Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Venner?

NYTT TEMA
andy_86
andy_86Innlegg: 1
24.02.09 19:11

Jeg ble nylig dumpet etter drøyt ett og et halv år, fordi dama sa hun var så usikker på følelsene sine... det er 2 uker siden det skjedde nå, og jeg har det fremdeles utrolig tungt, tenker på henne mange ganger om dagen! Savner henne, bare det å være sammen med henne. Dårlig matlyst om dagen også, er bare tungt & trist alt sammen.

Det som irriterer meg når jeg tenker på henne er at hun ikke var villig til å prøve å kjempe for forholdet, at hun bare slapp alt sammen.   Men vi har snakket sammen litt i etterkant å sier hun vil være venner. Jeg har jo fremdeles følelser for, så er usikker om jeg i det hele tatt klarer å være venner, innerst inne vil jeg jo være mer enn det! Er det noen som har erfaring med å være venner med eksen? Er det noen god idé??  takk for alle svar :)

IDK2407
IDK2407Innlegg: 2881
24.02.09 19:21

Jeg er gode venner med mine ex damer. Jeg hadde det veldig tungt jeg og,  men det gikk over en liten stund. Og nei det er rett og slett ikke en dum ide å være venner med ex dama di! Vær en venn med hun,  hjelp henne når hun trenger det, og vis du bryr deg om henne forsatt, vil du støtte henne og forbli hennes venn. Og vis du skal spørre om det er lurt å vente på hun; så nei egentlig ikke, du burde gå ut, møte andre jenter og ha det gøy. Men husk, vær hennes venn uansett, jeg er veldig sikker på at hun vil sette pris på det!

Lykke til :)

(Innlegget ble redigert 24.02.09 19:23)

Superiffy
SuperiffyInnlegg: 1195
25.02.09 11:50

Jeg mener at når man elsker en kjæreste på et ubegrenset nivå så fortsetter man med et vennskap selv om det å leve sammen ikke funket.

Det er tross alt ikke ofte man finner noen som man har så god kjemi med, og en god venn er ikke lett å finne. De er dyrebare. Men husk, du er ansvarlig for din egen lykke,så dra ut å ha det gøy! få nye venner og treff damer.

mannsomvil
mannsomvilInnlegg: 169
25.02.09 20:08
IDK2407: Jeg er gode venner

Godt innlegg, men det er da bare en av deg :-) sorry kunne bare ikke dy meg, at du er god venn med dine ex`er er veldig bra, keep up the good work :-)

Heffalompa
HeffalompaInnlegg: 3540
25.02.09 20:16
Superiffy: Jeg mener at når man elsker en kjæreste på et ubegrenset nivå så fortsetter man med et vennskap selv om det å leve sammen ikke funket.

Ikke alltid det er så lett hvis det virkelig skjærer seg.
Jeg sliter med å ville bli venner med de 2 siste X´ ene selv om de begge gir klare signaler på at de vil det.
Det ene bruddet ligger 3 år tilbake og det andre snart et år.

Det som ligger lengst tilbake tok slutt fordi han begynte å oppføre seg som en drittsekk, så jeg droppa ham. Han viste klart at han ville være venner 3 mnd. etter bruddet, og det gikk jeg med på. Men, det gikk bare noen uker, så begynte drittsekkoppførselen hans igjen (for å teste meg?), og da var det over og ut, og jeg sa jeg aldri ville prate med ham mer! Og, jeg mener det fortsatt ! Jeg stoler ikke på ham og jeg har ingenting å prate med ham om!

Det som ligger snart et år tilbake er mer problematisk for meg, for da skulle jeg ønske at jeg kunne bli venner med ham igjen, men jeg klarer det ikke ! Årsaken er at da jeg brøt forholdet så ble det 3 måneder med  (tomme?) trusler og voldsomme utskjellinger ! Har aldri hørt maken til språkbruk i hele mitt :D
De siste månedene har han hilsa og sagt hei hver gang han har sett meg og viser en vennlig tone, men jeg klarer ikke å gjengjelde det ! Jeg blir helt stiv og mørk i sinnet når jeg ser ham , hovedsaklig pga. all utskjellinga hans ( ingenting i forholdet skulle tilsi at vennskap ikke var mulig etterpå, så er det klart).
Så, jeg vet ikke om jeg bare trenger litt mer tid for å få utskjellinga på avstand?

Ellers har jeg ikke hatt noe problemer med å forholde meg til X´er i ettertid, har pleid å ha et bra forhold til dem ettertid .
Og, vært glad på deres vegne når de har funnet andre (som noen giftet seg med og fikk barn sammen med).

(Innlegget ble redigert 25.02.09 20:26)

Heffalompa
HeffalompaInnlegg: 3540
25.02.09 20:40
andy_86: Jeg ble nylig dumpet etter drøyt ett og et halv år, fordi dama sa hun var så usikker på følelsene sine... det er 2 uker siden det skjedde nå, og jeg har det fremdeles utrolig tungt, tenker på henne mange ganger om dagen! Savner henne, bare det å være sammen med henne. Dårlig matlyst om dagen også, er bare tungt & trist alt sammen. Det som irriterer meg når jeg tenker på henne er at hun ikke var villig til å prøve å kjempe for forholdet, at hun bare slapp alt sammen.   Men vi har snakket sammen litt i etterkant å sier hun vil være venner. Jeg har jo fremdeles følelser for, så er usikker om jeg i det hele tatt klarer å være venner, innerst inne vil jeg jo være mer enn det! Er det noen som har erfaring med å være venner med eksen? Er det noen god idé??  takk for alle svar :)

Hei.

Noen ganger ser man at det ikke er noe å "kjempe for", det kan være at man ser at ulikhetene er for store eller at følelsene rett og slett slokner når forelskelsen forsvinner !
Men, jeg synes det er bra at dere kunne prate sammen i ettertid og at det ikke er noen bitre følelser mellom dere.
Er du usikker på om du klarer å være "bare" venner med henne, synes jeg du skal si det til henne og be om litt mere tid til å komme over henne. Trolig vil hun forstå det, så kan du se om ikke det er mulig å være venner når følelsener dine har lagt seg.

Jeg tror du er klar for å være "bare" venner med henne hvis du vil klare å se henne sammen med en annen uten at det river deg opp innvendig ( et lite stikk i brystet er normalt).
Siden du ønsker å være venner med henne synes jeg du skal være det, så får du se hvordan det går. Blir det for tøft å "bare" omgås som venner, forklar henne det !

Har man hatt mye moro sammen som kjærester, kan det gi mang en latterkikk når man snakker om det i etterkant (også litt pinlige ting), selv om man "bare" er venner :-)

Superiffy
SuperiffyInnlegg: 1195
26.02.09 12:48

Heffa,

Helt klart et godt poeng du har der. Jeg synest at mennesker som er destruktive mot andre er ikke noe å ha som venner, xer eller ikke.  JEg tror ikke jeg hadde klart å se et kjæresteemne i en destruktiv person, uansett, så dette fallt litt uttafor poenget mitt :)

(Innlegget ble redigert 26.02.09 12:49)

brunsausmannz
brunsausmannzInnlegg: 4
01.03.09 00:17
andy_86: Det som irriterer meg når jeg tenker på henne er at hun ikke var villig til å prøve å kjempe for forholdet, at hun bare slapp alt sammen.   Men vi har snakket sammen litt i etterkant å sier hun vil være venner

mista dama mi på akkurat samme måte for 3 uker sia. Hun kjempa ikke for det. Bare slapp alt. Hun sa hun ikke følte det samme lenger. Jeg visste det var noe mer siden hun bare slapp alt. Hun sa også at vi kunne være venner. Vi bygde opp vennskapet vårt igjen og ble gode venner. Så fikk jeg vite at hun hadde hatt følelser for en annen "kompis av meg". Fikk vite det fra hun. Hun sa at vi hadde bygget opp vennskapet så godt at hun følte hun kunne si det. Jeg har ommøbelert trynet hans og fått det ut av hodet. Det var deilig. Pass på sånne ting. Det er ikke umulig. Har hun vært mye med en annen "Kompis" i det siste`?

(Innlegget ble redigert 01.03.09 00:18)

Puff86
Puff86Innlegg: 6
01.03.09 11:15

Er i akkurat samme situasjon selv! Ble dumpa av damen på mandag. Hun sa hun ikke følte det samme lengre, og kjempet heller ikke for det...

Traff hun på byn på torsdag og det ble en liten fadese som endte med at jeg gikk. En liten stund etter fikk jeg en melding om vi kunne treffes. endte opp med at vi dro hjem til henne, og hadde den flotteste dagen derpå noensinne. Men det hjalp ikke på følelsene hennes selvfølgelig. Denne overnattingen var ikke planlagt, men vi hadde planlagt å spise god middag (som jeg har laget alt for mange ganger til henne) og snakke litt ut.

Planen var å prøve å fortsette som venner, men jeg håper nå at litt avstand kanskje kan få hun til å skjønne hvor godt vi hadde det sammen.. Vi er/var perfekte for hverandre. Ingen så dette komme for å si det sånn.

Tar opp ett par fag som hun også har i tillegg til at vi har mange felles venner, så å kutte kontakten kan bli veldig vanskelig.

Fikk melding av hun i natt når vi var på forskjellige utesteder og hun skulle gi en lyd når hun var på vei til et annet sted så vi kunne treffes.. En time senere følte jeg det begynte å bli sent og sendte en meld til henne om hvor hun hadde blitt av. Fikk i svar at hun hadde gått hjem og var dårlig. Det er ikke uvanlig at hun blir dårlig på byn og bare vil hjem, men hun kunne godt sagt i fra. Personlig fikk jeg litt småpanikk og lurte på om hun hadde dratt hjem med en annen. og bare brukte det som en unskyldning. Ringte henne rett etter jeg fikk meldingen hennes og hun svarte ikke..

Sitter hjemme ensom og forlatt og venter på at hun skal ringe eller sende en sms. Jeg har spist i underkant av 3 skiver dagen og sovet ca 3 timer natten siden mandag.

Vet at livet går videre og alt det bla bla bla'et. men vil ikke leve uten henne!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg