Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Foretrekker norske damer negere?

NYTT TEMA
Finurlig
FinurligInnlegg: 148
10.09.01 12:45
Diskuterte dette med en venninne, som ikke syntes det var så overraskende at man etter hvert ser flere og flere rase-blandede par; dvs. afrikansk mann og norsk dame. Det motsatte er svært lite vanlig - kanskje pga. at de har damene sine ved kjøkkenbenken.

Synspunkter? Hvorfor foretrekker norske damer negere?

Weltall
WeltallInnlegg: 372
10.09.01 12:49
Jeg ser det motsatte ofte også, men da er dama ofte fra et asiatisk land.
10.09.01 12:50
Gjør de det da? I så tilfelle er det vel fordi negre er kjent for å være svært velutstyrte..
Tenner ikke på dem jeg. Synes de har så sterk og spesiell svettelukt. I hvert fall de som var i USA. Kunne lukke øynene og kjenne når de nærmet seg...
senty86
senty86Innlegg: 1916
10.09.01 13:01
Jeg tenner på negere. De er døøøøødsdeilige, og mye greiere enn nordmenn. Særlig de i USA. Jeg har faktisk aldri falt for en blond...
latinske eller negere, det skal de være!
Finurlig
10.09.01 13:03
Og hva er årsaken til dette?

- bedre rytmesans på dansegolvet?
- pikkstørrelse?
- mer gammeldagse forhold til kjønnsroller?

Zinderella
ZinderellaInnlegg: 1380
10.09.01 13:11
En langt mer interessant problemstilling som jeg har gått og grunnet på lenge er: Foretrekker idiotene VG-nett? (Og ikke kom med noe *single, single* argumenter nå)
Finurlig
10.09.01 13:15
Oj, Zinderella - sur i dag, eller? Det er jo greit at vi har en overdommer i blant oss, da.
Gule
GuleInnlegg: 465
10.09.01 13:24
"senty86 skrev:
Jeg tenner på negere. De er døøøøødsdeilige, og mye greiere enn nordmenn. Særlig de i USA. Jeg har faktisk aldri falt for en blond...
latinske eller negere, det skal de være!"

Hvis du vil ha en notorisk utro type er det bare å slå seg sammen med en latino! De er like elskverdige med alle. Binder damene med sin innøvde hengivenhet og lurer naive norske kvinnfolk trill rundt. Vi smelter jo totalt for en slik form for lidenskaplighet! (De er kjent for å være gode elskere og det er de jo også forsåvidt, ja helt til man gjennomskuer dem...). Vedder på at en av ti er sånn!
Norske kvinner faller for dette med "gentlemen-effekten". Vi liker å bli oppvartet, noe desverre norske menn ikke alltid er så flinke til. Amerikanerene (negre eller ikke) KAN dette her fordi de er oppvokst med det. Ikke alltid de legger så veldig mye i det, men det er en del av kulturen. Slik skal det bare være liksom...
Kan sammenlignes med høflighetsfrasene (excuse me osv..), det er bare noe de motorisk sier, men mener det ikke ordentlig.
Hvis en norsk mann prøver å være gentleman, blir det ofte "feil", vi synes enten at han prøver for mye eller at han er så dødsbetatt av deg at du får fnatt...
Zinderella
ZinderellaInnlegg: 1380
10.09.01 13:40
Neida finurlig, jeg er ikke sur i dag. Er du?
Finurlig
10.09.01 13:40
Gule er innom et sentralt problem her: For en norsk mann faller det seg dessverre mer unaturlig å være gentleman. Dette av den enkle grunn at gutter og menn på min alder (dvs de som er oppdratt på 70- og 80-tallet) er opplært til å se på kvinner som sin absolutt likemann (!), da er det klart at kurtiseringen og dyrkingen av kvinner forandrer seg. Hvis man ser på de kulturer hvor menn oftest går for å være gentlemen og å sette jenter på en pidestall (helt til hun må reise hjem igjen og neste charter-babe kommer og legger seg til) så går det jo alltid igjen at disse kulturer også har en - i norsk kontekst - svært gammeldags kjønnsrollefordeling, hvor kvinnen forventes å stå på kjøkkenet og gro frem barn.

BlueHighway
BlueHighwayInnlegg: 431
10.09.01 14:12
Dette er like enkelt å svare på som det er umulig å gi et godt svar på hvordan man får et forhold til å fungere...
En del norske (vestlige) menn foretrekker yndige, underdanige jenter fra Østen. En del norske (vestlige) kvinner foretrekker romantiske, glatte gutter fra latinske/afrikanske land.
Det hele bunner i at man ønsker noe man ikke klarer å skaffe seg "hjemme", da er det lettere å utnytte kulturforskjellene. At det etterpå ofte blir et kraftig tilbakeslag, tenker man vel ikke så mye på.

"In the midnight hour: More, more, more!!!"
Mmedulla
MmedullaInnlegg: 552
11.09.01 01:11

Menn skal være av typen GODT NORSKT!
DET er kvalitet det!

Finurlig
11.09.01 08:48
Godt å høre det, da Mmedulla! Godt å høre at man faktisk kan få litt respekt fra kvinner selv om man tar oppvasken og vasker klær mens dama lager mat og vasker kåken.

Snakket en gang med en bosnisk jente som mente at hun ville bli forbannet på mannen sin hvis hun så ham støvsuge - det ville være et fullstendig tap av respekt for ham.
gibba
gibbaInnlegg: 81
12.09.01 22:21
Er nødt til å klare opp denne misforståelsen. Asiatiske kvinner er mer selvstendige og seksuelt frigjorte enn de norske. I Thailand hadde kvimmer større rettigheter og mulighet til f,ex. skillsmisse lenge før i Norge.
CrystalP
CrystalPInnlegg: 2046
13.09.01 18:06
Finurlig skrev:
Godt å høre det, da Mmedulla! Godt å høre at man faktisk kan få litt respekt fra kvinner selv om man tar oppvasken og vasker klær mens dama lager mat og vasker kåken.

