Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er egentlig galt med bifile?

NYTT TEMA
Bente78
Bente78Innlegg: 43
09.11.04 21:10
Jeg har en søster som er bifil, og jeg misunner henne litt:) Hun har da dobbelt så stor sjanse å finne lykken:)

Men så er det problemet med irriterende lesbiske og homofile som har det med å skulle se "ned" på bifile. Inntrykket mitt er at de har en "enten eller"-holdning.

Er slike holdninger respresentative eller er det enkelt stående tilfeller? Jeg håper virkelig ikke at slike idiotiske holdninger er respresentative for lesbiske og homofile.

De av alle, som vet hvor vanskelig det kan være å stå frem med en legning som kan føre til fordømmelser, burde være de siste til å dømme andre.

Jeg blir oppgitt av slike mennesker.

Astral
AstralInnlegg: 56859
09.11.04 22:34
Det er nok tilfelle...Det har jeg sett ved flere tilfeller. Bifile har det egentlig også dobbelt så vanskelig, i og med at både heterofile og homofile ikke helt "stoler" på dem...Fordi de ofte kun er ute etter sex med den ene parten og forhold med den andre..Alle ville jo valgt å ha forhold med en av motsatt kjønn vil jeg tro? Det er jo det mest fremtidsrettede i alle fall.

Men det er skammelig at enkelte av oss homofile ser ned på bifile...Det er det.
Enos
EnosInnlegg: 1694
10.11.04 03:00
Ja, jeg har også lurt på hva som er galt med bifile. På meg virker det som om man enten er født homofil eller heterofil. Men at man også skal kunne være født bifil...da begynner det å skurre for meg.

For man må jo innrømme det - at om en person blir så "frigjort" at han/hun kan bli forelsket og opphisset av begge kjønn - så er det et ganske hart støt for baugen på både homofile og heterofile..som hevdet at de er født slik.

De bifile vil jo alltid være den "bufferen" som tar imot alle de heterofile som også klarer å fantasere om homofil sex, og alle de homofile som plutselig også får sansen for heterosex.

Om en person står fram og sier "Alle kan bli homofil - jeg vet - jeg var hetero!"....vil jo automatisk bli stappet i den "Fødte bifile"-båsen. Så enhver heterofil som stiller seg opp mot det at homofile er født slik - med sine egne erfaringer og lekne fantasier....den blir kneblet.
pånett
pånettInnlegg: 717
10.11.04 03:03
Tror forskjellen er at bifile bare liker sex'en, men ikke forelsker seg i samme kjønn. Mulig jeg tar feil der da.
Astral
10.11.04 16:40
Man vet vel også sjelden om den bifile er bare hobbyhomo eller hobbyhetero heller...Kanskje der det ligger? Man vet liksom ikke helt hvor man har personen..
caktus
caktusInnlegg: 12817
10.11.04 16:42
"Man vet liksom ikke helt hvor man har personen.."

Litt enklere når man har en bås å sette folk i, mener du?
Astral
10.11.04 17:47
Ikke nødvendigvis en bås, men en bifil vil jo være en mer "ustabil" partner vil jeg mene :) Uten å generalisere for mye
Valde
ValdeInnlegg: 17525
10.11.04 22:07
Astral skrev:
Ikke nødvendigvis en bås, men en bifil vil jo være en mer "ustabil" partner vil jeg mene
----------
Det er da det dummeste jeg har hørt. Blir man mer ustabil fordi man har større valgmuligheter? Jeg vil tro at de fleste av oss har valgmuligheter så det holder selv om vi bare foretrekker ett kjønn.
Astral
10.11.04 22:15
Har en del kamerater som har hatt forhold til bifile, og ingen av de forholdene har holdt særlig lenge. Og mange av dem ble stadig spurt om trekant etc...Mulig jeg er farget av de tilfellene der...Men om en var mann og bifil, så vil vel de fleste velge å ha et forhold til ei jente? Det er jo mest fremtid i det som sagt...*tenke høyt*
Valde
11.11.04 10:41
Jeg vil tro at de fleste velger å ha et forhold til en de er glad i - uansett kjønn, men så er jeg kanskje bare en gammel romantiker...
Astral
11.11.04 19:24
Og jeg er en oppgitt nyrealist :) Om noe slikt eksisterer.
Valde
11.11.04 21:11
Og vi ser tydeligvis begge hele verden gjennom våre rosa (mitt tilfelle) eller sortgrå (ditt tilfelle) briller.
Astral
12.11.04 16:09
Trodde egentlig at jeg som homofil burde hatt de rosa, men det er bra at folk begynner å skjønne at ikke alle homofile liker rosa (jeg avskyr det) :)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg