Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Psykiatri, en trussel mot menneskeheten

NYTT TEMA
speedbird_1
speedbird_1Innlegg: 462
06.11.19 22:00

bombings :)

karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 474
06.11.19 22:50

Alt er ikke så lett å forstå hvorfor noen søker seg til legeyrkene i sin alminnelighet synes jeg. Virker som de bare utnytter hverandre og trykker hverandre ned akkurat som politikerene. Hvor blir det av dialogen?

karichristoffersen55
06.11.19 23:02

Alt er ofte ikke så lett å forstå tror jeg hvorfor dialogen forstummer eller uteblir.

karichristoffersen55
08.11.19 17:37

Alle forstår ikke like mye tror jeg hvordan det er å slite med angst og kanskje fått skrekken for noe. Ting kan så lett tolkes som noe annet enn hva det er og man kan få feil behandling tror jeg. Man kan se en parallell i hvordan nok mye opplæring skal til før vi alle er fortrolig med de digitale løsninger. Mange er ikke på internett i det hele tatt tror jeg i dag for eksempel. De unge får vel alt sånt inn med skolen av o dag men mange av oss andre må bare foreta et valg tror jeg etter en samlet vurdering av økonomi og alt. Selv om omgivelse kanskje ikke forstår da de er i annen situasjon.

karichristoffersen55
08.11.19 17:50

Vi er ofte i så forskjellig situasjon tror jeg bare. Alle sammen. Mange har jo ikke fastlege selv ikke i dag. Jeg husker jeg leste i avisen etter den forferdelige dagen 22.juli og alle hendelsene som fant sted med forferdelige konsekvenser for så mange at gjerningsmannen ikke hadde hatt fastlege engang og var svært mangelfullt fulgt opp helsemessig. Selv har jeg alltid trodd han var syk og alle som gjør ufattelige kriminalitet overhodet. De trenger ordentlig helsehjelp tror jeg. Uten at jeg er fagperson Likeså demente. Trenger god hjelp og støtte.

(Innlegget ble redigert 08.11.19 17:52)

karichristoffersen55
08.11.19 18:09

Mennesker med demens eller annen livstruende sykdom trenger vel det beste rettsvern av oss alle vil jeg tro.  Alle har vi våre ting tror jeg.

karichristoffersen55
08.11.19 18:27

Men at så mange innen helse og omsorg og rettssystemet vårt gjør mye prisverdig er ikke o tvil om. Det er heller ikke hva jeg mener å sette fokus på. Slik systemet fungerer synes jeg ofte blir bare pasienten mer og mer fortvilet og hjelpeløs og sykere enn hva som kanskje hadde kunnet skje. Alle har vi våre ting tror jeg bare.

karichristoffersen55
08.11.19 19:58

Svært syke mennesker er ofte som skjøre planter tror jeg uten å være særlig faglig belastet. De trenger ofte veldig mye hjelp og omsorg. Kan kanskje lett forveksles med demens eller " psykisk størning". . Mye urovekkende å lese og høre i media om hvordan mange har det. Man må bevisst la være å høre på alt for å unngå selv å bli syk. Så trist er mye i dag. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg