Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjærlighetssorg

NYTT TEMA
Tofor
ToforInnlegg: 1
16.07.16 10:32

Hei.har et problem,dær æ ikke veit hvordan jeg skal takle dette.for 2uker siden,så samboer,at ho ikke gadd mere av forholdet,var bassert på mye som har vært tidligere.

hun bestemte seg for st d var over mellom oss,har 2små barn i lag,ho har fremdeles ikke flyttet ut,etter ho sa dette,har ho vært en del borte,var ute på fest dagen etter ho sa d.

nu går vi i lag i huset å ordner med barna og d husarbeidet som kommer til.

har prøvd alt,men ho er ikke villig til å prøve mere,virker som ho har blandete følelser.

hva gjør jeg i en slik situasjon?

joplina
joplinaInnlegg: 60532
16.07.16 13:23
Tofor: hva gjør jeg i en slik situasjon?

Tar det til etterretning.

Hvis bruddet er basert på "mye som har vært før" - så har disse hendelsene slått en sprekk i forholdet for hver gang de har oppstått. Til slutt ble det for mange sprekker i forholdet for hennes del.

Jeg understreker at jeg ikke aner hva "mye som har vært før" betyr....men jeg forstår det som hendelser mellom dere i forholdet.  Det er jo mulig at du  i stedet hinter til traumer eller tunge,krevende hendelser hun har opplevd før dere ble et par- og at hun ikke har fått bearbeidet disse - slik at de nå står i veien for forholdet deres.  Men som sagt - jeg oppfatter det som hendelser mellom dere som et par.

Egentlig så er det en ganske vanlig grunn til at forhold havarerer...at forhold har vært ustabile grunnet "hendelser" som synes å gjenta seg.  Ofte sitter da en part igjen uten helt å skjønne og uten forståelse for at den andre ikke vil prøve videre.

Men saken er den at når man opplever noe negativt jevnlig (eller nå og da - men allikevel uten at det opphører) , så  setter det et avtrykk som man faktisk ikke bare kan viske vekk...de avtrykkene blir med videre.

De første gangene  og de første årene så kan man leve med avtrykkene som stadig vokser - man kan håpe og tro på forandring.

Men en dag så går det opp for en at man ikke lengre tror på forandring.....og da snur skuta.

Det er vel ikke så mye å gjøre i en slik situasjon. Man kan ikke forandre andres følelser eller viske ut de erfaringer eller opplevelser som har satt avtrykk hos en annen. Det er hva det er.

Man kan ikke bebreide noen for at de føler slik de gjør  - eller ikke føle det man skulle ønske at de følte.  Man må se til seg selv....vi kan selve føle sterkt for noe, mislike noe,miste følelsene for noe  og derfor skifte mening og fokus.  Alle kan og gjør det.

- Og vi vet at ingen annen kan tigge, be eller forlange at vi føler noe annet enn vi gjør. Vi føler og mener det vi føler og mener uansett.

...og da må vi ta inn over oss at akkurat slik er det for andre også.

Tøft og hardt? Oh ja....det er det...spesielt hvis man føler at den andre part har mistet troen på en forandring og derfor ikke vil prøve videre - mens man selv vil prøve videre.

- Men det er fortsatt hva det er...og man kan ikke gjøre ting ugjort eller viske vekk det som har vært. Man blir nødt til å ta  situasjonen til etterretning - hvor tungt det enn føles.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg