Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg vet ikke om jeg vil leve mer

NYTT TEMA
sondreisaksen
sondreisaksenInnlegg: 1
21.01.18 22:30

Jeg har vært nedstemt og deprimert og uten noen bestemt mening med livet i lang tid nå. Jeg bestemte meg for å kjøpe et tau igår, men det ble det ikke noe av på på grunn av en helt uplanlagt tur på noen timer

Jeg vet ikke egentlig hva jeg ønsker å oppnå med dette, men det jeg vet er at jeg trenger å skrive med noen som jeg ikke kjenner. Jeg bli behandlet som en helt tilfeldig person på vgd og ikke noe annet. Hvis det kan hjelpe dere noe, så har jeg gått på Cipralex 10 mg i 4 mnd nå også var jeg på legevakta igår for selvmordsplaner. Jeg trenger vel bare noen å snakke med og dele erfaringer med...

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
22.01.18 01:26
sondreisaksen: Jeg har vært nedstemt og deprimert og uten noen bestemt mening med livet i lang tid

Jeg tror vi alle kan ha perioder hvor livet utelukkende består av dystre lavtrykk og utallige gråe mandager.

Egentlig er ikke livet en dans på roser, og ikke noe for nybegynnere her på kloden. Men vi står på- med håp om bedre tider.

Jeg husker en psykolog som skrev om deprimerte folk at de ofte tenker: "Nå er jeg deprimert."

Han mente at de burde prøve å endre tankegangen til:

"Nå er jeg deprimert, men det går over."

Glem ikke det, sondreisaksen

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 3747
25.01.18 14:29

altfor mye snø i skauen til å labbe rundt der vaffal...

Fyllis
FyllisInnlegg: 3
09.04.18 12:17

Sondre, jeg håper du lever for du har en venn!

Det har vært lite aktivitet på denne tråden, umenneskelig nok. 

Jeg har en rekke alvorlige selvmordsforsøk bak meg og livet mitt er kjipt. Men jeg har overlevd merkelig nok. 

Jeg synes du bør prøve å slappe av og tenke på familie eller en venn du har/har hatt og forstå hvor vanskelig det er å være etterlatt etter selvmord. 

Jeg er selv etterlatt etter to selvmord. Og det sliter jeg med!

Håper du gir livstegn fra deg, i det minste til meg!!

Fyllis
FyllisInnlegg: 3
09.04.18 12:24

Gi et livstegn!

coffin_corner
coffin_cornerInnlegg: 1990
03.07.19 19:46
sondreisaksen: Jeg bli behandlet som en helt tilfeldig person på vgd og ikke noe anne

da er du heldig...for min del har jeg bare møtt en hel haug med kriminelle og/eller rusmisbrukere her og en god del sinnsyke stalkere..

coffin_corner
03.07.19 19:51

for ikke å snakke om løgnerene,som sitter å lyver om det samme år ut og år inn ...sopere med jentenick , spilleavhengige tyver osv...alt dette sitter stille som piraiae i et lite basseng..kommer det en ny inn så skal alle ha et jafs , fort som faen..

coffin_corner
03.07.19 19:58

så det at du valgte å gå over i den andre tilstanden var like godt...ingen venner er bedre enn dårlige venner osv...livet er uskyldigt når en blir født..det er ikke meningen at livet skal være en lidelse ..det er bare dødsdyrkerne , de kristne , som lever etter det..jesus led derfor skal alle mennesker lide også og gå med bøyd hode..unntatt sektlederene som sitter med kollektbøssa og tesslaen..

livet er som kjærligheten i et forhold..det er alltid mer gode opplevelser i forholdet enn dårlige men i dårlige forhold så blir mengden dårlige opplevelser flere enn de gode , og forholdet blir en lidelse..da avslutter man forholdet...

coffin_corner
03.07.19 20:05

mennesket er i utgangspunktet ondt ...det er sosialiseringsprosesser og trusselsen om sosiale sanksjoner som gjør at mennesker tilpasser seg...når mennesker ikke får sosiale sanksjoner mot seg for å gjøre livet ditt til en lidelse , så vil det bli verrre og verre med tiden...det er ingen som vil stoppe med det negative...som med hakkehøna i hønsegården..de andre hønene tåler ikke at den er der men tåler enda mindre at den blir borte, da kan en jo selv bli den neste..

jeg respekterer det valget du tok

(Innlegget ble redigert 03.07.19 20:06)

coffin_corner
03.07.19 20:24

Sondre, de som driver med å gjøre andre liv umulige å leve pleier å le av det hele og kalle det for livets harde skole , for å plassere skylden for sine egne drap over på livet , slik at det er det uskyldsblå "livet " som er den onde synderen.. du vil ALLTID stå som skylden/grunnen til / selvbebreideren / taperen / til selvmordet..folk er bekvemmelighetsryttere og tar aldri innover seg noe som ligner på skyld , med mindre de MÅ i en domsstol..selv ikke da vil de hevde sin skyld.. det jeg mener jeg har rett til , det gir jeg meg selv lov til.. det er egoets størrelse.. 

er liv noe vi tar Sondre..? nei , vi gir liv vi hjelper liv, mottar liv..

vi tar ikke fra noen livet og vi tar ikke vårt eget..

livet er noe som er høyere enn oss ..noe som vi ikke vet hverken begynnelsen eller slutten på..det er ment for oss og gitt oss i sin uskyld , for at vi skal ta vare på det og elske det..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg