Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forhold slutt, ny sjanse: DESPERAT ETTER TIPS

NYTT TEMA
Vetze123
Vetze123Innlegg: 120
09.01.09 22:42

Kjæresten min, vi er begge 17, slo opp med meg tidligere idag, etter at jeg sendte henne en mail over internett at jeg synest ikke vi har vært oss selv i det siste. Jeg vet ikke reaksjonen hennes, men det virker rasende ettersom om hun både fjernet meg som kjæreste på flere nettsider og ha sagt at hun ikke brydde seg om hva jeg sa, men hun skal ha blitt tydelig påvirket etterpå da jeg sa "Jeg hater deg". Etter det har jeg sendt utallige meldinger, vel, ihvertfall, seriøst, nesten 100 meldinger, menst hun har besvart ca. 20. Hun var sammen med venner da, slik at jeg tror hun ikke brydde seg så mye. Men nå for en liten stund siden, spurte jeg om jeg hadde noen sjanse til å fikse det imorgen, og hun sa "Det kan godt hende det, du kan prøve, men det får bli etter kl.16". Spørsmålet er da: HVORDAN SKAL JEG FÅ DET BESTE UT AV DET. Trenger synspunkter og tips fra både menn og kvinner. Skriv hvilket kjønn du er i svaret ditt. TUSEN TAKK!

Dette under er ikke så viktig å lese, men gjerne visst du vil vite mer:

Hun har mistet 3 venner i det siste, alle tilknyttet en sak om en venn (en gutt), der en av jentene ble sammen med han, og de to andre støttet dem, samtidig som gutten skal ha mobbet henne. Også eldre menn har fulgt etter henne i det siste. Jeg vet ikke om hun sammenligner meg med en av de to, begge eller ingen, og ingen av de vennene hun mistet prøvde å gjøre det godt igjen, det har jeg gjort i HELE dag, hvert eneste sekund, og hun forstår ikke at jeg, i forskjell til dem, virkelig bryr meg om henne.

Kyra
KyraInnlegg: 3177
09.01.09 23:48

Hvorfor i granskauen sa du "jeg hater deg"? Sterke ord...du må nok jobbe hardt for å få tilgivelse for den, og godt mulig hun aldri glemmer det (vi jenter er teite slik)

Neste gang ville jeg vurdert å heller ta ting ansikt til ansikt, og ikke gjennom mail hvis du har problemer med forholdet. Alle kan gå litt i stå, og det er fullt mulig å fikse ting...men en mail virker litt barnslig, og samtidig kan ting lett misforstås skriftlig. Med tanke på hennes reaksjon har hun nok misforstått, hvis ikke så virker hun ganske dramatisk. Mulig du har uttrykt deg slik at hun følte seg angrepet, og da automatisk reagerte med motangrep.

Viktigste nå blir vel å få henne til å forstå at du sendte mailen pga du ville fikse ting, fordi du fremdeles er så glad i henne. Og husk: det er sjelden kun en sin feil når ting stopper opp litt...begge parter har som regel gjort for at det skjer, selv om man gjerne føler det er den andre sin feil. Så, ikke fremstill det som at problemene er noen sin feil, men som om det er noe du vil at dere skal løse sammen.

(Innlegget ble redigert 09.01.09 23:48)

Modeswitch
ModeswitchInnlegg: 3100
10.01.09 15:36

Haha, sikker på at dere ikke er FJORTEN da? Mann.

(Innlegget ble redigert 10.01.09 15:37)

gorbatsjov
gorbatsjovInnlegg: 3877
16.01.09 06:52
Vetze123: Hun har mistet 3 venner i det siste,

en ting må du være klar over: noen ganger er faktisk ikke mennesker den dem egentlig er. sterke ting som skjer i et menneskes liv kan forandre dem mange ganger midlertidlig, noen ganger for alltid. mennesker kan også kutte kontakt fordi det har blitt for mye for dem, uavhenig av kjærlighet osv. sette seg ned og prate ansikt til ansikt har alltid vært guld. husk de er meget ung og uerfaren, så er din kjære også. dessvere er det ikke alltid det hjelper å være den voksende når den andre ikke er det, vit da at du har gjort ditt yterste, ihvertfall forsøkt. men gjør det for henne ikke dem. slik jeg ser det kan dette koste deg mye av følelser, men husk ikke ta hennes smerte så mye til deg at det blir dinn egen, men vær et medmenneske for henne. mann =)

(Innlegget ble redigert 16.01.09 06:54)

Carrick-
Carrick-Innlegg: 2341
19.01.09 16:39

Maaan, det der er noe av det dummeste jeg noensinne har hørt. Hvorfor i allverden sa du "jeg hater deg"? Virker ikke som om dere har et spesielt voksent forhold heller, med tanke på at du bare sender e-poster og meldinger til henne...

Keto-dama
Keto-damaInnlegg: 8400
19.01.09 21:15
Vetze123: Kjæresten min, vi er begge 17, slo opp med meg tidligere idag, etter at jeg sendte henne en mail over internett at jeg synest ikke vi har vært oss selv i det siste. Jeg vet ikke reaksjonen hennes, men det virker rasende ettersom om hun både fjernet meg som kjæreste på flere nettsider og ha sagt at hun ikke brydde seg om hva jeg sa, men hun skal ha blitt tydelig påvirket etterpå da jeg sa "Jeg hater deg". Etter det har jeg sendt utallige meldinger, vel, ihvertfall, seriøst, nesten 100 meldinger, menst hun har besvart ca. 20.

Uavhengig av alt nedenfor - dropp dama.

Ut fra kommunikasjon og påfølgende reaksjon er det kanskje greit å være alene en stund fremover.

Om jeg nå skulle ta hensyn til det som sto nedenfor kan jeg ikke si annet enn at man faktisk kan fortsette å være venner sjøl etter et brudd. Du trenger altså ikke droppe å snakke med dama sjøl om dere ikke er sammen lengre.

Klikk for å gå tilbake til toppen