Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sex før ekteskap? Trenger RÅD...

NYTT TEMA
Supermen
SupermenInnlegg: 40
07.01.11 22:12

Et "lite" problem...

Ble kjent med ei date/jente over nettet i august. Vi har holdt daglig kontakt i 5 måneder. Vi liker hverandre utrolig godt. Hun er neste som min sjelevenn. Og har mye mye tilfelles. Hun bor da ikke i Norge, men utlandet. Ikke så langt unna da. Vi er av samme nationalitet og religion. (Ikke Norsk hehe) Hun er kjempepen og snill og alt nesten man kan ønske seg av ei jente.

Men jeg sliter med et lite problem (en tanke)

Hun har aldri vært i noe særlig forhold før (ingenting seriøst) og er på mange områder uerfaren på mange ting. Hun har bare hatt småkjærester da hun var yngre og så vidt blitt kysset. Hun er 22 år. (Blir 23 iår)

Og jomfru…Som vil vente…

Vi er sammen nå forresten. Men jeg kommer helt ikke over den tingen at hun er så uerfaren. Jeg er selv 26år og har et par forhold bak meg, er den seriøse typen som liker forhold. Og de 3 ex'ene mine har jeg hatt lenger forhold til alle sammen. Forholdene har vært seriøse og man har sex selvfølgelig med den man elsker og er sammen med. Det er ingenting nytt i det i dagens samfunn. ER tross alt 2011…

Jeg liker henne utrolig godt. Men hun sier hun vil vente med sex til ekteskap. Jeg får lov å kysse henne/ta på henne og hun nyter det og det tenner henne på alle "pluggene"...det SER man…men tviler på det blir noe mer enn kyssing...Hun virker bestemt...

Hun sier også hun er litt forvirret iblant siden jeg er den første som hun har latt komme inn på seg så nær. Og at jeg betyr noe spesielt for henne. At dette er den ordentlige første gangen hun har kysset og hatt kontakt. Kanskje derfor hun er litt usikker.

Men tilbake til temaet...

Hun vil ikke ha sex (før eksteskap)...Selvfølgelig så drømmer alle om å finne ei jente som er jomfru og alt det der. Jeg sier ikke at det er en negativ ting å være det og vente. Men jeg på en måte kommer ikke over den biten. Siden jeg ikke er vant til det selv. Det blir jo feil på en måte å presse henne til noe hun ikke helt vil selv enda.

Men jeg sliter med tanken som en uvisshet. Kan se for meg at vi gifter oss en dag, er ikke snakk om det. Men hva får jeg likssom? Når vi er gift da eventuellt...

At dagen kommer og hun ikke liker sex i det hele tatt…DA KOMMER PROBLEMET. Siden jeg er av motsatte typen. Som liker sex med den jeg er sammen med.

(Sannsynligheten er jo liten da at hun ikke liker iforhold til at hun liker det)

At hun er jomfru på bryluppsnatta er jo alles gutters drøm, er jo skjeldent man finner sånne jenter egentlig i disse dager. Men vet at mange der ute ville ha "testet" varen...

At man vil helst vite hva man får, og det er den tanken jeg selv sitter igjen med også. Men på en annen side så er det noe som sier meg at det blir jo det også feil...På en måte...

Men hvis hun virkelig IKKE vil...Kan vel ikke jeg tvinge henne...

Er dette en filleting, å ikke satse videre på forholdet eller?

Kaste vekk alt bare pga hun vil vente??

Eller er det bare godta henne som hun er, og de prinsippene som hun har...

Har ikke tatt dette opp med henne enda...Bare noe som plager meg "internt"...

Har treffet henne nå i jula 2 uker og vi ble sammen. Etter 5 måneder med daglig kontakt nesten. Vi holder fortsatt kontakten igang. Men vi rakk aldri diskutere dette...

Vil ikke ta dette opp med henne over tlf/nett men helst ansikt til ansikt.

Er også litt redd for måten hun kommer til å reagere på…

Tenkte å vente med å ta det opp neste gang vi ses snart...(Februar)

Del gjerne tanker og kom med råd...

wwwMeihackOrg
wwwMeihackOrgInnlegg: 3086
09.01.11 11:07

kjør på videre,  respekter jenta, gift dere om det føles rett når det kommer til alt det andre.

så lenge hun ikke er imot sex etter ekteskapet (eller redd pga tidl misbruk eller slikt) så blir det bra uansett.

og SKULLE det gå galt etter at dere hadde vært gift, - så er det mulig å korrigere det.

Dersom du ikke satser på henne, vil du trolig ange på at du gav henne på båten pga at du ikke ville vente med sex....?

Dersom du "forlanger" å ha sex før bryllupet - og hun gir etter..  (og dere kanskje ikke gifter dere likevel?)  vil du ikke ha dårlig samvittighet for dette?   Jenta har jo allerede ventet 23 år...  du holder vel ut litt  

Slik du beskriver det vil jeg si hun er verdt å vente på....

Pooh-de-Peche
Pooh-de-PecheInnlegg: 9272
09.01.11 11:11
Supermen: Selvfølgelig så drømmer alle om å finne ei jente som er jomfru og alt det der.

Nå skal jeg være slem mot deg.

Utsagnet ditt forteller meg at du ikke er moden nok til å inngå et seriøst forhold.

michaelhe
michaelheInnlegg: 9554
09.01.11 11:18
Supermen: Et "lite" problem... Ble kjent med ei date/jente over nettet i august. Vi har holdt daglig kontakt i 5 måneder. Vi liker hverandre utrolig godt. Hun er neste som min sjelevenn. Og har mye mye tilfelles. Hun bor da ikke i Norge, men utlandet. Ikke så langt unna da. Vi er av samme nationalitet og religion. (Ikke Norsk hehe) Hun er kjempepen og snill og alt nesten man kan ønske seg av ei jente. Men jeg sliter med et lite problem (en tanke) Hun har aldri vært i noe særlig forhold før (ingenting seriøst) og er på mange områder uerfaren på mange ting. Hun har bare hatt småkjærester da hun var yngre og så vidt blitt kysset. Hun er 22 år. (Blir 23 iår) Og jomfru…Som vil vente… Vi er sammen nå forresten. Men jeg kommer helt ikke over den tingen at hun er så uerfaren. Jeg er selv 26år og har et par forhold bak meg, er den seriøse typen som liker forhold. Og de 3 ex'ene mine har jeg hatt lenger forhold til alle sammen. Forholdene har vært seriøse og man har sex selvfølgelig med den man elsker og er sammen med. Det er ingenting nytt i det i dagens samfunn. ER tross alt 2011… Jeg liker henne utrolig godt. Men hun sier hun vil vente med sex til ekteskap. Jeg får lov å kysse henne/ta på henne og hun nyter det og det tenner henne på alle "pluggene"...det SER man…men tviler på det blir noe mer enn kyssing...Hun virker bestemt... Hun sier også hun er litt forvirret iblant siden jeg er den første som hun har latt komme inn på seg så nær. Og at jeg betyr noe spesielt for henne. At dette er den ordentlige første gangen hun har kysset og hatt kontakt. Kanskje derfor hun er litt usikker. Men tilbake til temaet...   Hun vil ikke ha sex (før eksteskap)...Selvfølgelig så drømmer alle om å finne ei jente som er jomfru og alt det der. Jeg sier ikke at det er en negativ ting å være det og vente. Men jeg på en måte kommer ikke over den biten. Siden jeg ikke er vant til det selv. Det blir jo feil på en måte å presse henne til noe hun ikke helt vil selv enda. Men jeg sliter med tanken som en uvisshet. Kan se for meg at vi gifter oss en dag, er ikke snakk om det. Men hva får jeg likssom? Når vi er gift da eventuellt... At dagen kommer og hun ikke liker sex i det hele tatt…DA KOMMER PROBLEMET. Siden jeg er av motsatte typen. Som liker sex med den jeg er sammen med. (Sannsynligheten er jo liten da at hun ikke liker iforhold til at hun liker det) At hun er jomfru på bryluppsnatta er jo alles gutters drøm, er jo skjeldent man finner sånne jenter egentlig i disse dager. Men vet at mange der ute ville ha "testet" varen...   At man vil helst vite hva man får, og det er den tanken jeg selv sitter igjen med også. Men på en annen side så er det noe som sier meg at det blir jo det også feil...På en måte... Men hvis hun virkelig IKKE vil...Kan vel ikke jeg tvinge henne... Er dette en filleting, å ikke satse videre på forholdet eller? Kaste vekk alt bare pga hun vil vente?? Eller er det bare godta henne som hun er, og de prinsippene som hun har...   Har ikke tatt dette opp med henne enda...Bare noe som plager meg "internt"... Har treffet henne nå i jula 2 uker og vi ble sammen. Etter 5 måneder med daglig kontakt nesten. Vi holder fortsatt kontakten igang. Men vi rakk aldri diskutere dette... Vil ikke ta dette opp med henne over tlf/nett men helst ansikt til ansikt. Er også litt redd for måten hun kommer til å reagere på… Tenkte å vente med å ta det opp neste gang vi ses snart...(Februar)       Del gjerne tanker og kom med råd...    

Nei, dere bør ikke gifte dere før dere har hatt sex. Dere vet jo ikke om dere passer sammen på soverommet, og det er mange som mener det er svært viktig om forholdet skal overleve på lang sikt. 

Supermen
09.01.11 15:07
michaelhe: Nei, dere bør ikke gifte dere før dere har hatt sex. Dere vet jo ikke om dere passer sammen på soverommet, og det er mange som mener det er svært viktig om forholdet skal overleve på lang sikt. 

Skjønner den men, hvor "ille" kan det egentlig være...,når vi er sammen nå så merker jeg at det både tenner henne og meg...og jeg får jo likssom æren av å lære henne opp da etterpå...hvordan jeg vil ha det...er jo ikke ulempe det da heller...selve tenninga er jo tilstede NÅ...så hva er sjansen for at den ikke er tilstede der senere...?

(Innlegget ble redigert 09.01.11 15:08)

CarmeIita
CarmeIitaInnlegg: 899
09.01.11 15:10
Supermen: jeg får jo likssom æren av å lære henne opp da etterpå...hvordan jeg vil ha det

Æsj, så kvalmt det er når gutter behandler jenter som om de ikke har en egen seksualitet.

'Lære henne opp'? Æsjæsj.

Supermen
09.01.11 15:41
CarmeIita: Æsj, så kvalmt det er når gutter behandler jenter som om de ikke har en egen seksualitet. 'Lære henne opp'? Æsjæsj.

det kom kanskje litt feil ut...var ikke HELT sånt ment da...men tenkte bare siden hun var ferske...

CarmeIita
09.01.11 15:42

Reagerte vel mest på 'hvordan jeg vil ha det' ...

michaelhe
michaelheInnlegg: 9554
09.01.11 15:55
Supermen: Skjønner den men, hvor "ille" kan det egentlig være...,når vi er sammen nå så merker jeg at det både tenner henne og meg...og jeg får jo likssom æren av å lære henne opp da etterpå...hvordan jeg vil ha det...er jo ikke ulempe det da heller...selve tenninga er jo tilstede NÅ...så hva er sjansen for at den ikke er tilstede der senere...?

Tror du ville ha tjent på at hun hadde litt erfaring fra før også. Så blir det ikke så innesluttet. 

script92
script92Innlegg: 1159
10.01.11 22:09
Pooh-de-Peche: Nå skal jeg være slem mot deg. Utsagnet ditt forteller meg at du ikke er moden nok til å inngå et seriøst forhold.

Da tror jeg ikke du har kommet godt nok inn i hodet på oss gutta, for det HAN sier er helt rett.

CarmeIita
10.01.11 23:29
script92: Da tror jeg ikke du har kommet godt nok inn i hodet på oss gutta, for det HAN sier er helt rett.

Er du en av våre nye landsmenn?

vanlig_fyr
vanlig_fyrInnlegg: 5418
11.01.11 08:53
CarmeIita: Er du en av våre nye landsmenn?

vi er alle verdensborgere

Pooh-de-Peche
11.01.11 11:14
script92: Da tror jeg ikke du har kommet godt nok inn i hodet på oss gutta, for det HAN sier er helt rett.

Kanskje i din bekjentskapskrets og kulturelle inputs.

script92
11.01.11 12:48

Nei, er norsk fra topp til tå

script92
11.01.11 12:50
Pooh-de-Peche: Kanskje i din bekjentskapskrets og kulturelle inputs.

Kanskje det, men har intrykket av at det er fåretrukket om jenta ikke har ligget rundt med alt og alle, men har minst mulig sexpartnere, aller best, jomfru.

CarmeIita
11.01.11 12:57
script92: Kanskje det, men har intrykket av at det er fåretrukket om jenta ikke har ligget rundt med alt og alle, men har minst mulig sexpartnere, aller best, jomfru.

Pubertale, usikre unggutter pleier å tro at det er best.

Supermen
11.01.11 14:56

Var dette ment meg? Jeg er Norsk jeg (Født/Oppvokst)...bare litt annen foreldre/besteforeldre bakgrunn...

Supermen
11.01.11 15:13

Ikke la dette gå over styr nå...Problemstillingen er Jomfru-dame kontra litt erfaring...Ikke kompliser ting nå folkens...Selvfølgelig så sier alle meg "prøvekjør bilen, før du kjøper den" men ærlig talt så bilen som jeg har nå...prøvekjørte jeg aldri...kjøpt og betalt før den tid...angret aldri, og ikke den dagen idag...Jeg har respekt for jenta, vil hun så vil hun...hvis ikke så, venter man...Vil unødig presse henne til noe hun ikke vil...

CarmeIita
11.01.11 15:19

Du får fri til henne, da. Jeg ser ingen annen løsning på problemet ditt.

script92
11.01.11 18:32
CarmeIita: Pubertale, usikre unggutter pleier å tro at det er best.

Jeg sier ikke at jomfru er "best", kan være flere fordeler å ligge med noen som har erfaring, men jeg personlig ville hatt en uerfaren partner.

CarmeIita
12.01.11 00:34

Liten penis?

valsvis
valsvisInnlegg: 656
12.01.11 00:49

jeg har datet en jente i snart ett år uten å ha sex med henne, synes det er jævlig befriende å vite det at dette forholdet går fremover kjempefint uten at sex skal være selve gulroten. er så jævla lei elendige one nightere som man vanligvis knapt husker. tror nok vi blir å ha sex etterhvert. men det er ikke mitt hovedmotiv for å ville ha henne. en fantastisk dame kan ikke måles på fitta. men nå er jeg ganske selvsikker, så kanskje det gjør meg roligere i forhold til temaet.

script92
12.01.11 13:52
CarmeIita: Liten penis?

Det MÅ jo være eneste mulige grunn..             ..not!

Pooh-de-Peche
12.01.11 17:09
script92: Kanskje det, men har intrykket av at det er fåretrukket om jenta ikke har ligget rundt med alt og alle, men har minst mulig sexpartnere, aller best, jomfru.

Ja, det mener jo jeg, også. At jeg foretrekker at hankjønnet ikke har ligget rundt med alt og alle, men har minst mulig sexpartnere, aller helst fullstendig blank.

Ikke sant?

kreps34
kreps34Innlegg: 2588
12.01.11 18:28
Supermen: Hun har aldri vært i noe særlig forhold før (ingenting seriøst) og er på mange områder uerfaren på mange ting. Hun har bare hatt småkjærester da hun var yngre og så vidt blitt kysset. Hun er 22 år. (Blir 23 iår)   Og jomfru…Som vil vente…

Kunne vært interessant å vite HVORFOR hun vil vente...

Om det er fordi hun er strengt kristent, så blir det straks litt verre.

Men hvis det ikke er derfor, så KAN det være nettopp at hun er redd og nervøs, redd for ikke å leve opp til dine forventninger, redd for at du skal gjøre det slutt fordi hun ikke er bra nok...

Det KAN være at hun ser på deg som den O store Casanova, som har feid over hundrevis av damer,
og som kan og vet alt. Selvom DU vet at du ikke er slik, så kan det være at HUN ser på deg som en slik en....

"Menn er fa Mars, damer fra Venus"...Bjørn Eidsvåg kommer meg i hu..."Æ sa god dag, du hørte god kveld!"
"Æ sa ikkje tal om, du hørte okei"....jau.

Supermen
12.01.11 20:56
valsvis: jeg har datet en jente i snart ett år uten å ha sex med henne, synes det er jævlig befriende å vite det at dette forholdet går fremover kjempefint uten at sex skal være selve gulroten. er så jævla lei elendige one nightere som man vanligvis knapt husker. tror nok vi blir å ha sex etterhvert. men det er ikke mitt hovedmotiv for å ville ha henne. en fantastisk dame kan ikke måles på fitta. men nå er jeg ganske selvsikker, så kanskje det gjør meg roligere i forhold til temaet.

Bra SVAR :-) den veien jeg også heller mot...

Supermen
12.01.11 21:11
kreps34: Kunne vært interessant å vite HVORFOR hun vil vente... Om det er fordi hun er strengt kristent, så blir det straks litt verre. Men hvis det ikke er derfor, så KAN det være nettopp at hun er redd og nervøs, redd for ikke å leve opp til dine forventninger, redd for at du skal gjøre det slutt fordi hun ikke er bra nok... Det KAN være at hun ser på deg som den O store Casanova, som har feid over hundrevis av damer,
og som kan og vet alt. Selvom DU vet at du ikke er slik, så kan det være at HUN ser på deg som en slik en.... "Menn er fa Mars, damer fra Venus"...Bjørn Eidsvåg kommer meg i hu..."Æ sa god dag, du hørte god kveld!"
"Æ sa ikkje tal om, du hørte okei"....jau.

HVORFOR hun vil vente er je selv usikker på? Det er bare noe hun har sagt. Og som tidligere nevnt så har jeg ikke tatt temaet opp med henne...

Det har ikke noe med religion å gjøre heller. Hun er ikke SÅ religiøs av seg.

Hun er veldig uerfaren og urørt på mange måter. Hun har bare såvidt blitt kysset før av en tidligere "kjæreste"...en såkalt anyway...

Så hun er litt skeptisk det tviler jeg ikke på. Så hele greia er noe NYTT for henne...Første gangen i livet sitt hun har slappet av å kysset/klinet med noen...Så sier hun med en gang "Oh se hva du gjør med meg"...den uerfarne delen av henne som snakker...for hun har ikke opplevd sånt før...

Jeg har et par serøst forhold bak meg...er ikke typen som flyr rundt, liker meg best med jenta jeg har...Og da jeg var sammen med henne nå i jula nevnte hun at hun følte seg som "en i mengden" på en måte...hun kunne ikke begrunne det eller si noe mer enn det...Så hun er nok en smule usikker...Kanskje redd jeg forlater henne...for hun har aldri før hatt kjærlighetssorg...

Men du er klart inn på noe...

Er inn på tanken om å ta dette opp med henne...Men jeg tror jeg venter litt ihvertfall...vil ikke forhaste ting heller...er jo ikke slik at jeg har mulighet til å treffe henne hver dag...noe som hadde gjort saken annderledes selvfølgelig...vi har bare mulighet til å treffes uker/måneder imellom...

StripePus
StripePusInnlegg: 1123
13.01.11 01:12
script92: har intrykket av at det er fåretrukket om jenta ikke har ligget rundt med alt og alle, men har minst mulig sexpartnere, aller best, jomfru.

Og for jomfruene er det vel da ikke ønskelig at gutten har vært rundt i alle senger?? Det kan vel ikke være så kjekt for jenta å vite at han har vært mange steder før.

Skjønner ikke dette kravet om "jomfruelighet" kun for den ene parten. Jeg ble heldigvis født før folk skulle hoppe i senga første gang de møttes. Jeg vil si til trådstarter at det går fint an å la forholdet modnes sakte men sikkert. Ikke press henne til noe som er mot hennes overbevisning - det vil du helt sikkert angre på om du tar dette forholdet seriøst. Lær hverandre å kjenne, gled dere over å være sammen og kos dere sammen uten press.

Og til dette om at man må prøve om man "passer sammen" på soverommet: dette er en myte, skapt av de som ønsker å leve ut sin egoisme. Har man respekt for hverandre og VET at dette er personen man vil dele livet med, så blir ikke slike ting noe problem.

Klikk for å gå tilbake til toppen