Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Huff som jeg savner deg

NYTT TEMA
mann76
mann76Innlegg: 10
20.11.08 09:33

Hei der.

Jeg har vært gift og har 2 fine gutter. Men ble skilt fra henne for ca 3år siden. Så fant jeg meg en ny kjærestse som jeg har vært i lag med i ca 1.5år. Nå er det slutt med henne. Og hærregud som jeg sliter med det. Det er litt rart for dama som jeg var gift med var jeg sammen med i ti år. Når vi ble skilt så gikk det helt greit. Men denne gangen har jeg fått en sikkelg smell. Når jeg var i tenårene så døde pappaen min. Og da fikk jeg et sikkelig sjokk. Jeg har ikke klart og liksom bli sikkelig glad i noen etter det. Er jo selvfølgelig glad i ungene mine.Sikkert for at man var redd for og gå på en ny smell.Nå jeg ble skilt begynnte jeg og lure på om jeg var følsesløs. følte nesten ingen sorg.Men nå er jeg helt knust :(  Det har skjedd så mye i det siste. ungene mine bor langt borte så jeg ser dem bare annen vær helg.Minste sønnen min har nylig fått epelepsi. Slutt mellom meg og dama + at jeg misrtives så det holder på jobben. Er fortiden sykemeldt har ikke sjangs og komme meg på jobb nå. Jeg vet at man skal komme seg opp og gå på jobb og ikke syntes synd på seg selv. Men disse dagene har vært i tøffeste i mit voksne liv. Har også kjøpt meg mitt eget hus. Det er så tomt og ensomt og bo her alene :( nå. Det er det sliter mest med er at man føler seg så ensom. Jeg er ikke en type som sitter og depper mye og synes synd på seg selv egentlig. Er full av liv og røre til vanlig. Men må si at nå har jeg virkelig gått på en sikkelig smell..Kan ikke huske sist jeg har gråtet så mye som disse dagene.

Nei man komme seg  opp og ikke henge med hode. Men fyfa... det er tøft og vanskelig..Skal hente ungene i dag :)... men sliter litt med og holde humøret oppe..

ja ja livet kan være tøft til tider....

Superiffy
SuperiffyInnlegg: 1195
20.11.08 09:55

Hei :)

Forstår at du har det vanskelig, og du har retten til å føle deg nedfor. Mye har skjedd i livet ditt, og brudd er tøfft. Man skifter jo trossalt livstil.

Prøv å se det positive. Kom deg ut, se hva andre har og ikke har. Det finnes folk som er så langt nede at de ligger gatelangs om nettene ,og doper seg om dagen. De har ingen andre enn seg selv.

Du har hus, flotte gutter, venner sosial krets og jobb. For tiden er du sykmeldt og du kan bare slappe av i ditt fine hjem. Hva med å fikse opp litt hjemme da? 

Finn på noe gøy med guttene dine, gi dem minner som de kan ta med videre. Det betyr -SÅ- mye. Fisketur? (det er vel kansje litt kaldt nå) Eller dra en spennende plass hvor de ikke har vært.

snekka73
snekka73Innlegg: 1088
20.11.08 11:41

Hei!

Har selv vært i din situasjon, hvor bruddet slo meg helt ut og jeg ikke klarte å fungere på flere uker, så jeg vet litt om hva du går gjennom. Det jeg tror er viktig er at du tillater deg selv å ha det jævlig ei stund, gråt og ras og syns synd i deg selv, jeg tror dette er en viktig prosess i et sorgarbeid. Men når det har gått litt tid burde dagene føles litt bedre, og du bør prøve og komme deg tilbake til hverdagslige sysler. Selv om det føles som at aldri skal komme over dette, så gjør du det! Det blir sikkert å ta lang tid før du er helt deg selv, men du vil nok oppdage at dagene blir litt lettere ettersom tiden går. I mellomtiden bør du ta vare på deg selv, spis og sov det du kan. Lykke til.

mann76
20.11.08 14:01

Takker for tips... :) ja det er ikke enkelt dette.

mann76
21.11.08 07:02

åhh våkner opp tidlig på morran med at man er helt knust...man må bare prøve ogvære være opptimistisk...det er så tungt.har sånn krampe i magen..men det er altid noen som har det værre en meg..men det er ikke så lett og tenke sånn nå..huff som jeg savner deg..

snekka73
21.11.08 11:58

Vet hvor vondt du har det, og det er en fattig trøst kanskje, men det går over. Bare ta tiden til hjelp.

mann76
21.11.08 21:50

Ja vi er mange som sliter. Må bare si at det fint med sånne forum som dette..Fint og komme i kontakt med andre. Det er en del trøst i det..

(Innlegget ble redigert 21.11.08 21:50)

snekka73
21.11.08 22:34

Det er jo alltid godt å snakke om ting, blir fort mye vanskeligere å håndtere vonde ting om man går med alle tankene for seg selv. Og det er av og til lettere å være ærlig med mennesker man ikke kjenner så godt. Eller bare å skrive av seg f.eks er jo også terapi for mange, uten at de nødvendigvis deler tankene med noen. Det viktigste er vel å sette ord på hva man føler, få det ut på en måte.

mann76
22.11.08 10:43

Ja det hjelper... Nesten som om man vurderer og få litt hjelp av en Psykolog.. Får se hvordan det går framover..Men som dem sier tiden leger alle sår.

snekka73
22.11.08 11:35

Se tiden litt an, det er helt vanlig å være totalt satt ut av en kjærlighetssorg. Den verste perioden bør ikke vare mer enn noen uker, da burde du kunne fungere noenlunde normalt igjen, selv om det fortsatt er vondt. Om du går i veldig lang tid og kjenner at du ikke takler hverdagen, så er nok kanskje en profesjonell å snakke med en god ide.

mann76
23.11.08 08:42

I går fikk jeg familien min på besøk.. Vi spiste pinnekjøtt og koste oss..Dem tok seg en dram etter på men jeg tok bare brus :) følte ikke for og drikke noe... Jeg har ikke ord for hvor deilig det var og ha dem rundt meg :).. mamma og stefaren min bor ca 14 mil fra meg. så man ser dem ikke så ofte..Åhh deilg og tenke på noe annet :) :) :) føle liksom ja hva skal man si litt ovenpå :)..

Livet går videre helt klart .....

CRONALDO07
CRONALDO07Innlegg: 10875
23.11.08 23:26

Jeg vet ikke helt hva jeg kan si for og gjøre dagen lettere for deg. Men har ihvertfall et tips.

Ta med deg sønnene dine ute og finne på noe DE liker veldig godt, noe som får værdagen deres til og glittre og komme smilende utfra. Nå høres det ut som noe som kun hjelper de men som far er det absolutt ingenting som er bedre enn og være ilag med barn/barna og se de glittre og smile.. det er ubeskrivelig varmende og kun det tror jeg vil gjøre værdagen, ihvertfall den dagen din utrolig fin.

Jeg har desverre ikke noe andre gode råd og komme med pga kan ikek si jeg har vært gjennom et hardt brudd ennda da jeg er kun 21år og ikke den mest erfarne på dette evne.

http://www.youtube.com/watch?v=JOuIPzqpI&feature=related

Ha en fin kveld.

(Innlegget ble redigert 23.11.08 23:28)

snekka73
24.11.08 12:50

Godt å høre at du allerede nå kan oppleve noenlunde bra dager :) Lurt av deg å avstå fra alkohol, jeg lot også være å drikke den første tiden, fører bare til at de vonde følelsene forsterkes. Viktig å være rundt mennesker du bryr deg om, kanskje du har noen gamle kompiser du kan treffe når du ikke har barna, slik at du ikke sitter hjemme alene og funderer hele tiden?

mann76
25.11.08 10:42

Joda det går framover :) men jeg har ikke nevnt at min bestemor har blid i sammen med en psykopat.. Vi i min familie har veldig god kontakt med hverandre. Og dette har vi alle slitt med i 2år..Så det kommer jo opp på dette som jeg opplever nå. Kanskje det ikke er så rart at man går på en smell. Men i går ble jeg så forbannet at jeg dro til bestemor og fortalte han der typen hva jeg mente. Nå er det nok og jeg skal hjelpe deg og kaste han ut. han satt i sofaen og sa ikke et ord. Så hentet jeg bestemor hjem til meg og vi satt og prata i over 2timer.. Om henne og om meg.. Etterpå kom tantene mine på besøk. Så nå skal han flytte ut :) :) :) dere aner ikke hvor godt jeg har sovet i natt.. Liksom blitt 30kg lettere i hode...Dere aner ikke hvor mye faenskap et menneske kan greie og ordne mot en familie. Sa til han at hvis han så mye som tenkte en stygg tanke om bestemor nå før han flytter ut er han ferdig. sånne som deg skal jeg spise til frokost...Himmel og hav viste ikke at man kunne bli så forbandet. Jeg og bestemor har bestandig hadd et spesielt forhold siden jeg er enebarn og mistet min far når jeg var 12år.. Vi var også naboer da i den tiden..Alle sammen har vært oppe hos henne og prøvd og prate med henne men hun ville ikke høre.. Heldig vis var det noen som sa til meg fra de høyere makter nå er det din tur og gjøre noe...Så nå ser vi et lys i en laaaang tunel :) :) og dere aner ikke hvor godt det er..men så dro jeg en tur opp til min ex for 2dager siden.. og da ble det vill og uhemma sex..men hun angret seg etter på.. jeg også kanskje litt. så jeg dro og kjøpte en liten gave til henne hvor jeg skrev et lite brev til henne.. så gudane vet hva som skjer. men jeg føler meg ikke så tom innvendig nå......... om det var en bra eller dum ting og gjøre er ikke godt og si..men vi var enig om at vi begge likte det:) ...ting er mye mye mere komplisert en hva jeg har skrevet her på forumet..altså med henne..hehe kan sikkert skrive en bok om alt dette surret som har skjedd her hos meg..men jeg har lært en ting..har man problemer så snakk om det.. for det har jeg aldri gjort før..og at folk på forum kommer og støtter deg ... det varmer masse :) :) tusen takk til alle sammen :)

jeg viste ikke at jeg var en sånn følsom person..liksom bestandig trudd at man var tøff og har..men der ser dere alle kan gå på en smell..og når det smeller så smeller det skikkelig..

snekka73
25.11.08 11:07

Så koselig å høre at det som har skjedd har ført til noe positivt. For det er vel kanskje din personlige krise som har gjort at du plutselig har tatt tak i saken med din bestemor? :)

Ang sex med exen, så er vel ikke det det lureste, men det er klart, det er ikke så lett å la være når man enda har mange følelser for mennesket og man hungrer etter nærhet og kjærlighet og har det vondt. Går det bedre med deg nå fordi du kanskje har et håp om at det kommer til å ordne seg?

Til slutt vil jeg bare si at vi alle vil gjerne klare oss selv og ikke trenge noen, men noen ganger blir det bare for mye, og man trenger både hjelp og oppmuntring fra andre. Det verste man kan gjøre er å holde alt inni seg. Det hjelper å snakke og få det ut. Så snart man får satt ord på det man føler virker ikke problemet like stort lengere.

homobamsen
homobamsenInnlegg: 413
25.11.08 11:46

drit i de damene og skaff deg heller en real KAR!!

;)

Superiffy
SuperiffyInnlegg: 1195
25.11.08 12:23

Fint å høre at alt går bedre nå!! Lykke til videre.

Figo7
Figo7Innlegg: 9092
25.11.08 13:07

Hei ! mann76.

For meg virker det som du er en ekte rotpeis !

mann76
27.11.08 11:10

He he kanskje man er en rotpeis men når man har tusen tanker i hode er det ikke bare og tenke klart..Joda ser allerede lysere på livet nå..Himmel og hav så deilig.. Har vært og lånt meg noen bøker på biblioteket om livet :) Fint og få ny inspirasjon :) Angående exen trur jeg skal legge alt på hylla..Jo fortere jo bedre..Satt en kveld på nettet og surfet plutselig stakk den kar i meg og sa..Gjør noe bra for noen som har det mye verre en deg selv. Og da kom jeg på en ting jeg kunne gjøre.. Jeg meldte meg på Plan fadder..Sånne ting gjøt at man ser ting på en litt annen måte..
Så til helga blir det byen med gamle gutta.. Trur jeg da..Litt usikkert :) Du vet det ikke så lett her som jeg bor..For det er 30mil til byen..Så hvis man får lyst og dra hjem har man et problem...Men man kommer sikkert på andre tanker der borte:) kanskje man kan treffe en annen jente der borte da..Er egentlig ikke redd for det..Litt rart men jeg har jobbet med meg selv hele tiden i det siste..Ha tru på deg selv og ikke heng så mye med hode..tenk positive tanker osv..Og det hjelper..Tenk det :) ..Ting skjer fort her hos meg..Men jeg har vært jævlig langt nede en stund nå..
Denne opplevelsen har gjort at jeg har blitt bedre kjent med meg selv..Trur jeg da :) ..Får tatt tak i ting som man aldri får har snakka om før sånne ting som da pappa døde for 20 år siden..Tenk at det kan sitte igjen..Rart helt merkelig..For den opplevelsen satt en støkk i meg som jeg har slitt med i hele mitt liv.Aldri sakt noe til noen..Den sommeren burte jeg meg inne nesten helt tiden..Utviklet nesten en form for sosial angst en stund..Alt dette skal ut av systemet mitt nå :) Jeg er veldig heldig for jeg har mange tanter og familie som jeg kan snakke med.
Tenk jeg gikk en tur på besøk til min onkel en dag.. Har ikke vært der siden jeg ble konfirmant ..Vi har aldri kommet over ens...Han kan være vanskelig og jeg hevngjerrig.. Og da har man et problem.Også har jeg begynt og trene litt..Komme i form ta vare på seg selv..He he jeg bare skriver og skriver.. Det er en fint måte det også og få tankene ut av hode:) Kanskje det kan hjelpe på noen som sliter noe jævlig der ute. Og lese litt om hvordan jeg har taklet denne saken..Men jeg har mine nedturer enda så klart.. Men dem varer ikke så lenge og er ikke så sterke som tidligere men dem kommer og banker på i ny og ne...Men sånn er livet..Fult av nedturer og oppturer.. Idag har jeg bursdag og blir 32 år:) tenk hvor mange uante muligheter som venter på meg der ute:) Har jo hele livet igjen og leve:) Vet jeg skrev her tidligere at jeg var 32 men det var så nært til bursdagen min at jeg bare juksa litt :)...Som dem sier at motgang gjør deg sterk..

Lev livet og vær glad :) i værtfall prøv så godt du kan når du har en livskrise..og ikke vær redd for og skrike..tur jeg gråtet så mye at jeg nesten ble dehydrert en stund......

Ronnie_Kray
Ronnie_KrayInnlegg: 666
03.12.08 14:27
mann76: Hei der. Jeg har vært gift og har 2 fine gutter. Men ble skilt fra henne for ca 3år siden. Så fant jeg meg en ny kjærestse som jeg har vært i lag med i ca 1.5år. Nå er det slutt med henne. Og hærregud som jeg sliter med det. Det er litt rart for dama som jeg var gift med var jeg sammen med i ti år. Når vi ble skilt så gikk det helt greit. Men denne gangen har jeg fått en sikkelg smell. Når jeg var i tenårene så døde pappaen min. Og da fikk jeg et sikkelig sjokk. Jeg har ikke klart og liksom bli sikkelig glad i noen etter det. Er jo selvfølgelig glad i ungene mine.Sikkert for at man var redd for og gå på en ny smell.Nå jeg ble skilt begynnte jeg og lure på om jeg var følsesløs. følte nesten ingen sorg.Men nå er jeg helt knust :(  Det har skjedd så mye i det siste. ungene mine bor langt borte så jeg ser dem bare annen vær helg.Minste sønnen min har nylig fått epelepsi. Slutt mellom meg og dama + at jeg misrtives så det holder på jobben. Er fortiden sykemeldt har ikke sjangs og komme meg på jobb nå. Jeg vet at man skal komme seg opp og gå på jobb og ikke syntes synd på seg selv. Men disse dagene har vært i tøffeste i mit voksne liv. Har også kjøpt meg mitt eget hus. Det er så tomt og ensomt og bo her alene :( nå. Det er det sliter mest med er at man føler seg så ensom. Jeg er ikke en type som sitter og depper mye og synes synd på seg selv egentlig. Er full av liv og røre til vanlig. Men må si at nå har jeg virkelig gått på en sikkelig smell..Kan ikke huske sist jeg har gråtet så mye som disse dagene. Nei man komme seg  opp og ikke henge med hode. Men fyfa... det er tøft og vanskelig..Skal hente ungene i dag :)... men sliter litt med og holde humøret oppe.. ja ja livet kan være tøft til tider....

TA DEG SAMMEN!! Vis verdighet til deg selv. Bortsett fra dine barn, så er det ingen annet menneske i verden som er viktigere enn deg selv. Ingen fortjener dine tårer. Så TA DEG SAMMEN!!

aegi2
aegi2Innlegg: 32069
04.12.08 14:01
mann76: ja ja livet kan være tøft til tider....

kansje denne melodien kan "trøste litt"

http://www.youtube.com/watch?v=-23yvP9jZqI&feature=related

Battleship
BattleshipInnlegg: 10
06.02.09 12:36

Når jeg leser det du skriver så kan jeg ikke kjønne noe annet enn at du er en top fyr. Du for bare ta å stå på, se litt framover i tid. Ting du har å glede deg til, evt. finne på noe du kan glede deg til. Ta godt vare på barna og familien. Ta til deg de gode tinga her i livet. Opp med haka! Ut med brystkasa! 

Du er sjåføren for livet ditt, du kan bestemme hvilken vei du vil ta.

Lykke til, ønsker deg alt det beste.

- Battleship.

Klikk for å gå tilbake til toppen