Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Veldig deprimert

NYTT TEMA
JOlsen
JOlsenInnlegg: 3924
04.12.18 09:23

Jeg er veldig deprimert og har i natt ligget og tenkt på selvmord. Finner ingen andre utveier. Jeg er lei av livet, det er ingen lyspunkter. Alt er bare negativt. Har gjort flere forsøk tidligere. Er nå voksen og ser at livet ikke vil forandre seg. Dårlig samliv, vektproblemer angst og dårlig økonomi. Det er utrolig vanskelig. 

Jeg har søkt etter metoder på nettet, så da er det kommet langt. Jeg har slitt med depresjoner i over 30 år, og blir ikke bedre. Det er et helvete. Antideppresiva hjelper ikke lenger. Jeg er tørrlagt alkoholiker. Jeg er bunnløst fortvilet. 

JOlsen
JOlsenInnlegg: 3924
05.12.18 15:36

Her var det ikke mye som skjedde..... Et alvorlig tema. 

Kubrak
KubrakInnlegg: 2262
06.01.19 16:54
JOlsen: Her var det ikke mye som skjedde..... Et alvorlig tema.

Så whats up, er du ennå med oss her inn i 2019?

Virker ikke ut til at psykologi er et tema som har slått særlig an her på vgd. Nå stilte du riktignok ikke noe konkret spørsmål da. Jeg tenker at vekt og økonomi er noe du selv kan kontrollere bare du har nok lyst og viljestyrke til å gjøre det, og jeg tror i alle fall til en viss grad at det samme gjelder angst og depresjon. Så du må rett og slett brette opp ermene og bokstavelig talt kjempe for livet her, det er ingen andre som kommer til å gjøre jobben for deg.

MagneR
MagneRInnlegg: 1109
17.01.19 15:35

Jeg må si jeg kjenner dyp medfølelse. Om det hjelper bare litt så..

Om jeg skal og noe råd, så kan jeg bare si at jeg har tro på å finne andre i samme situasjon. At du helst finner 2 andre som føler lignende. Så får dere gå inn for å hjelpe hverandre. Da har du et viktig "prosjekt" i det å hjelpe andre. Ved å hjelpe andre, kan du hjelpe deg selv.

En liten metafor;

Hvis du finner 2 i samme sits, er dere 3 personer med 6 ben. Er du alene og sklir på isen, faller du. Har du en venn har du 50/50 sjans for å falle og ta vedkommende med deg. Har du to venner, har du flere ben å stå på. 2 ben sklir, men det er ennå 4 ben til å hindre fallet.

Obs. Jeg er ikke psykolog eller lignende. Men jeg har stor tro på at folk kan løfte hverandre sammen. Ta en måned hvor to av dere hjelper den tredje med vedkommendes problemer. Så bytter dere. Da har dere i det minste noe med mening i livet.

Og gå lange turer sammen. Det er bra for humøret å være i god form.

Mitt hjerte ønsker deg alt vel og lykke til.

jonas
jonasInnlegg: 33670
17.01.19 15:39

Vel ja, det er for alvorlig til å la et tilfeldig internettforum ta ansvar. Gå til fastlegen din, få henvisning til psykolog. Det er hjelp å få. Men det tar tid.

I mellomtiden setter du deg små mål. Finn noe enkelt du kan ha glede i og gjør det. Ikke tenk stort og skummelt. Gå en tur hver dag med en morsom podcast på øret. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg