Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Først til et selvmord..

NYTT TEMA
wappy
wappyInnlegg: 209
08.03.11 12:04

Jeg finner det ikke ut noe sted.. Hva gjør man når man kommer først til et sted hvor et menneske har valgt å ta livet sitt? Om det feks er med piller? Hva gjør man da?

Om personen har kuttet seg opp så bandasjerer man jo og setter på et trykk om mulig.. Ved henging kutter man tauet og prøver gjenopplivning..

Men hva med piller? Ringer man bare ambulansen? Er det ingenting man kan gjøre?

Dette er et ømt tema for mange, og for meg.. Men hvorfor finnes det ingen informasjon om dette???

TonyDiMera
TonyDiMeraInnlegg: 1885
08.03.11 12:40

Ring 113, så forteller de deg hva du skal gjøre.

wappy
wappyInnlegg: 209
08.03.11 13:23

Hvorfor er det ikke noen informasjon om dette ute?

bengtig
bengtigInnlegg: 1506
12.04.11 18:56
wappy: Hvorfor er det ikke noen informasjon om dette ute?

Hvis du ikke vet hva du skal gjøre, og liv/helse i er i fare, ring 113. Generell og enkel regel.

Relativisme
RelativismeInnlegg: 2044
13.05.11 04:56
bengtig: Hvis du ikke vet hva du skal gjøre, og liv/helse i er i fare, ring 113. Generell og enkel regel.

Nah, da må du forklare deg ihjel mens pasienten dør- .. Ring bare 113 hvis det er en ulykke du ikke trenger å forklare, som bilulykker osv.

petterG
petterGInnlegg: 9638
13.05.11 05:26
Relativisme: Nah, da må du forklare deg ihjel mens pasienten dør- .. Ring bare 113 hvis det er en ulykke du ikke trenger å forklare, som bilulykker osv.

Nok et fantastisk råd fra.... tattatata... VGD!!! ...må ikke finne på å ringe 113...

Trutmunnj
TrutmunnjInnlegg: 687
14.05.11 01:03

jeg ha villet ringt 113. så ringt giftsentralen mens jeg venter på at de skal komme. for å få råd om hva du kan gjøre for å forbedre situasjonen mens du venter. nr dit burde alle ha lagret på tlf. de er til større hjelp enn hva mange tror.

bengtig
bengtigInnlegg: 1506
15.05.11 00:33
Relativisme: Nah, da må du forklare deg ihjel mens pasienten dør- .. Ring bare 113 hvis det er en ulykke du ikke trenger å forklare, som bilulykker osv.

Og hva skal jeg gjøre ellers? Stå og la han dø mens jeg lurer på hva jeg som ikke har peiling skal gjøre? Husk, jeg sa at hvis du ikke vet hva du skal gjøre, at du skal ringe 113. Vet du derimot hva du skal gjøre, er jo problemet løst :)

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 3747
05.12.18 18:32

synd at døden er den eneste tilstand noen kan få fred og frihet i...

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 3747
06.12.18 07:24

Hvis ikke vvhf og folk lar meg være i fred fremover så ble beslutningen tatt igår..da gjør jeg ende på lidelsene ..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg