Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trenger råd, veldig usikker.

NYTT TEMA
markuskul
markuskulInnlegg: 6
20.02.18 19:52

Hei

Jeg er en gutt på 19 år som ble dumpa for nesten 2 uker siden av kjæresten min.

Litt om forholdet og hva som har skjedd.

Vi har vært sammen i litt over 2 år men siden sommeren 2017 har de ikke gått så bra . Vi har ikke kranglet eller noe mer en det vi har gjort før og alt var ikke helt forferdelig men selve forholdet og personen hun forandret seg. Hun er ikke særlig glad i sex men kunne fint holde på med de andre intime greiene. Hun sluttet etter hvert å snakka mye med meg og ville heller være hjemme og spille med vennene hennes og snakke med de. Det er mye jeg merket var galt som hun ikke turte eller ikke gadd å innrømme, som at hun aldri de siste månedene gadd og komme frivillig til meg, uten å ha skrevet at hun kommer eller ikke og dette gjorde jeg for henne hele tiden. Ikke så viktig meg hun stoppet å snappe meg ofte sende meg emojis når vi snakket som hjerter for eksempel. Så ja dette er vel tegn på at hun ikke lenger er interessert eller elsker meg lenger. :/ 

Dette var det hun sa fredagen hun gjorde de slutt med meg, hun sa hun ikke hadde de samme følelsene lenger og at hun ikke elsket meg på samme måte lenger.  Utenom dette var de ikke noen spesifikk grunn for at hun gjorde de slutt med meg, det var ingen ting jeg hadde gjort feil i forholdet eller noe som hadde skjedd. Det var simpelt at hun hadde mistet følelsene for meg. Hvorfor vet jeg ikke. 

Så de 3 første dagene sa jeg ting som jeg ikke mente til henne, slemme ting. Men dette for at jeg var så LEI meg, jeg var sint, lei, sliten, forvirret og alt annet. Mye angrer jeg på nå så klart. Det var leit å være den som ble dumpa, for jeg har gitt alt for dette forholdet jeg har gitt 100%. Det var så trist å bare se at alt jeg har jobbet for så lenge bare ble skylt ned i dass. :( Trist å se henne bare gi opp, for jeg føler ting kunne vært andelreddes hadde vi gjort det på en annen måte. Det irriterer meg at begge ikke kan gå ut av forholdet og si at vi har prøvd 100% begge to.

Så nå nesten 2 uker senere sitter jeg her. Det har gått bedre med å komme tilbake på jobb, men gud som jeg savner et forhold og ikke minst henne. Jeg elsker jenta uansett hvor irritert, såret, sint, lei og de hun har pusha meg igjennom så vil jeg ha henne tilbake. Hvorfor jeg ennå føler de sånt det har jeg ikke peiling på. 

Vi gikk ut av forholdet som venner det må jeg bare si, jeg var borte hos henne et par dager etter hun hadde gjort de slutt for at hun ville vi skulle gå ut av forholdet som venner. Når jeg var der for å snakke om dette endte vi opp med å snakke alt annet en forholdet i over 1 time, og når jeg skulle gå så kysset vi og klemte akkurat som om vi var sammen igjen. Hun var også usikker på om hun skulle gi meg et sleng kyss og om at det var aktuelt siden vi bare venner nå Men hun endte opp med å gjøre det allikevel. Ikke bare det men vi stod å så på hverandre gjennom vinduet helt til vi ikke så hverandre mer. Etter denne dagen var jeg glad men også forvirret som bare de, hva mente dette? prøvde hun og si meg noe? noen som har tanker?.

Så ja siden den dagen der har vi ikke snakket på cirka 1 uke. Jeg er fortsatt forvirret. 

Hun har sagt det er ensomt uten meg og jeg fikk følelsen av at hun savner meg. Jeg er klar til å forandre meg vist vi blir sammen igjen, de spørs jo bare om hun er det. Jeg vett utenom de med at hun ikke har de samme følelsene lenger og alt det der hva problemene var og jeg er klar til å jobbe med dem å få det til å funke.

Så mitt spørsmål utenom alt det andre er: Skal jeg gi henne mer tid, vi har ikke snakket på litt over 1 uke. Eller skal jeg spør om hvordan det går med henne nå? Spøre om hun savner meg og forholder vårt. Hun er liksom ikke den typen som tar det første steget vist det er noe som er i veien eller noe hun tenker på. Så jeg er redd hun kanskje venter på at jeg skal gjøre det? at hun vil jeg skal ta kontakten først. Jeg er redd for at vist jeg gir henne veldig mye mer tid at hun finner noen andre eller bare tenker at jeg ikke kommer tilbake og har mova on liksom. :/ 

og ja btw på instagram føler jeg at hun prøvde å vise litt hardt at hun var over meg med å legge ut bilder av henne og venne sine for å deretter unfriende meg rett etterpå. Så har hun skrevet litt spesi ting som ikke er likt henne for å får oppmerksomheten min tror jeg. Hvem vett  hva hun har lagt ut på privarbrukeren sin. Hva betyr alle disse tegna? jeg syntes det er vanskelig as.

Ble litt lang post men men. takk vist du leste :) håper på noen råd, vett ikke hva jeg skal gjøre.

Gloriana
GlorianaInnlegg: 1758
24.02.18 15:15

Hei, 

du er 19 år, dvs en barnerumpe og hjernen din er fortsatt under utvikling. 

Et forhold uten sex er ikke et forhold, da er dere venner. Du skal aldri måtte forandre på deg for å blidgjøre en partner, det funker ikke i lengden. 

Glem dette og move on. Du kan begynne å se seriøst på damer når du er 28-29. 

Dreams
DreamsInnlegg: 12
01.04.18 23:55

Er på en måte i en lignende situasjon selv, hun har sagt at jeg er en av hennes nærmeste, at hun ikke vil miste meg og at jeg har vist henne hva ekte kjærlighet er. Likevel så velger hun å dumpe meg, men vil fortsatt være venner.

Jeg sa enkelt og greit at det var alt, eller ingenting. I mitt tilfelle så ville jeg aldri klart å komme meg videre om vi hadde fortsatt som venner, for jeg har fortsatt sterke følelser for henne. 

Etter det har vi ikke hatt kontakt, og sånn skal det forbli i 1-2 mnd. Mange innser nemlig ikke hva de har mistet før de faktisk har mistet det. Så får vi se hva som skjer, likevel så anbefaler jeg dette fordi man får tid til å bearbeide følelsene sine, gjøre ting man liker, være med venner og nyte livet. Det er selvsagt ikke enkelt, jeg har det tungt - prøver likevel å gjøre det beste ut av situasjonen.

Lykke til!

(Innlegget ble redigert 01.04.18 23:55)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg