Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jenter, hva er det verste?

NYTT TEMA
Caliberry
CaliberryInnlegg: 49
06.06.06 10:04
Hei, hei medsøstre!
Jeg forstår det slik at det finnes mange kjekke gutter/menn som ikke klarer å finne seg dame fordi noe går galt for dem hver gang.
I den forbindelse vil jeg stille dere et spørsmål: Hva er det som er mest ”turnoff” med å bli sjekket opp?

I mitt eget tilfelle er det så mangt, men desperate mannfolk er nok det verste jeg vet, slike som legger seg flate for deg med en gang, ringer og klorer på døra di, maser og sliter på. (Null motstand).

Så har man selvsagt slike ting som går på utseendet, hygiene og væremåte i sin helhet.

Hva er det verste dere vet en fyr kan gjøre hvis han vil sjekke dere opp?
Og hva kan være mest "turnoff" med en gutt/mann?

Caliberry 

HappyDerm
HappyDermInnlegg: 4182
06.06.06 10:22
Det verste han gjør er jo å aktivt sjekke opp, egentlig. Jeg regner automatisk med at en fyr vil ha sex dersom han sjekker meg opp, og det gidder jeg jo ikke så da blir det avslag.

Å nevne hygiene er nesten litt ekkelt. Det er turnoff nr 1.
amaterasu
amaterasuInnlegg: 9777
06.06.06 10:43
HappyDerm skrev:

Å nevne hygiene er nesten litt ekkelt. Det er turnoff nr 1.

---------------------

"I dag har jeg faktisk vaska meg! Kan du lukte det?"

Noe sånt du mener?
HappyDerm
06.06.06 10:46
Ja, det var et eksempelt på noe ekkelt.
caktus
caktusInnlegg: 12817
06.06.06 10:51
Jeg regner automatisk med at en fyr vil ha sex dersom han sjekker meg opp, og det gidder jeg jo ikke så da blir det avslag.

----

Så han har har større sjans om han ikke finner dere seksuelt attraktiv?

Det som også sies, er at om han viser at han er kjempeinteressert, så er dette også et turn-off.

Hm.., jeg regner med at dere er single fortsatt, ja..
amaterasu
amaterasuInnlegg: 9777
06.06.06 11:22
Slik jeg ser det er cluet å bare snakke med dem på en normal og hyggelig måte, uten at det er et åpenbart sjekke-forsøk. Vær høflig og morsom, ha glimt i øyet, ikke vær spesielt beruset, og fremstå som en interessant person som *for øyeblikket* ikke er seksuelt interessert i henne. Aldri vær masete og klengete, bare en morsom og interessant samtalepartner!

Allikevel kan man vri tankene hennes inn på sex, f.eks. ved å snike inn temaet på en subtil måte uten å relatere det til henne. Selv hender det jeg forteller småmorsomme historier om en kompis av meg som er jomfru i en alder av 27 år (jeg gjør det alltid klart at jeg synes litt synd på ham også), men det finnes andre ting man kan si også, så lenge det ikke fremstår som om du snakker om noe som har med sex å gjøre for å få henne til sengs. Men hun vil tenke på sex siden temaet har blitt brakt på banen, og ubevisst vil hun relatere det til deg, siden det er du som snakket om det.

Kroppsspråk er også viktig. Smil mye og ha øyekontakt når du snakker med henne (på en naturlig måte - ikke no stirring). Aldri ha armer eller beina i kors, for da sender du ut et signal om at du er "lukket," vær rett i ryggen og brystkassen ut, osv.

Dette har i alle fall funket for meg :-)
wrmar
wrmarInnlegg: 3797
06.06.06 11:25
lyv som faen.....bruk sjarm..smil pent...gi komplimenter...
så lett, men allikevel så fjernt
HappyDerm
06.06.06 12:41
caktus skrev:
Så han har har større sjans om han ikke finner dere seksuelt attraktiv?

Du trenger ikke bry hjernen din med å tolke og vri på det jeg sier. Nei, han har større sjangs hvis han unngår direkte sjekke-forsøk. Det er fordi man er vant til at gutter som driver med direkte sjekking, kun er ute etter et ligg. Kanskje han attpåtil har lest disse idiotiske sjekkebøkene og tror han har lært seg noe lurt, også. Uansett - de gangene man møter noen og blir forelsket, er det som regel andre måter man blir kjent på.

Å ty til spydigheter om sivilstand er det vel ingen grunn til å nedlate seg til? Har du ikke godt nok ordforråd til å uttrykke meningen din på vanlig vis?

HappyDerm
06.06.06 12:43
caktus skrev:
Det som også sies, er at om han viser at han er kjempeinteressert, så er dette også et turn-off.

Ja, det er en grei regel. Den gjelder forresten på begge kjønn. Overdreven interesse skremmer de fleste bort.
caktus
06.06.06 13:00
Så mange herlige spydigheter du kaster ut av deg, regnet jeg med at du var kledd for å få et par tilbake. Jeg tok feil. Beklager.
____

Nei, han har større sjangs hvis han unngår direkte sjekke-forsøk.
----
Gjelder ikke dette kun om du er uforberedt? Hva om du feks er interessert i vedkommende; vil det ikke da kunne være ønskelig med klare signaler?
____

Det er fordi man er vant til at gutter som driver med direkte sjekking, kun er ute etter et ligg.
----
Jeg lurer på om det kun er negativt om man er ute etter et ligg. Og er det nødvendigvis slik at man kun er ute etter et ligg? OG hvorfor er det, i såfall, negativt at man er seksuelt interessert i et annet menneske.
____

Kanskje han attpåtil har lest disse idiotiske sjekkebøkene og tror han har lært seg noe lurt, også.
----
Greit; man kan lese mye rart. Men nå er det nå engang slik at ikke alle gode mennesker er de fødte beilere. De forsøker, i god hensikt, å tilnærme seg noen man finner attraktiv. Spillet forhindrer dem derimot å finne seg en potensielt god partner. Hvordan vinne, liksom.. Ikke vis for mye interesse, ikke vis at du finner henne attraktiv, ikke ring for mye, ikke ring for lite, ikke vis tilfredshet, ikke vis utilfredshet.. mv.
____

Uansett - de gangene man møter noen og blir forelsket, er det som regel andre måter man blir kjent på.
----
Sant. I hvert fall så har vedkommende, på en eller annen merkverdig måte, stilt seg i et heldig lys. Om det var bevisst eller ikke, kan man kanskje aldri få vite, og ikke er det vesentlig heller - noe som igjen kanskje er et poeng.
Valde
ValdeInnlegg: 17525
06.06.06 13:09
HappyDerm skrev:
Ja, det er en grei regel. Den gjelder forresten på begge kjønn. Overdreven interesse skremmer de fleste bort.
----------
Jeg vil påstå at underdreven interesse skremmer bort fler. Spesielt når den er planlagt og bevisst. Eller når den er et patetisk forsøk på å framstå som kul.

Har sansen for folk som er likeframme og sier hva de har lyst på. Så kan man forholde seg til det, si ja eller nei, og verden kan gå sin skjeve gang.
caktus
06.06.06 13:09
----
Jeg er ingen sjekker pr definisjon, men synes det er veldig fint med direkte informasjon. Hinting og subtiliteter overser jeg, for de kan altfor lett misforstås. Det er dog viktig å gi like direkte tilbakemelding.

Finner det vanskelig å forholde meg til spill - også hva sex angår; for er det ikke egentlig kun et spill det å late som - eller utelate, hentydninger mot sex? Er sex en skitten del av menneskeheten vi bør ta avstand fra i relasjon med det annet kjønn?
høddinnen
høddinnenInnlegg: 26780
06.06.06 13:12

Vanskelig spørsmål. Den jeg har lyst å bli sjekket opp av kan gjøre/si nesten hva som helst

caktus
06.06.06 13:14
Thank you.
HappyDerm
06.06.06 13:15
caktus skrev:
Gjelder ikke dette kun om du er uforberedt? Hva om du feks er interessert i vedkommende; vil det ikke da kunne være ønskelig med klare signaler?

Nei, da ville jeg fortsatt gå ut i fra at han er ute etter sex. Dette er ikke noe jeg går rundt og innbiller meg altså - det er ting jeg har erfart og lært.

*Jeg lurer på om det kun er negativt om man er ute etter et ligg.

Kanskje ikke alltid, men vi jenter liker som regel å bli sett på som mer enn et seksuelt objekt.

Til slutt: ingen kan bli gode sjekkere av å lese en bok.
HappyDerm
06.06.06 13:17
Valde skrev:
Jeg vil påstå at underdreven interesse skremmer bort fler. Spesielt når den er planlagt og bevisst.

Ja, det er et poeng. Har lest i det siste at sjekkebøker nå anbefaler menn å slenge en spydighet til damer for å få sjangs. Jeg vil ikke akkurat anbefale det....Som folk flest liker damer hyggelige folk, ikke rasshøl.
Nell
NellInnlegg: 4953
06.06.06 13:18
høddinnen skrev:

Vanskelig spørsmål. Den jeg har lyst å bli sjekket opp av kan gjøre/si nesten hva som helst
---
Jeg hiver meg på denne (med unntak hvis kjekkasen er så full at han f.eks. spyr på skoene mine).
:-)
caktus
06.06.06 13:23
ingen kan bli gode sjekkere av å lese en bok.

----

Det er jo tydelig at det blant enkelte foregår et spill. Det er jo klart at man kan tilegne seg spillkunnskaper ved å ta til seg enkelte what to do's/what not to do's.

Men nei, gjensidig forelskelse kan man nok ikke lese seg til; der er det vel fremdeles kjemi og biologi som gjelder.
høddinnen
høddinnenInnlegg: 26780
06.06.06 13:24

Nell skrev:
Jeg hiver meg på denne (med unntak hvis kjekkasen er så full at han f.eks. spyr på skoene mine).
----------------------
Da er han ikke kjekkas lenger og lysten forsvinner :)

Janne911
Janne911Innlegg: 18383
06.06.06 13:26
Nell skrev:
høddinnen skrev:

---

- Jeg hiver meg ihvertfall ikke på denne, alt for mange kjekke menn som jeg "rømmer" ifra istede for å nyte å bli sjekket opp av, når de begynner å prate og gulper opp uinteressante samtaler.
caktus
06.06.06 13:28
Jeg hiver meg ihvertfall ikke på denne, alt for mange kjekke menn som jeg "rømmer" ifra istede for å nyte å bli sjekket opp av, når de begynner å prate og gulper opp uinteressante samtaler.

----

Uttalelsen gjaldt den du hadde lyst til å bli sjekket opp av, ikke de som gulper opp uinteressante samtaler.
Nell
06.06.06 13:29
Janne911 skrev:

- Jeg hiver meg ihvertfall ikke på denne, alt for mange kjekke menn som jeg "rømmer" ifra istede for å nyte å bli sjekket opp av, når de begynner å prate og gulper opp uinteressante samtaler.
---
Det kommer jo helt an på hva man er ute etter da. Fyren bør fortrinnsvis være sjarmerende, interessant og kjekk, men det sies jo at "i nøden spiser fanden fluer". Så kommer det vel bare an på hvor nøden man er....
Valde
ValdeInnlegg: 17525
06.06.06 13:34
caktus skrev:
Uttalelsen gjaldt den du hadde lyst til å bli sjekket opp av, ikke de som gulper opp uinteressante samtaler.
-----------
Man kan jo ha lyst til å bli sjekket opp helt til dette oppgulpet.
For øvrig er jeg ikke enig i at det er uinteressante samtaler som gir rømningsfare - der har man tross alt selv en mulighet for å redde biffen som deltaker i denne samtalen. Skrekken er dumhet. Intet er så avtennende som idioti. Åhjo, forresten, folk som tror at det er helt greit å være dumme, bare de er pene.
Janne911
06.06.06 13:35
caktus skrev:

- Ja, er ikke noe annet jeg mente, har da blitt sjekket opp av en gutt jeg ville skulle sjekke meg opp, men pga for mye uinteressant crap så har jeg gått skuffet hjem.
HappyDerm
06.06.06 13:37
caktus skrev:

Det vet man jo ikke før sjekkeforsøket starter.
Janne911
06.06.06 13:38
Nell skrev:
Det kommer jo helt an på hva man er ute etter da. Fyren bør fortrinnsvis være sjarmerende, interessant og kjekk, men det sies jo at "i nøden spiser fanden fluer". Så kommer det vel bare an på hvor nøden man er....

- Hehe, glad jeg aldri ble så nøden...
caktus
06.06.06 13:39
Man kan jo ha lyst til å bli sjekket opp helt til dette oppgulpet.
----
Ja, det er sant.
____

Skrekken er dumhet. Intet er så avtennende som idioti. Åhjo, forresten, folk som tror at det er helt greit å være dumme, bare de er pene.
----
Dette er også sant. Svært sant.
Janne911
06.06.06 13:39
HappyDerm skrev:

- Takk, har opplevd flere ganger at en kjekk mann har blitt uinteressant så fort han har åpnet kjeften.
caktus
06.06.06 13:41
----
Om man er interessert, ligger det noe der man tenner på eller liker. Det gir dog selvsagt ingen garanti for at det dukker opp turn-offs underveis. Man har heldigvis ikke bare ett skudd i pistolen.
Nell
06.06.06 13:41
Janne911 skrev:

- Hehe, glad jeg aldri ble så nøden...
---
Nåja, alt til sin tid, og alle har sin funksjon. Det var en gang det var en fordel å våkne opp med èn man for en gangs skyld ikke aktet å tilbringe tid med å vente på telefon fra! Med potensielt kjærestemateriale stiller det seg naturligvis annerledes ;-).
Klikk for å gå tilbake til toppen