Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Husmor?

NYTT TEMA
AsTech
AsTechInnlegg: 5
21.04.17 17:10

Hei.

Dama og jeg flyttet sammen da ho ble gravid for 2 år siden. Vi har det flott sammen og så å si alt er bra.

Det som irriterer meg er at ho ikke er så veldig hjelpsom hjemme i huset.

Hvis ungen sover så ligger ho på sofan med pc-en og surfer, gidder ikke brette klærne som lå der. De blir enten skyvd til side eller så legger ho seg oppå de.

Har ho spist frokost elr kvelds så setter ho oppvasken på stuebordet elr ved vasken, selvom oppvaskmaskinen er ferdig eller tom.

Når vi skal ha "super-opprydding" som ho kaller det, altså vaske alle rom og gjøre helle shappa strøken. Så hjelper ho til istarten, men så blir ho sittende med telefon, pc-en elr noe "spennende" som ho fant i en skuff... Så må jeg gjøre resten.

Har ho fri, ungen ikke er hjemme og jeg er på jobb, så er det sofan som gjelder.

Det kan være masse tøyvask som kunne vært tatt, støvsuga i gangen som er full av sand og div.. men neida...

Det er ikke alltid sånn, noen ganger får ho et kick og rydder som bare det(1 gang hver 3mnd kanskje).

Har prøvd å hinte til at ho kan gjøre litt mer, men det faller tilbake til sofan.

Er det flere som har det sånn at dama ikke gjør no særlig hjemme? Pleier det ikke å være mannen som ligger på sofan?

(Innlegget ble redigert 21.04.17 17:11)

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 15032
21.04.17 17:15
AsTech: Er det flere som har det sånn at dama ikke gjør no særlig hjemme?

Stod sikkert dårlig til med den delen av oppdragelsen. Slapp vel unna rydding osv. når hun var mindre. Lett og ta med seg videre. 

AsTech
AsTechInnlegg: 5
21.04.17 17:20

Ja, mulig det, faren er ikke noe ryddig av seg, leiligheten han hadde tidligere lukta hundepiss og var fett overalt på kjøkkenet.

Karten67
Karten67Innlegg: 6083
02.08.17 18:34
AsTech: Hei. Dama og jeg flyttet sammen da ho ble gravid for 2 år siden. Vi har det flott sammen og så å si alt er bra. Det som irriterer meg er at ho ikke er så veldig hjelpsom hjemme i huset. Hvis ungen sover så ligger ho på sofan med pc-en og surfer, gidder ikke brette klærne som lå der. De blir enten skyvd til side eller så legger ho seg oppå de. Har ho spist frokost elr kvelds så setter ho oppvasken på stuebordet elr ved vasken, selvom oppvaskmaskinen er ferdig eller tom. Når vi skal ha "super-opprydding" som ho kaller det, altså vaske alle rom og gjøre helle shappa strøken. Så hjelper ho til istarten, men så blir ho sittende med telefon, pc-en elr noe "spennende" som ho fant i en skuff... Så må jeg gjøre resten. Har ho fri, ungen ikke er hjemme og jeg er på jobb, så er det sofan som gjelder. Det kan være masse tøyvask som kunne vært tatt, støvsuga i gangen som er full av sand og div.. men neida... Det er ikke alltid sånn, noen ganger får ho et kick og rydder som bare det(1 gang hver 3mnd kanskje). Har prøvd å hinte til at ho kan gjøre litt mer, men det faller tilbake til sofan. Er det flere som har det sånn at dama ikke gjør no særlig hjemme? Pleier det ikke å være mannen som ligger på sofan?

Kvitt deg med henne, for de blir ikke bedre med åra heller. Generasjonen som vokser opp nå er sykelig opptatt av sosiale medier, noe som jeg antar er veldig tidkrevende, og det blir enda mere sykelig når dette går foran alt i ett forhold.

Xue
XueInnlegg: 8
18.08.17 03:47

Har en slik samboer. Og jeg har måttet ta mine kamper! Noe av det som har fungert for oss er å fprdele oppgavene som er enkle å fordele. Han tar seg av all støvsugingen og jeg vasker klær. Ja, jeg må gi han beskjed om at han må støvsuge men da har han alt ansvaret. Skriv ned lister på hva som skal være gjort og ikke gi deg på det. Har måttet ta mange seriøse samtaler og fortalt han at jeg ikke kan leve slik om han ikke skjerpet seg. Det tar tid, men siden dere har barn og du tydeligvis ellers har d bra med henne er dette en kamp du helt og holdent er nødt til å ta opp! En ting til! Om dere har tatt en seriøs snakk om dette. Og om dere har en stor rydde dag og hun plutselig finner noe hun er mer interessert i. Stopp opp alt du gjør og sett deg ved henne og stirr helt til hun antageligvis irritert spør hva det er! Da får du fortelle henne at dette er akkurat hva dere har snakket om og at nå skulle dere rydde. Lykke til! 

sl500
sl500Innlegg: 11750
28.09.17 22:35
Xue: Har en slik samboer

Jeg er en slik samboer og ingen i hele verden kunne fått meg til å drive med husarbeid på permanent basis.
Det er dørgende kjedelig og ikke noe jeg vil bruke fritiden min på.
Samtidig kan jeg ikke forvente at min samboer skal ta hele jobben.
Så mitt bidrag er å betale for vaskehjelp av egen lomme,rydde opp etter meg selv der og da samt vaske mine egne klær.
Jeg vil trene,treffe venner og ha en god samtale med min samboer isteden for å vaske dassen
Desverre er jeg en katastrofe på kjøkknet men hun liker heldigvis å lage mat mens jeg tar meg av de tradisjonelle sysslene med å ha hus med stor hage,hytte og båt.
Dette fungerer bra for oss og ikke bare meg,

(Innlegget ble redigert 28.09.17 22:47)

MoreTEN
MoreTENInnlegg: 20740
10.12.17 15:20
AsTech: Har prøvd å hinte til at ho kan gjøre litt mer, men det faller tilbake til sofan.

Hinte? Du må sette deg ned å snakke med henne. Blir hun irritert, så blir hun irritert. Det er ikke ditt problem.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg