Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

uvanlig / dumt?

NYTT TEMA
Greyfrog
GreyfrogInnlegg: 679
03.11.04 16:21
Jeg er en gutt på 18 som har vært sammen med min kjæreste (18) i 4 måneder.

Som i alle forhold har vi jo hatt noen diskusjoner og uoverensstemmelser o.s.v, men vi løser alltid _alle_ problemer på en rolig og fornuftig måte.
Alt passer, vi som et par utfyller hverandre bra og nyter hvert øyeblikk sammen.
Mange sier at vi går for fort frem, men vi har ikke støtt på noen nevneverdige problemer. Samme oppvekst og livs erfaring teller mye for oss og begge har det.
Våre familier og venner kommer overens og alt er fryd og gammen.

Begge har jobb og "lever" ikke på familien som de fleste på 18 år.
Man kan si at vi er litt forut for vår alder når det gjelder tankegang og generell livs erfaring.

Vi kommer fra familier der mor og far var relativt ung når vi kom med storken.
Hadde jeg hatt et valg når det gjelder foreldre hadde jeg ikke forandret på noe.
Jeg ser på det som en positiv ting at foreldre er unge. (så lenge dem er voksne nok mentalt)
Derfor mener jeg at det ikke blir egoistisk ovenfor et barn.

Så til spørsmålet:

Er det unormalt å ville ha barn (dette er ikke en ny tanke for oss) når man er så ung?

---

Og ja, vi vet at dette er en salat som mange har tråkket i, og nei, vi har ikke tenkt å forhaste oss når det gjelder slike ting.

seigdame
seigdameInnlegg: 17
03.11.04 16:45
Jeg skal ikke si det er dumt, men kanskje litt uvanlig i dag :) Imidlertid vil jeg tro at det kan være lurt å gi ting noe mer tid - dere har kun vært sammen i 4 måneder, og da er forelskelsen fremdeles så sterk at andre tanker og følelser drukner litt.

Men for all del, det er deres valg! Bare tenk godt igjennom det før dere tar en avgjørelse.

Er enig med deg at unge foreldre kan være veldig positivt, jeg var selv et "hendelig uhell" :)
Greyfrog
03.11.04 17:08
Imidlertid vil jeg tro at det kan være lurt å gi ting noe mer tid - dere har kun vært sammen i 4 måneder, og da er forelskelsen fremdeles så sterk at andre tanker og følelser drukner litt.
-------------------------------

Har vært i flere forhold og tenkt tanken selv, men dette føles annerledes.
Rart med det :)

Har jo (selvsagt) ingen erfaring med å være forelder.

Noen andre her som har erfaring og kan komme med skremselspropaganda? :P

Shimon
ShimonInnlegg: 10220
03.11.04 19:01
Greyfrog skrev:
Jeg er en gutt på 18 som har vært sammen med min kjæreste (18) i 4 måneder.

Som i alle forhold har vi jo hatt noen diskusjoner og uoverensstemmelser o.s.v, men vi løser alltid _alle_ problemer på en rolig og fornuftig måte.

-------

Spør du meg, så var det utrolig tidlig å få "problemer" i et forhold. Glem det med barn,!
KylesMom
KylesMomInnlegg: 790
03.11.04 19:20
Greyfrog skrev:
Er det unormalt å ville ha barn (dette er ikke en ny tanke for oss) når man er så ung?
--
Lagt merke til hvor irriterende de er da?
Rart de fleste overlever og blir voksne, at de ikke blir drept og sånt..
Greyfrog
03.11.04 20:42
Spør du meg, så var det utrolig tidlig å få "problemer" i et forhold. Glem det med barn,!
-----------------------------

ikke alvorlige "problemer", men en løpende dialog om forskjellige tema som kan bli alvorlige "problemer" senere..
Mitt inntrykk er at mange forhold går rett vest etter f.eks 1 år fordi ingen av dem veit hva den andre personen vill / tenker / mener..

Heller se og ta tak i potensielle problemer straks enn å skyve ting under teppet og "tro" at ting ordner seg med tida ;)
beatifik
beatifikInnlegg: 517
04.11.04 03:43
Hva slags jobb har man når man er 18 år?

Å få barn så tidlig er noe av det dummeste dere kan gjøre.
sweete
sweeteInnlegg: 1090
04.11.04 18:13
Alder har jo egentelig ikke noe si (så lenge man er myndig), finnes verre ting enn å få barn tidlig. Men da skal jo også ting passe, føle at det passer i livet, og at man har en inntekt. Dere har jo bare vært sammen i 4 måneder, dere burdte nok vente til at dere vet at forholdet vil vare, før dere får barn.
Klikk for å gå tilbake til toppen