Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Menns rettigheter

NYTT TEMA
tvilling65
tvilling65Innlegg: 2
20.03.16 00:48

Hadde en dårlig opplevelse i USA.  Var på ferie med min samboer , og en hyggelig kveld på byen  endte med krangel på rommet . Politiet kom og jeg ble lagt i jern og fengslet .

Dagen etterpå kom min samboer i forhørsretten og avkreftet (trakk tilbake  sine uttalelser om at jeg hadde utøvd vold mot henne   "og forsøkt" å kvele henne") Uansett  dette ble ikke tatt hensyn til , og jeg ble igjen fengslet . det hele endte med  ett 5 ukers opphold i USA   med  3 rettsaker  , advokatutgifter etc  totalt  ca  160 000 NOK. Enda   er det ingen myndighet som har spurt meg hva som faktisk skjedde på rommet og min samboer  måtte sende  en  skriftlig erklæring om at jeg faktisk aldri har vært voldelig mot henne .

Er det slik at vi menn er uten rettigheter i en slik sak ? Slik jeg ser det så er jo dette en kombinasjon av æres-krenkelse og falsk anklage,   mener at jeg burde være berettighet  erstatning for  faktiske utgifter  samt tapt arbeidsfortjeneste , noen andre med liknende erfaring ?

joplina
joplinaInnlegg: 64638
21.03.16 14:04
tvilling65: Var på ferie med min samboer

Ser at du omtaler henne som "min samboer" og ikke "min eks-samboer"

Og at du avslutningsvis skriver : " Slik jeg ser det så er jo dette en kombinasjon av æres-krenkelse og falsk anklage,   mener at jeg burde være berettighet  erstatning for  faktiske utgifter  samt tapt arbeidsfortjeneste , noen andre med liknende erfaring ?"

Kanskje både  du og den amerikanske stat burde gå til sak mot din samboer , for oppreisning......

tvilling65
tvilling65Innlegg: 2
21.03.16 16:29

takk for  svar , problemet her er at den amerikanske stat ( staten Florida) fortsatte  saksøkingsprosessen, til tross for at hun trakk anmeldelsen, og dette er sakens kjerne,  vi menn er i prinsippet rettsløse  .

Jeg er fullt inneforstått med at mange  kvinner  trekker sine anmeldelser i frykt  for  "represalier" etc fra sine menn , men hva med vi menn som faktisk ikke har gjort noe ??  Jeg var danklaget og  dømt  , ingen var interessert i min forklaring iløpet av 3 rettsaker.

eneste som tjente på dette var aktorat og min advokat  , som jeg faktisk betalte i sin helhet .

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 3747
17.08.18 21:48

fra tvserien karl og co på 90-tallet.. ; " mannsrollen i krise , menn tørr ikke lengre være seg selv og blir mer og mer avhengig av hva kvinner mener om dem, menn er blitt tøffelhelter , den myke mannen er blitt til den undertrykte mannen..

RickiBK
RickiBKInnlegg: 72334
17.08.18 21:50
bjarsvei: ra tvserien karl og co på 90-tallet.. ;

Mot i brøstet vel?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg