5 år nå om 13 dager :-)
pissilie
pissilieInnlegg: 57565
26.12.05 00:25
beckham2 skrev:
Kanskje man enten ikke har andre muligheter for å treffe noen? Eller kanskje maqn ikke liker å dra på byen og bruke massevis av penger hver helg, på damer man kanskje aldri ser igjen!

Eller kanskje det ikke var planlagt...
gergg
gerggInnlegg: 1992
26.12.05 20:53
devilgirl skrev:
tja, ser ikke noe problem i at folk skaffer seg en fra nettet.

men tror ikke jeg ville gjort det, er sikkert mange hyggelige der ute, men veeeelsig mange syke mennersker også
-------------------------
Oohhhh ja veldig mange syke . Dama mi traff meg der og nå har jeg sex med henne... Det er sykt det ;-)

Hehe neida , det er klart det er mye rart på nettet, men det er det IRL også..
Jeg har truffet min kjæreste på nett og vi har vært sammen i 1 og 1/2 år nå.... vi har det kjempestrålende med hus,bil og hund.

Absolutt å anbefale

-gergg-
Lurvie
LurvieInnlegg: 136
26.12.05 21:22
Jeg synes ikke det burde være noen skap, men det er litt flaut da...

Selv har jeg både positive og negative opplevelser. Jeg har hatt en kjæreste jeg traff på nettet, jeg har funnet venner der som jeg aldri ellers ville møtt (og jeg har masse andre venner også). Jeg har også møtt rare rare mennesker derfra som jeg har prøvd å fortrenge.

likevel et par tips:

- ingen telefonnummer flr du har møtt vedkommende
- finn et offentlig sted (kjøpesenter eller kafé
- fortell noen at du skal møte noen, når og hvor og evt. et telefonnummer hvis du har vekslet det som strider mot punkt 1, men likevel :)

Enjoy life, you only live once
Baltika
BaltikaInnlegg: 23
24.02.06 04:39
Jeg traff også min kjæreste på nettet. Synes det er en enkel og fin måte å treffe nye folk på og ikke minst nye kulturer. Skrev mail med henne noen måneder før jeg besøkte henne, og det ble fulltreff det!
Negative holdninger møter jeg på hele tiden, også fra min egen familie, spesielt siden jeg traff jenta på internett i tillegg til at hun er fra Russland. Kommentarer av typen: "Må du reise helt til Russland for å få deg dame?" og "Måtte du ty til internett får å treffe jenter?" og lignende har jeg sluttet å argumentere mot, det hjelper som regel ikke likevel, gamle fordommer er ikke lette å vende.
Ginger1
Ginger1Innlegg: 17882
24.02.06 12:37
Baltika skrev:
spesielt siden jeg traff jenta på internett i tillegg til at hun er fra Russland. Kommentarer av typen: "Må du reise helt til Russland for å få deg dame?" "

Ja, å finne seg russiske damer på nettet har jeg også fordommer mot. Men jeg tenkte jeg skulle la tvilen komme tiltalte (deg) tilgode, og anta at det var tilfeldig at hun var fra russland, og at den store kjærleiken kan komme i alle former. Men så leser jeg i en annen tråd at du vil ha øst-europeisk jenter fordi norske jenter er utrolig kravstore og kresne, og da synes jeg bare du er patetisk og stakkarlig.

Ha ha, måtte du til Russland for å finne deg dame du? Takler du ikke sterke, stolte, norske kvinner? Pingle!
Skybert1
Skybert1Innlegg: 24872
24.02.06 12:47
Jeg traff ei fra VGD, vi fant tonen og ble kjærester. Hun er en kjempeflott dame, men avstanden ble for lang. Man blir jo ganske deppa når det skjærer seg, men det er bedre enn å aldri møtt henne.

Jeg tror nettdating funker best for folk i byene, avstanden blir fort for stor på landet.
Mylian
MylianInnlegg: 21364
24.02.06 17:16

revival skrev:

Jeg har en mistanke om at de som virker mest "loony" på BS trolig er mest "normal" i virkeligheten. Ikke nødvendigvis omvendt.

---

Hehe.... Må si meg litt enig med deg der :)
mitchell
mitchellInnlegg: 218
25.02.06 01:38
Ser ikkeno problem i å finne kjæreste på nett..
Fant min nåværende kjærest på blink faktisk.. var ikke på desperat leting da, men det bare blei sånn :p

Og har ganske bra utseende og er ellers normal, ville ikke hadt problem med å finne dame IRL for å si det sånn :p

men det er en ganske bra måte å møte jenter på, særlig for dem som ikke har så mange venner og/eller er sjenert og sånn.
Baltika
BaltikaInnlegg: 23
25.02.06 03:19
Jeg setter faktisk pris på sterke og stolte kvinner. Det jeg vil frem til er at russiske kvinner har helt andre verdier ann norske; en russisk jente, i mange tilfeller, ønsker heller å bygge en solid og sterk familie enn å tenke for mye på karriere og status.
Føler egentlig ikke at jeg behøver å forsvare mitt valg av kvinne, men tenkte at dette fortjente et svar da gamle fordommer til det gamle USSR viser seg gjeldende.
Saforceda
SaforcedaInnlegg: 2893
25.02.06 08:49
Baltika skrev:
Jeg setter faktisk pris på sterke og stolte kvinner. Det jeg vil frem til er at russiske kvinner har helt andre verdier ann norske; en russisk jente, i mange tilfeller, ønsker heller å bygge en solid og sterk familie enn å tenke for mye på karriere og status.
Føler egentlig ikke at jeg behøver å forsvare mitt valg av kvinne, men tenkte at dette fortjente et svar da gamle fordommer til det gamle USSR viser seg gjeldende."

Jeg har bodd i Ukraina et helt år, og vet at de som kritiserer russiske jenter og de menn som liker dem best (bedre enn norske), ikke har truffet noen av disse jentene... (i såfall truffet helt feil jenter... som det selvsagt finnes en del av uansett hvor i verden...). Gamle fordommer er ingen grunn til å forsvare! Men jeg kan tenke meg at du får masse av dem...

Det er ikke noe å være flau over, snarere tvert i mot. Norske jenter er nok
bare redd for at de skal bli overflødige på kjærlighetsmarkedet... de lever 20-årene som om de var tenåringer, og får panikk i 30-årene og løper etter muslim-gutter med et kvinnesyn totalt motsatt av det de har tenkt var viktig...

Det der at norske jenter er så sterke og stolte, er det dummeste jeg hører. Vet ikke hvordan det er i Russland, men Ukrainske jenter er i alle fall langt mer sterke enn norske flokkjenter som ikke tør å ha egne meninger. I Norge er jo jenter stort sett likegyldige eller er flokkdyr med sosialistisk tankegang... De som tør å ha egne meninger, er som regel godt over 100 kilo.
Russerne tar utdanning og familie langt mer seriøst, men de lever i et land der det er svært vanskelig å bo. Det er arbeidsmaurer de-luxe, men litt vanskelig å forstå deres tankegang av og til (f.eks. når det gjelder penger...), men en god russisk mor er f.eks. en langt bedre barneoppdrager enn norske jenter som ikke har tid til slikt... og helst ser at barnehagen og skolen tar seg av oppdragelsen.

I Ukraina er det status for kvinner å være hjemmeværende... Grunn: Da kan familien leve på mannens inntekt!
Saforceda
SaforcedaInnlegg: 2893
25.02.06 08:58
Ginger1 skrev:
Ha ha, måtte du til Russland for å finne deg dame du? Takler du ikke sterke, stolte, norske kvinner? Pingle!"

Kan du forklare oss hvorfor norske jenter er så mye sterkere og stoltere enn alle andre?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg