Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

flytte sammen med kjæresten.

NYTT TEMA
noobody
noobodyInnlegg: 2
12.08.18 13:49

hei.

jeg å kjæresten min har snakket om å fløtte sammen en stund nå.

vi bor nå i hver sin bygd 10min med bil mellom oss.

hun bor hos foreldrene sine og har ett barn.

jeg eier eget hus.

hun vil bygge nytt hus en dag i den bygden hun er fra å bor i nå.

men fram til da ønsker jeg att vi skulle bo i mitt hus istede for å leie noe annet, noe jeg mener er økonomisk galskap.. 

hun vil absolutt leie noe å ikke flytte inn med meg i mitt hus..

hun argumenterer med att hun vil ikke ha ungen i barnehage...ungen er 2,5år ( foreldrene som passer ungen nå)

jeg er utrolig gla i henne og ungen.. 

om noen skjønner problemet mitt så håper jeg på råd

DennisB
DennisBInnlegg: 13845
12.08.18 13:58

Jeg synes du tenker veldig riktig her. I starten bør økonomien være en grunnstein, og dere bør gjøre det som er mest økonomisk for dere begge. Dere bor bare 10 min fra hverandre, så det høres ut som en bagatell å kjøre den strekningen for å levere ungen til foreldrene.

Samboerskap handler om å gi og ta, men det betyr å gi for begge, ikke bare for deg. Prøv å overtale henne til å flytte inn hos deg i starten, av hensyn til økonomien. Og at dere kjører og bringer ungen, slik at hun/han ikke trenger å gå i barnehage.

Tilby å prøve det en stund, og hvis det ikke fungerer for dere, kan dere vurdere noe annet.

Dere får det til, bare dere tilpasser dere begge to. Om hun står fast på sitt, bør du vurdere hvorvidt det er verdt å føye seg helt. I såfall vil jeg tro at det ikke blir siste gangen hun krever det.. Men jeg tror dette tilpasser seg :)

Lykke til!

(Innlegget ble redigert 12.08.18 14:00)

noobody
noobodyInnlegg: 2
12.08.18 21:09

har prøvd å snakke med ho om att det er lurt om hun flytter hit til å begynne med økonomisk sett..

men hun er så bestemt att det virker umulig..

den ene unnskyldningen etter den andre..

det siste var att hun ikke ville ikke att ungen måtte bytte barnehage/barnehage, vis hun flyttet til meg nå og satte ungen i barnehage etterhvert.. så om noen når bygge nytt hus å flytte tilbake til hennes hjembygd..

mulig det er jeg som er problemet som ikke forstår..

men begynner å føle att det ikke er verdt å kjempe mer for forholdet...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg