Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Re: Tenåringer og sex!?!

NYTT TEMA
babe84
babe84Innlegg: 1
07.03.01 12:49
jeg er ei jente på 14år som har mista jomfrudommen min for 2 uker siden,og jeg angrer på d...jeg trudde at typen min likte meg for d sa han ihvertfall...men alt d han var ute etter var bare sex....og da mener vel dere at jeg er billig.......jeg hadde vært sammen med han i 1år,og hvis jeg kunne gjøre noe så hadde jeg drept han for å ha lurt meg til å ha sex!!!!!gutter er desperate!!!!!!!!!!!!1
shinef
shinefInnlegg: 4568
09.03.01 15:36
jeg syns ikke du er billig selv om du bare er 14 - i og med at du var i 'god tro' om at det var noe ordentlig mellom dere - etter så lang tid som et år!!
selv mistet jeg dyden min på en mye mer 'billig' måte; det er 8 år siden... jeg var 16 og full, og var kjempedeppa fordi jeg hadde blitt 'dumpa' av en fyr jeg var forelska i som ikke ville noe mer - så kom en annen, mye eldre enn meg, og trøsta meg - og det endte med at jeg ble med han på en CAMPINGVOGN og hadde sex. jeg skjønte ingenting av det som skjedde, for jeg var så full. overhodet ikke en historie jeg er stolt over, men det var sånn det skjedde for min del - og jeg hadde egentlig bestemt meg for å vente til jeg hadde vært sammen med en i minst 3 måneder :)

imidlertid, han jeg bor sammen med nå og har vært sammen med i drøyt to år, han hadde jeg sex med allerede etter en uke. det føltes riktig der og da, og jeg syns det er sånne signaler du skal lytte til. føles det riktig så er det greit syns jeg!
annettetj
annettetjInnlegg: 23
18.03.01 14:01
Eg syns ikkje at du e billige. Eg mista sjøl jomfrudommen då eg va 16. Eller for å sei d sånn for någen måneder siden. Eg angre egentlig og litt på d, for d blei ikkje så spesielt så eg hadde trodd d sko ver. Eg hadde vert samen med typen i 2 uge då me gjorde d. Han pressa meg egentlig ikkje. men eg følte d va d som han forventa av meg. Han prøvde seg kvar gang eg va me han, men eg sa at eg ikkje va klar. Han godtok d, men t slutt bare følte eg at eg måtte gjør d liksom. Me e ikkje samen lengre, men me e venner å sånt. D va han så dumpa meg, men han seie at grunnen ikkje va at eg tilfredstillte han i sengå. mne eg vett ikkje ka eg ska tro. Han slo liksom opp någen uger itte me hadde gjort d fyste gongen. Så eg tror kanskje at d bare va sex han va ude itte me meg og. D gjør jæveligt vondt når sånt skjer, men men. Livet går videre.
Men om han va samen me deg i et heilt år bare for å få deg i seng e d litt spesielt. Han kan ikkje ha vert desperat då, for då hadde han ikkje holdt på med deg så lenge. Bare gløm han å prøv å tenk videre. Å ver litt mer forsiktige neste gang.
Lykke til
zooom
zooomInnlegg: 16
20.03.01 01:46
Det er trist det som har kjedd med deg,men du kan ikke uten videre klandre x-kjærestendin for det . Hvorfor i all verden skal man ha kjæreste allerede i 13,14,15års alder ???Finner man seg "kjæreste" i så ung alder , må man også ta konsekvensene av det . Hvor er foreldrene blitt av ??? Det er forelreldrenes ansvar å sette klarere grenser for sine tenåringer .
Nastaq
NastaqInnlegg: 1
20.03.01 17:43
Jeg tipper foeldrene er der. Er helt klart at det er foreldrer sitt ansvar å gi ungen sin opplysninger om at det er ulovlig å ha sex, får man er seksten. ( en vanlig 13,14, 15 åring vet dette ) Men personlig synst eg det er personen sitt valg å velge om han/hun skal ha sex. Jeg synst det er helt å tryne at foreldrer skal bestemme over ungen sinn i så stor grad.

Angånende det med kjærester; Kan ikkje en 13,14,15 åring ha et kjærlighets liv før man er 16 ? ( unnskyld vistt jeg har missforstått. ) Jeg synst en 13,14, 15- år åring kan ha en kjæreste før man er seksten, hva er galt med det ? Du kan da ikkje ha noe i mot at han/hun ekspridimentere med det ? Det er klart at fallet for en 13 åring er større enn en 17 åring. ( kommer ann på hvilket forhold du er i, kan være at en 17 åring har et større fall ) Eg hadde ikkje hatt noe problem visst min sønn ( hypotetisk sett ) hadde komt hjem med en kjæreste når han/hun var , lat oss si, 10 år. Jeg hadde selfølgeleg snakket med han/hun, om kjærlighets liv, hva som kunne skje, osv. Men jeg hadde overhodet ikke hatt noen problemer med det. Tvert i mot, jeg hadde oppmuntret han/hun. Dessuten, sjangsen for at han og hun/hun og han hadde holdt sammen til dem vart gammle, er sikkert veldig lav. Men at han/hun hadde fått litt erfaring er berre bra.

Synst ikke du at det er hyggli med litt erfaring ? Jeg er sikker på at du hadde din første kjæreste før du avr 16, eller ?

-Nastaq-
garm
garmInnlegg: 4261
21.03.01 15:03
Hei Babe 84.

Å kalle noen "billig" er gammeldags!
OK, du var kanskje tidlig ute, men jeg regner med at dere var to om det, det må to til for å danse tango vet du.
Det er vel ofte man angrer, særlig fordi første gangen helst skal være litt spesiell.
Men akkurat det får man bare en sjanse til, så jeg håper du klarer å trekke ut de gode delene av det og huske dem.
At du føler deg snytt, lurt og tråkka på kan jeg forstå, men ikke la det ødelegge selvtilliten din helt.
Om noen år er det faktisk du som har "makten" og gutten som ønsker sex med deg må pent danse etter din pipe.:)

Og ja, vi gutter er ofte desperate, hvorfor ikke kalle DET billig?

Prøv å vær litt "egoistisk", du har ikke fortjent å være deppa ihvertfall.

Lykke til.
Garm (ikke sååå desperat lenger)
garm
garmInnlegg: 4261
21.03.01 15:06
Hei Anette.

Leste det andre innlegget ditt, glem han som ønsker seg deg som elskerinne.
Det er nemlig du som skal velge for deg selv, ikke etter hans ønsker.
Ikke la følelsene lure deg, vær selvstendig.

OK, det kan være tøft, men du vil tjene på det til slutt.

Garm
slikkepotten
slikkepottenInnlegg: 3
21.03.01 20:22
Husk en ting: Jenter er ikke billige selvom de gir etter for press/mas. Slik jeg ser det, så er jenter mer impulsive. Det er litt "synd" fordi det virker på meg som er mann at debuten betyr uendelig mye for dere jenter. Jeg reagerer mere på din relativt lave alder. Uten å på noen måte være fordømmende, så synes jeg selvfølgelig at du nok var litt/altfor tidlig ute. (lett for meg å si, som "holdt ut" til jeg var passert 20 !?) Neida, lille venn, se heller opp, og fram. "Utfordringene" er mange og det er selvfølgelig skjær i sjøen når det gjelder sex og gutteproblemer. Sørg for å ta med deg denne lærdommen videre, uansett hvor dyrkjøpt den var. Det aller viktigste bør kanskje for deg være å praktisere sikker sex, når du selv føler deg trygg på typen din, og ikke gjøre noe du ikke er 100% klar for. Kall meg gjerne "unormal", men jeg har aldri mast på noen om sex. Jeg har alltid latt jenta styre det opplegget der. Spørre er greit, men mase og true med å gjøre det slutt hvis ikke de får det de "spør" om, det er råttent. De viser deg ingen respekt, og gir du etter, så får du heller ikke den respekten et seksuelt forhold trenger for å være trygt, og godt. Ønsker deg og dine fremtidige partnere lykke til (om et par år !??).
Husk også at det går an å være "sjef" over egen kropp og sjel, uten å bli sett på som "kjip". Les og lær av dine eldre og mer erfarne medsøstre på sidene her. Har du problemer med å snakke med foreldrene dine, så kan de hjelpe deg et steg eller to på veien mot det du søker.

Ha et godt, innholdsrikt, meningsfylt, trygt, sexliv når du selv er "klar" !!
:-)
bilbo67
bilbo67Innlegg: 2901
22.03.01 17:26
Billig? Nei. Lurt? Neppe, du var vel med på dette selv.

Men tenk på en ting... Din seksualitet er noe du faktisk må ta ansvar for selv. Ikke skyld på andre, hvis du i ettertid angrer. Du kommer sikkert til å gjøre dumme ting opp i gjennom livet, og hvis du i det hele tatt skal ha den minste lille sjangse til å lære av dette må du ta ansvar for det du har gjort.

Hvis du mener dette er umulige krav, vel... da er du neppe moden nok til å ha sex.
jotul
jotulInnlegg: 8423
26.03.01 15:26
har typen din vært sammen med deg ET HELT ÅR bare for dette ene samleiet???

for å si det med en gang: jeg nekter å tro d. bare d at han har holdt ut & gått "på beit" ET HELT ÅR, kåt som han er, ville jeg tolket som en kjærlighetserklæring fra hans side...

d er mulig jeg tar feil. men så tålmodig kjenner jeg få som er!

sex er stort sett menns måte å vise nærhet og ta imot nærhet på. dersom du ikke har d på samme måten, så kan du i beste fall håpe på å møtes på halvveien med din(e) fremtidige partner(e). og for all del, jenta mi: IKKE gå i den fellen når du en dag finner deg en ny gutt, at du inbiller deg selv at "han her er så mye bedre". når gutter er galante, overdrevent hensynsfulle og gentlemen, spiller de bare et skuespill for at jenta nettopp skal tro at han er "så mye bedre enn de andre guttene jeg har kjent". klarer du å komme deg over den naiviteten, har du MYE visdom, kraft og styrke å gå inn i neste forhold med! tro meg!

med vennlig hilsen Jøtul
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg