Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Å bli kvitt hatet.

NYTT TEMA
vadefugl
vadefuglInnlegg: 41509
10.09.14 10:27

Ja jeg hater og har gjort det i mange år nå. For eksempel menneskeheten fordi vi mennesker ikke utvikler oss fort nok til å kvitte oss med juks og bedrag, krig, svindel, dumme handlinger og så videre. Det er som om vi mennesker har begrensninger i livet og det samme har jeg. Har en del psykiske problemer på grunn av det og kommer meg ikke videre i livet. Jeg misliker sterkt at jeg ikke klarer å utvikle meg selv.

Har prøvd ulike teknikker og tenke positivt om andre mennesker, men etter noen dager så murrer det i kroppen og sakte men sikkert så begynner det negative atter en gang å komme. Så kommer hatet og sinnet. Har ikke jobb på grunn av diverse svakheter og har dessuten søvnproblemer og går på antidepressiva. De hjelper litt slik at jeg ikke går fullstendig amok. 

Er det noen som har noen gode tips å komme med? Har søkt mye på nettet men ikke funnet noe som helst. Har heller ikke lyst til å gå til psykolog da jeg ofte er våken om natten og sover halve dagen og kan eventuelt sove da jeg egentlig skulle ha time.

vadefugl
24.09.14 00:54

Hei. Nå har jeg funnet ut av det. Jeg har bipolar lidelse B som innebærer det å være depressiv og kan også vise tegn til sinne og raseri. Derfor skrev jeg slik jeg gjorde i åpningsinnlegget. Nå for tiden så velger jeg å ikke reagerer så sterkt og heller overse ting og sier til meg selv at jeg har større tro enn det jeg tror jeg har. 

Ønske meg lykke til!!! Klem!

avuna
avunaInnlegg: 716
08.10.14 23:22

Ikke tenk på at du ikke klarer å utvikle noe, for det gjør du uansett hvor ille det står til. Tenk bare på at din frihet finnes, og du har rett til å gjøre det som er bra for deg, endre deg selv så endrer du andre. Men sett deg selv først, men ha ydmykhet for hva andre måtte være. Så blir alt bra, du kan endre alles perspektiv og andres ved å endre deg selv og dine tanker. Du er deg, alle andre seg selv, og så møtes vi på halvveien. Hvis det finnes det minste du kan gjøre for å glede deg selv. Gjør det så ikke tankene ødelegger deg. Lev i nuet og nyt det. Bare slik kommer man seg ut av depresjon. Det finnes en bok. Tenk deg glad av en amerikansk forfatter david burns, så finner du mye på veien. verden er urettferdig, det må du godta, det er bare du som kan endre folks bevissthet og din egen. Håpet om at du har det bra er det som gjør deg glad. Hvert liv har en verdi og et utgangspunkt, du kan gjøre noe for at livet har en høyere verdi og slik endres folk til å bli styrt i riktig retning for at endringen skal skje.

(Innlegget ble redigert 08.10.14 23:24)

avuna
12.10.14 21:11

Jeg er ikke redd for det. Bare jeg vil ha en drøm om å gjøre noe med at folk blir voldtatt, drept, misbrukt, hvis ikke så kan jeg ikke egentlig gjøre noe for menneskeheten. Din drøm er min så å si. Fordi jeg ser objektivt på alle sine ønsker. Kanskje man må sette ned ønskene til et nivå hvor man tenker at alle er vi like og alle ønsker noe, derfor må vi gjøre det vi kan for at dem skal få det. Vi har ihvertfall ikke noen grunn til hat. Det må snus til noe godt som vi ønsker for andre og dermed får vi det bedre med oss selv.

(Innlegget ble redigert 12.10.14 21:12)

vadefugl
15.10.14 05:22

Det er bare det at jeg ikke klarer å forandre meg. Jo i ei uke klarer jeg det. Men senere er det sånn at jeg ikke takler motgang og blir gretten og sur. Og jeg klarer ikke å akseptere flere minutters reklame på tv heller.

avuna
16.10.14 17:48

Du kan bare endre din egen oppfatning for å tilta deg noe du ikke har som gjør at din verden blir den du vil ha, og livet ditt blir det du vil at det skal være. En utfordring. Endring skjer ved at du endrer din oppfatning om hva som er mulig. Å tro på noe gjør at du endrer deg, dermed kan du endre andre sin oppfatning.

(Innlegget ble redigert 16.10.14 17:50)

vadefugl
08.11.14 04:07

Ellers så viser det seg at jeg ikke akkurat vet om de tingene som gjør at jeg blir grinete før jeg blir skikkelig negativ. For eksempel datamaskinen min som blir treig og andre ting som igjen gjør at det negative kommer. Jeg er en del treig på det området dessverre. Men nå går det bedre heldigvis. Ønsk meg gjerne lykke til videre. Klem!

vadefugl
20.11.14 00:09

En ting her jeg har tenkt over og det er at hvis jeg er veldig glad en dag så faller jeg ned fra tronen og blir ulykkelig neste dag. Altså først opptur og så en nedtur 

avuna
30.11.14 00:28

hei nå har jeg skrevet noe som jeg håper får deg til å mestre hatet ditt. Jeg er en intiuativ person og ekstremt følsom.

I can't see the word slip by me without a coinscidence that i can make a change in me and everyone around me.The social me, is of the heart for myself and others. I live for them, i live by them, i want my own good and theirs. I can't take interest in everything people do, but I can show myself as the person i am.I show strongly my feelings towards others, but I cannot disobey the forbidden.Cause if i actually show people how much I care about me and them, I'd wreck everyone around me thereby myself. I feel too strongly a way of living, the living is what makes me alive.I hope you see that I want the best for you and everyone else. I can't make up for what I've felt, with something else than giving a personal request to make yourself happy. That would trully make me happy. If people actually see how much they are worth.

I'm an atheist and a person who wants the best for me and everyone else. Don't fail me by make a war within you or let someone else beat your heart. i do this for myself, cause what is more worth than me for me.

(Innlegget ble redigert 30.11.14 00:34)

avuna
01.12.14 17:12

husk å godta at du er du og at du trenger andres hjelp. da kan du være en ressurs for deg og andre. jeg godtar alt, unntatt at ingen godtar min giverglede.

vadefugl
22.12.14 16:19

For meg er nå hemmeligheten å unngå å gjøre det jeg hater. For eksempel se på teite tv-serier, for mye reklame og så videre. Da nyter jeg faktisk livet med mye sport og film på kanaler som jeg har betalt ekstra for og som nesten ikke inneholder reklame. 

Og jeg ønsker deg en god jul og et godt nytt år. 

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 3747
05.12.18 18:23

hatet har skygget for min hverdag i flere år, fra jeg våkner til jeg sovner....hatet mot de som frarøvet meg livet...de som driver meg fra skanse til skanse fordi de vil ha meg på institusjon...

men jeg kom til en avgjørelse 5 km inn i skauen idag, ved et tjern...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg