Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvorfor jeg ikke begikk selvmord

NYTT TEMA
Earthquakejente
EarthquakejenteInnlegg: 40508
25.06.09 21:19

Var hos psykologen min idag, han foreslo at jeg skulle skrive en artikkel med dette tema i fagbladet Suicidologi. Tror faktisk jeg skal gjøre det. Jeg var alvorlig psyk før. Sikkert vært 40-50 ganger på akutten etter overdose. Nå er det 3 år siden sist i november. Så jeg føler meg klar for det. Skal bli interessant. Hvis noen har noen tips tar jeg gjerne imot. Spesielt fra folk som selv har vurdert selvmord. Det kan evt sendes på PM

LOLHOAX
LOLHOAXInnlegg: 849
25.06.09 21:23

Kan du ikke fortelle litt om det her også? Det er interessant.

Earthquakejente
25.06.09 21:26
LOLHOAX: Kan du ikke fortelle litt om det her også? Det er interessant.

Etterhvert kanskje, men ikke enda

LOLHOAX
LOLHOAXInnlegg: 849
25.06.09 21:28

Ok. Lykke til med artikkelen hvertfall. Håper jeg får lese den en gang.

Earthquakejente
25.06.09 22:05

Det burde være mulig... Jeg har noe å jobbe med i sommer:)

Earthquakejente
25.06.09 22:08

Åja, jeg misforstod litt. Jeg hadde bare ikke lyst å legge ut hele livshistorien min. Men jeg kan gjerne oppdatere litt etterhvert som jeg kommer igang med artikkelen. Hva jeg fokuserer på

(Innlegget ble redigert 25.06.09 22:09)

gotichgirl
gotichgirlInnlegg: 357
26.06.09 11:33

prøvde febrilsk og ta livet av meg da jeg var yngre, jeg skjuler det heller ikke. Ung og dum, Tok det aller meste av piller jeg fant i skapet til min mor, og pøste innpå. Dagen etterpå var jeg svært skuffet over at jeg våknet, men var dårlig, svært dårlig. Dro på skolen, men fikk ikke med meg dagen da jeg lå over doskålen på skolen nesten hele dagen.

Da jeg kom hjem fikk jeg epilepsianfall på kjøkkenet, hjernen min var sliten og lei så den koblet ut. På sykhuset bar det, og der fant dem også ut at jeg kuttet meg så til bup bar det, og dro ofte dit, fant ut jeg hadde ADD og gav livet en ny skjanse, jeg skulte mine deprisjoner for familie og venner. Det var på en måte pinlig. BUP hjalp meg ikke så mye annet enn dem fant ut hva som feiliet meg. Livet var bra i ca 1 år, så brakte helvette løs, den eneste venninnen jeg hadde i klassen flyttet, da bøe jeg deprimert, mer innesluttet og gav faen i nesten alt. En dag våknet jeg, jeg så at det var alt for egoistisk og prøve og ta livet av meg, ønske at jeg skadet meg og døde. Jeg var alt for egoistisk. Livet ble ikke bedre, men jeg åpnet meg for og prøve på nytt på en annen måte, da mitt forhold på 3 år avsluttet ble det fylla, fikk blackout for første gang i historien. La meg på veien for og bli påkjørt osv. men en kompis fikk meg hjem. Jeg har ønsket at livet mitt var endt så mange ganger at jeg ikke klarer og telle, men jeg klarer bare ikke å ende det selv, når jeg ser hvor glad min familie er i meg, hvor mye kattene mine trenger meg, og hvor høyt jeg elsker min forlåvede. Jeg er ikke glad, men jeg venter på min tur, livet ender når det ender. Kjærlighet overvinner hat, det klarte jeg tilslutt og forstå. Er vannskelig og beskrive for meg hvordan jeg hadde det på det verste, for jeg husker det ikke.

Så lite kan ødelegge så mye, når man er deprimert på det verste, kan en venn som bare sitter på siden være nokk. Å man trenger ikke mange, jeg har bare 3, og dem forstår meg. Livet er ikke verd og ende, og vil du straffe deg selv så heller lev, for det er jævlig nokk spør du meg.

Å ta selvmord er egoistisk, uansett hvordan du snur å vender på det, å skade seg selv er egoistisk, uansett hvordan du snur å vender på det. Å en som ønsker sårt og dø har ikke oppsøkt nokk hjelp, den personen har ikke prøvd hardt nokk. Greit, som en 14 åring vet man ikke alt, og det er jævlig. Da tenker du ikke lengre, du tror ikke dine foreldre bryr seg om deg fordi dem er så strenge.
Man må lære seg å tenke i helheten før man vurderer selvmord.

Tror ikke du får bruk for noe av dette:P tankene mine er surrete og klarer ikke og koble rett.

Earthquakejente
26.06.09 12:11
gotichgirl: Tror ikke du får bruk for noe av dette:P tankene mine er surrete og klarer ikke og koble rett.

Du sier veldig mye jeg kjenner meg igjen i, litt uenig i at selvskading og selvmord er egoistisk, det handler mer om en intens fortvilelse, ikke noe man gjør uten å tenke på andre. Det er bare det at man ikke orker mer. Idag er jeg glad jeg lever :) Men jo, om det er greit vil jeg gjerne bruke essensen i det du sier :)

gotichgirl
gotichgirlInnlegg: 357
26.06.09 18:03

skal du bare gjøre=)

Glurkelure
GlurkelureInnlegg: 1113
21.07.09 02:00

Ender man ikke veldig fort opp med leverskader og slikt hvis man overlever overdose?

Earthquakejente
21.07.09 08:30
Glurkelure: Ender man ikke veldig fort opp med leverskader og slikt hvis man overlever overdose?

Spørs hva man tar og hvor mye, og hvor raskt man får behandling

Klikk for å gå tilbake til toppen