Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Å bli forelska

NYTT TEMA
vaket
vaketInnlegg: 358
30.10.00 05:11
Lurer på om andre har blitt forelska i den de chatter med på f.eks Lekchat?
Har det "problemet" jeg, klarer ikke få dama ut av hodet!!!!
Har samboer og 2 små barn, og lurer på om kanskje mitt nåværende forhold ikke har livets rett.
Vil sette stor pris på innlegg fra andre som har tilsvarende erfaring.
P.S. Tuller ikke
vahana11
vahana11Innlegg: 55
31.10.00 01:27
Hei

Nå vet ikke jeg hvor lenge du har chattet, dvs. hvor lang erfaring du har med denne formen for kontakt. Jeg vet at chat kan være utrolig fengende, og du bretter ut ditt innerste på utrolig kort tid, og det blir som regel veldig godt "forstått" av motparten.
Hvor lenge har du kjent denne dama? Hvor lenge har du kjent samboern din?
Du har faktisk tatt det valget å ha barn med henne. Hvorfor? Ville DU ha barn? Ville du at HUN skulle være mor til dine barn?
Tro meg, hvis du blir bedre kjent med den dama på lekchat, så er det stooore sjanser for at du driter noe så inn i hampen på draget, for å si det rett ut. Jeg har mange venner som har truffet "den rette " på chatten. Og alle-alle 6- har bommet totalt, når de traff hverandre. Det holdt ei natt, ei uke, fem uker. Så var det over, og hjemme var døra låst. Så var en familie ødelagt.
Tenk over hva du har. Hva barna dine har. De har en far som er hjemme hos dem hver dag, som de kan komme til med sine bekymringer når de trenger det. Du har en samboer som sikkert er glad i deg.
Et råd, om det er godt eller ikke avgjør du. La Lek chat være. Klikk deg heller inn på familien din, eller en hobby, og la chatten være chat en månds tid. La det kjøle seg ned. Tenk, og still det selv de spørsmålene jeg stilte deg.

Ok
Mvh
vahana
bluie
bluieInnlegg: 137
31.10.00 13:10
Ikke kom og si at _alle_ forhold begynt på nettet ikke varer, jeg har flere vennepar som har begynt sitt forhold via IRC, og tre av de parene er forlova, et av de er gift og enda flere har vært sammen i flere år. Selv er jeg forlova til en jeg traff via IRC...så det går faktisk an. Selv om et absolutt mindretall var i noe forhold da de begynte å "chatte"...

Bluie
alizza
alizzaInnlegg: 683
31.10.00 23:30
Enig i at det er stor sjanse for at ting går sånn. Ting blir vel kanskje ekstra spennende på den andre siden av gjerdet...
Men jeg fant min lykke på nettet faktisk. Vi snakket lenge før vi traff hverandre, og når dagen kom gikk alt over all forventning. Nå er vi forlovet, har kjøpt oss hus...og gifter oss i løpet av neste år =)
Men til de som har en familie fra før...trå meget varsomt. Man kan ende opp med å såre alle parter, og ta ingenting kommer ut av det.

mvh
alizza
cati
catiInnlegg: 3973
01.11.00 17:02
Tror de fleste som har chattet har hatt den samme erfaringen. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har chattet, eller om du har truffet dama eller andre gjennom chat.

Chatten fungerer slik at du ikke har alle de 'korrektivene' som du har irl, det inntrykk du danner deg av den andre personen er først silt mer eller mindre bevisst av den du chatter med. I real life kunne du selv hatt muligheten til å korrigere dette inntrykket gjennom ting som kroppsspråk, tonefall og hele den pakka. Det hele ender opp med, ofte for 'ferskinger', at man lager seg et bilde av den andre som er like mye basert på ditt eget idealbilde som den virkelige personen du chatter med. Fordi du har så lite 'input' i forhold til real life, så 'fyller du opp hullene' ved å tillegge den andre de egenskaper ut i fra det idealbildet du har laget deg.

Hvorvidt det forholdet du har har livets rett eller ikke, bør du vurdere helt uavhengig av dama på chatten. Sett deg ned og tenk over hva du har, og om det er noe du setter pris på. Skranter forholdet, så ville det skrantet uansett, gjør det det?

- cati
tchan
tchanInnlegg: 52
01.11.00 18:19
en chat på nettet er bare en fantasi. glem henne og tenk på samboeren din. Hun du prater med på nettet er sikkert koselig, men det er du som skaper deg en fantasi i hodet...og fantsier er noe mennesker tenner på. du blir sikkert skuffet når du møter henne. HVem har vel ikke blitt kåt el forelska ved å chatte? slutt å rør...live in real life.
tchan
01.11.00 18:20
du har misforstått meninga med livet.
tchan
01.11.00 18:22
du har alltid så herlige svar. jeg elsker deg...bli min kone. tuller nesten, men svaret ditt var glimrende. du er genial
hug & kisses tchan
hulletesokker
hulletesokkerInnlegg: 3
03.11.00 16:48
Jeg er i skikkelig trøbbel...
Har chattet på engelsk-talende siter i ca. 3 år nå, mest fordi jeg ikke har noen interesse av å snakke med "Gunnar fra Haugesund", da kan jeg bare stikke hodet ut av min egen dør og begynne å prate.
Jeg er tiltrukket av utfordringen ved språket, og det "eksotiske" med mennesker fra andre land med forskjellig kultur. Jeg trodde også jeg var "trygg" der, siden jeg er gift og har ett barn, altså ikke en som er ute etter et forhold.
Det var før jeg fikk en IM fra "Johnnie", jeg likte ham umiddelbart! Vi har snakket med hverandre nesten hver dag i over 2 1/2 år nå. I begynnelsen skrev vi bare, senere fant vi voice chat og enda litt senere skaffet vi web-kameraer, så vi ser og hører hverandre.....Jeg elsker det lille skjeve smilet han har når jeg vet han skal fortelle meg noe morsomt, så kropsspråket er intakt i aller høyeste grad.....med DSL forbindelse er det praktisk talt uten lag også.
Vi har våre små og store krangler, oftest på grunn av "the nature of our relationship", han er også gift og har barn, så jeg sliter med "the other woman" følelser og det er spesielt vanskelig siden jeg sitter her på den andre siden av jordkloden.
Forige vinter dro jeg til Australia for å møte ham, vi hadde en fantastisk tid sammen men nå er ting enda verre, det var forferdelig å dra ifra ham. Vi hadde bestemt oss for ikke å ha sex når vi møttes, noe vi gjennomførte fordi vi føler at vårt forhold går dypere enn så...(ikke det at det ikke var vanskelig og holde finga av fatet)
Han er 20 år eldre enn meg, men jeg føler at vi er "soul mates" og det gjør så vondt å ikke kunne være hos ham.
Som sagt så har vi begge barn, og er ikke villige til å ødelegge deres liv for å leve ut våre egoistiske ønsker, men det gjør så veldig vondt!
Jeg har prøvd flere ganger å komme meg ut av dette, jeg klarer ikke bare å gå, så jeg har prøvd andre metoder, sånn som å få Johnny til å forakte meg slik at HAN forlater MEG, men han gjennomskuer meg og sier at vi vil alltid tillhøre hverandre.
Han gir meg så mye, jeg trenger ham som venn og "confidant", men dette river meg i to....
Technology is cruel!
Jeg skulle ønske jeg aldri hadde møtt den store kjærligheten.

:-(
cati
catiInnlegg: 3973
03.11.00 21:12
Du smigrer.. takk!! :D

Hug&kiss back
- cati
vahana11
vahana11Innlegg: 55
04.11.00 11:19
Jeg sier ikke at ikke alle forhold ikke varer, som er begynt via nettet.
Men denne mannen er faktisk i et forhold allerede, og har også ansvaret for barn. Da må man tenke seg litt om. Ikke sant?

vaket
vaketInnlegg: 358
06.11.00 02:43
Føler med deg jeg!
Samvittigheten overfor barna er en demper til å forlate det nåværende forholdet ja.
Men hvem skal vi tenke mest på da?
Oss selv eller vår familie?
Fillern, at det å leve skal være så vanskelig da.
mvh
Vaket
gene
geneInnlegg: 181
06.11.00 17:22
Skulle også ha ønsket at jeg ikke hadde møtt den store kjærligheten.
Fortvilelsen over at jeg ikke får henne, spiser meg opp innvendig...

Gene-
bluie
09.11.00 14:09
Jaha? Hvorfor det da? Fordi jeg tilfeldigvis fant sjelevennen min via nettet i stedenfor å treffe han på byen?

*riste på hodet*

Bluie
tchan
10.11.00 16:14
ingen(unnskyld for de som gjorde det) møter "sjelevennen" sin på by`n. men du lever tydeligvis i en drømmeverden som mange andre. Mange tror at det finnes kun en spesiell for dem, MEN FAKTA ER AT DU VIL FINNE EN SJELEVENN, SOM DU SÅ PENT KALLTE DET, OVERALT HVOR DU GÅR I VERDEN. det finnes ikke bare en for deg. Ikke for dere andre heller. slutt å drømm... drar du til andre siden av verden spå vil du nok finne nok en sjeleven eller 1000. verden er fremstilt slik at man skulle tro at man lever i en drømmeverden der man kun går rundt og venter på den ene rette for deg..SLIK ER IKKE VIRKELIGHETEN.
bluie
13.11.00 10:23
Uhm...det er faktisk noen du kommer bedre overens enn andre, og jeg har da ikke sagt at det kun er _en_ person i verden som jeg kunne ha kommet så godt overens med? Men nå har jeg truffet kjæresten min først, og dermed så ser jeg ikke etter andre heller. Hvis du ikke skjønner at det faktisk finnes folk en trives bedre med og føler seg mer vel sammen med enn andre, det er folk som en føler med engang at man har en helt spesiell kontakt med, så sier jeg bare stakkars deg! Og det finnes faktisk kjærlighet ved første blikk! Jeg bare visste at det er HAN jeg skal dele resten av livet mitt med da jeg traff han...Du får nå si hva du vil, men jeg er i allefall sikker i min sak.

Bluie
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg