Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vekt og røyking

NYTT TEMA
Thyra
ThyraInnlegg: 43154
30.01.05 22:19
Mange vil ikke slutte å røyke fordi de er redd for å legge på seg, enkelte som har sluttet begynner igjen fordi de la på seg.
Hva foretrekker gutter egentlig, en jente som veier 5-10 kilo "ekstra", eller en som røyker?
sistemann
sistemannInnlegg: 14993
30.01.05 22:20
Ei som ikke røyker.
lextheman
lexthemanInnlegg: 1353
30.01.05 22:36
En som ikke røyker.
Shimon
ShimonInnlegg: 10220
30.01.05 22:38
Vel, ei som ikke røyker, men man må faktisk ikke legge på seg hvis man slutter å røyke...
yocam
yocamInnlegg: 524
30.01.05 22:38
ikkje ei som snuser
ikkje ei som røyker
ikkje ei som er feit

nei det er ikkje lett.
Thyra
30.01.05 22:39
Må og må........ man må ihvertfall ofte slite litt mer for å holde den samme vekta som man hadde mens man røykte........
Hedon
HedonInnlegg: 38103
30.01.05 22:39
Ei som ser bra ut.

Hvis hun vil røyke må hun gjerne gjøre det. Ikke noe problem.
Thyra
30.01.05 22:41
yocam skrev:
ikkje ei som snuser
ikkje ei som røyker
ikkje ei som er feit

nei det er ikkje lett.

------ Men hva er verst\best....... fett eller røyk? Det er heller ikke nødvendigvis snakk om å være "feit", men å veie LITT mer enn man gjorde som røyker.......
evri
evriInnlegg: 1496
30.01.05 22:44
Antagelig ei som ikke røyker, men spørs hvor mye man røyker.
Hysteria3
Hysteria3Innlegg: 40204
30.01.05 22:45
Kommer an på hvor stor hu er fra før. Jeg vil ikke ha ei tjukkasine.

Gjør egentlig ingenting om hun røyker.

Hysteria
Thyra
30.01.05 22:45
evri skrev:
Antagelig ei som ikke røyker, men spørs hvor mye man røyker.

------Jeg tenker ikke på festrøyking (det kan jeg uansett ikke tenke meg skal ha noe innvirkning på vekten), men daglig røyking........
yocam
30.01.05 22:51
ei som ikkje røker

kan vel gå ein tur om kvelden
Thyra
30.01.05 22:53
Selvfølgelig kan man det....... men det er ikke sikkert en tur hver kveld gjør like stor effekt på vekten som daglig røyking........
yocam
30.01.05 22:57
ein tur er det beste ei gjer det har ein inponerane virkning. (vist ein ikkje kjem heim og riv i seg snop)
Shimon
30.01.05 22:57
Sant nok, trim alene vil neppe gjøre susen for den som skal slutte å røyke. Tror nok at kostholdet radikalt må endres i tillegg!
Thyra
30.01.05 23:00
Ikke sikkert man blir slank av det, men kanskje slankere enn man ellers ville ha vært....... og ihvertfall mye sunnere.
Det er også bare tull å kjøre bil eller ta buss eller bane på korte strekninger.(ihvertfall så lenge man kan veien, ikke skal handle sofa, ikke er for sent ute
e.l....;-)
Thyra
30.01.05 23:01
Shimon skrev:
Sant nok, trim alene vil neppe gjøre susen for den som skal slutte å røyke. Tror nok at kostholdet radikalt må endres i tillegg!

------ Hva med dem som i utgangspunktet spiser sunt og ikke så mye, skal de sulte seg, begynne å røyke igjen, eller godta at kroppen blir LITT større?
yocam
30.01.05 23:06
nei det er sutte trangen so gjer at ein går opp i vekt .men ein skal ikkje ete meir etter ein har slutta å røke . skriv opp ka og kor mykje du et når du røyke og so slutt
Shimon
30.01.05 23:10
Thyra skrev:

------ Hva med dem som i utgangspunktet spiser sunt og ikke så mye, skal de sulte seg, begynne å røyke igjen, eller godta at kroppen blir LITT større?

----------

Legger man på seg, så spiser man faktisk for mye. Med mindre man har en sykdom. Snakk med en lege er vel det beste tipset jeg kan gi deg, eller de som skal slutte å røyke.
evri
evriInnlegg: 1496
30.01.05 23:23
Daglig røyking, eller en tjuepakning hver dag, synes jeg blir for mye.
Thyra
30.01.05 23:29
Shimon skrev:
Legger man på seg, så spiser man faktisk for mye. Med mindre man har en sykdom. Snakk med en lege er vel det beste tipset jeg kan gi deg, eller de som skal slutte å røyke.

------ Dette er ikke nødvendigvis helt sant....... noen ganger er forbrenningen så lav at man får problemer med å få i seg de nødvendige næringsstoffer hvis man skal spise så lite at kroppen holder idealvekt.......
Det er slett ikke bestandig de som spiser mest som er tykkest......
Thyra
30.01.05 23:30
yocam skrev:
nei det er sutte trangen so gjer at ein går opp i vekt .men ein skal ikkje ete meir etter ein har slutta å røke . skriv opp ka og kor mykje du et når du røyke og so slutt

-------- Jeg spiste ihvertfall ikke hverken mindre mat eller godterier mens jeg røkte....
Shimon
30.01.05 23:40
Du har rett, men da lider man ofte av noe, og et legebesøk er på sin plass ifb med røykekutt. Kanskje burde alle som skulle slutte med røyk gjøre det? For det er ofte mange ting man ikke vet, og alle trenger vel ikke å "finne opp sitt eget krutt?"
Thyra
31.01.05 00:02
Dette avhenger selvsagt også av hva man mener med "idealvekt"........
Noen er bygd for å være syltynne, andre for å være litt rundere. Slik er det bare.....
Sentos
SentosInnlegg: 8644
31.01.05 07:37
en som aldri var så dum at startet å røyke. viser veldig dårlig selvdisiplin og dårlig dømmekraft.

men beste er vel at hun slutter å røyke, og tar konsekvensene av at hun vil legge på seg litt rett etterpå, og så trimme disse ekstra kiloene av.
så er hun et nytt menneske med ekstra energi og uten den forpestede røyken!

røyken diskvalifiserer egentlig veldig mange jenter fra endel gutter.
røyk=pest
Hertug
HertugInnlegg: 2536
31.01.05 07:40
En røyk etter sex er deilig! Utmerket hvis begge røyker.
Fatale
FataleInnlegg: 5592
31.01.05 08:24
Thyra skrev:
Det er slett ikke bestandig de som spiser mest som er tykkest......

Du skal ikke sammenlikne mat-inntaket ditt med andres heller, da. Hvis to tusen kalorier om dagen gjør at du legger på deg, så må du redusere på kaloriene, selv om alle andre kan ete det samme uten å legge på seg.

Hvorfor er du så livredd for å legge på deg litt? Er livet over om du går opp 4-5 kilo? Det bør uansett ikke være en umulig oppgave å slanke seg litt. Sikkert lettere enn å slutte å røyke.

Når dette er sagt, så sier han røykeslutteboka-mannen (Allen Carr ellernoe) at med hans metode legger du omtrent ikke på deg. Dette er fordi metoden ikke går på viljestyrke, slik at du ikke vil sitte og slite og lide og putte ting i munnen i stedet for røyk.

Thyra
31.01.05 08:25
Mange her som svarer "slutte og røyke og sørge for at man ikke legger på seg", men spørsmålet mitt var egentlig: Hvis dere måtte velge, ville dere tatt en jente som hadde noen få kilo ekstra, eller en som røyker? Hva er viktigst, å være modellslank eller røykfri?
Steensnæs
SteensnæsInnlegg: 101
31.01.05 08:53
Det er jo mange som røyker, men allikevel er feite. Stakkars folk...

Neida, fra spøk til alvor, Thyra, røykfri hadde jeg godt for.
Sentos
SentosInnlegg: 8644
31.01.05 08:56
har ikke vært borti særlig mange modellslanke jenter som røyker....

en legger nå som regel på seg av å røyke, men en legger på seg noen ekstra kg når en skal kvitte seg med røyken.
men som sagt dette er en fase, men før eller siden bør en jo kvitte seg med denne pytonrøyken. så jo før jo bedre.
en kan få ned vekta litt igjen etterpå.

røyk spyes utover, så er vel egentlig litt klart hva som er mest heslig.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg