Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ikke råd til psykolog men trenger det

NYTT TEMA
-Cerberus-
-Cerberus-Innlegg: 81
21.05.19 06:55

Hva gjør man om man ikke har råd til psykolog men trenger det?  

Lider av (udiagnosert) post traumatisk stress, ADHD, maladaptive daydreaming og en rekke andre ting ink. noe som jeg ikke vet navnet på på norsk men innebærer (klønete ordlegging på norsk) visualisert fantasi som gjør et hverdagsliv i arbeid uforenelig med dette. Har rådført meg med venner som sier at om kun halvparten av tingene jeg sliter med er reelle burde jeg vært uføretrygdet. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke. 

Disse tingene gjør arbeid umulig for meg (det dreier seg IKKE om latskap eller motivasjon, jeg vil jobbe). Uansett, jeg trenger å snakke med og evt. få en diagnose av en psykolog. Det er en ond sirkel fordi jeg er arbeidsledig grunnet dette, og har dermed ikke penger til å se en psykolog. 

Selv med legehenvisning har jeg ikke råd til noen egenandel. Så hva gjør jeg? Jeg er ikke suicidal (ikke enda iverfall). Men er langt nede. 

joplina
joplinaInnlegg: 64424
22.05.19 08:59
-Cerberus-: Lider av (udiagnosert) post traumatisk stress, ADHD, maladaptive daydreaming og en rekke andre ting ink. noe som jeg ikke vet navnet på på norsk men innebærer (klønete ordlegging på norsk) visualisert fantasi som gjør et hverdagsliv i arbeid uforenelig med dette. Har rådført meg med venner som sier at om kun halvparten av tingene jeg sliter med er reelle burde jeg vært uføretrygdet. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke.

Du skriver at du er arbeidsledig og jeg tenker at da må du vel ha en NAV-behandler som også er klar over dine utfordringer. Men når du innleder med å skrive "Lider av (udiagnostisert)...." , så får jeg inntrykk av at det ikke er en pågående sak med NAV å få utredet dine utordringer..Kun at du har oppsøkt fastlegen din og snakket med vedkommende og at fastlegen har skrevet en henvisning til psykolog.

- Du vil ikke få innvilget uførhet uten utredning og diagnose. Det er et "must". Din NAV-behandler i samråd med din fastlege  vil lose deg gjennom de nødvendige trinn videre.

Kreves det at du går til psykolog men ikke engang har råd til egenandel så må du selvsagt søke NAV om hjelp til det

- Hvordan har du kommet frem til at du lider av alt dette du nevner, men ikke er diagnostisert med noen av delene..?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg