Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg er en lystløgner

NYTT TEMA
Plaga
PlagaInnlegg: 11
07.06.12 17:20

Hei. Dette er mitt første innlegg på VGD noensinne. Tenkte at dette var riktig sted å sette tråden min. Hvis ikke beklager jeg. 

Jeg er en mann på 22 år; og jeg er en lystløgner. Dette er noe jeg aldri egentlig har tenkt på noe særlig, men når jeg tenker tilbake i tid så lyver jeg om absolutt alt. Hva jeg er utdannet som, hva jeg jobber med, hvor jeg har jobbet tidligere, hva planene mine er videre ... Alt mellom himmel og jord, stort og smått ... Av en eller annen grunn så satt jeg meg ned å begynte å tenke på det her for noen dager siden, og jeg klarer ikke å slutte å tenke på hvor patetisk jeg er. Jeg er utrolig flink til det også. Så skremmende flink at jeg lurer på om det er det eneste jeg virkelig fikser å gjøre i en sosial setting.

Jeg har møtt en helt fantastisk jente, og henne kommer jeg til å miste, rett og slett fordi hun ikke kjenner meg som den personen jeg faktisk er. Hun sitter nå og tror ting om meg som ikke er sant. Og jeg gruer meg så inderlig til å fortelle henne hva som faktisk er greia; men jeg har bestemt meg for at jeg skal fortelle henne alt nå neste gang jeg snakker med henne. Jeg føler ikke at det er synd på meg for noe av dette her. Jeg føler meg utrolig slem. Og det er ikke bare henne det gjelder. Det gjelder alle rundt meg. Familie, venner, kjæreste, kollegaer ... 

Jeg skal ta oppvasken nå. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke orker å leve sånn her lenger. Det jeg lurer på er om det faktisk er mulig å få hjelp for dette her? Er det en lidelse eller er jeg bare slem? Noen som kan vite noe om hva slags underliggende sider en person har som gjør det her? Jeg prøver å dykke litt i meg selv her.. Er dette noe det kan være lurt å snakke med psykolog om?