Vel, alle Norske menn er ikke trauste, toeffelhelter. Snakk for deg selv!
Finurlig
14.09.01 09:03
Er man tøffelhelt av den grunn at man vasker opp etter middagen som ens samboer har laget? Hmm - tøffing, du!

For øvrig skrives ikke angivelse av nasjonalitet med stor bokstav; "jeg er en norsk mann" er korrekt, "jeg er en Norsk mann" er ukorrekt. Heller tøffel enn dum.
symbolet
symboletInnlegg: 126
16.09.01 22:02
det er ingen vits i å spørr dette spørsmålet en gang... meningene er jo så vidt forskjellige, akkurat som med alt mulig annet! skulle jeg gått etter utseendet på en gutt må jeg si at jeg foretrekket negre fremfor ariske gutter. men så må jeg si meg GANSKE uenig i de som sier at norske gutter er treige, trauste tøffelhelter som ikke vet hvordan man er en gentleman! det er altfor mye generalisering ute og går her.

symbolet
Mmedulla
MmedullaInnlegg: 552
17.09.01 01:54
"gibba skrev:
Er nødt til å klare opp denne misforståelsen. Asiatiske kvinner er mer selvstendige og seksuelt frigjorte enn de norske. I Thailand hadde kvimmer større rettigheter og mulighet til f,ex. skillsmisse lenge før i Norge."

du er ironisk nå , ikke sant.
En thailandsk kvinne av god ætt blir ikke gift om hun ikke er jomfru på bryllupsnatta gibba, så de du har truffet på har vel da andre grunner for å være så seksuelt frigjorte.....
Finurlig
17.09.01 08:31
Mmedulla skrev:

"En thailandsk kvinne av god ætt blir ikke gift om hun ikke er jomfru på bryllupsnatta gibba, så de du har truffet på har vel da andre grunner for å være så seksuelt frigjorte....."

Igjen denne forferdelig kvalmende arrogansen og bedrevitenheten fra norske kvinner overfor f.eks. thailandske kvinner. "Alle thai-jenter er horer", "se, han er sammen med en thai-jente, ja han var nok ikke bra nok for noen av oss flotte, rene, ranke norske jentene, nei"...
Finurlig
17.09.01 08:34
Symbolet skrev:

"skulle jeg gått etter utseendet på en gutt må jeg si at jeg foretrekket negre fremfor ariske gutter. "

Hehe, det var jo synd. Men jeg kan bekrefte at det nok også er på samme vis for min egen del; jeg foretrekker klart negresser foran norske jenter.

For øvrig: Man spørr ikke et spørsmål; man STILLER et spørsmål. Et spørsmål kan sjelden gi svar, så det er ingen grunn til å spørre spørsmålet om noe.

Men husk: Du blir ikkje Gamal Hos Ein afrikanar... neida, den var stygg...
CrystalP
CrystalPInnlegg: 2046
17.09.01 10:43
Ingen grunn til aa hisse seg opp Finurlig. Om jeg skrev Norske eller norske spiller liten rolle og det tyder vel heller paa at du har tvangstanker naar du henger deg opp i det. Uansett du maa ikke ta alt saa alvorlig. Poenget mitt er at det finnes norske snille menn og det finnes svarte snille menn. Det finnes norske skjoertejegere akkurat som det finnes svarte skjoertejegere. Det finnes norske mannssjaavinister akkurat som det finnes svarte mannssjaavinister.
Optimistic
OptimisticInnlegg: 2348
17.09.01 16:55
Mjaa....men en ting....negere i USA har jo en sterk tendens til å ville være "players" og helst ha minst 3-4 damer de utnytter for pengene sin del. Og jeg fatter ikke helt hva som er så sexy med dem, de fleste er dødsfeite og dagdrivere som ikke foretar seg så mye fornuftig. Og det som blir sagt om at når norske menn prøver å være oppmerksomme og høflige vil si at de prøver for mye stemmer helt. Kjenner en som er slik, og han blir bare ledd av. Problemet er at norske damer ofte er så opphengt i kjønnsroller og at de skal være så frigjorte. Kjenner mange som går hjemme og vasker klær og rydder/vasker i huset fordi dama ikke gidder eller sier hun ikke klarer det. Men...egentlig var dette bare for å fyre litt som vanlig...det er tross alt mandag :)
Perserinnen
PerserinnenInnlegg: 31
17.09.01 18:08
"Finurlig skrev:
Diskuterte dette med en venninne, som ikke syntes det var så overraskende at man etter hvert ser flere og flere rase-blandede par; dvs. afrikansk mann og norsk dame. Det motsatte er svært lite vanlig - kanskje pga. at de har damene sine ved kjøkkenbenken.

Synspunkter? Hvorfor foretrekker norske damer negere?
"

For det første tror jeg ikke norske damer "foretrekker negre"! Noen gjør det, og det er deres egen sak. Hver av dem har sikkert sin egen grunn. Hvorfor trenger man en spesiell årsak til å like negre, mens man ikke trenger det for å like blonde gutter? Alle mennesker er forskjellige. Noen synes det er tiltrekkende med forskjeller, mens andre foretrekker en som er mer lik seg selv. Tiltrekkelse er ikke noe rasjonelt, og jeg blir kvalm av dem som mener at "lyse" skal holde seg til "lyse", eller tilsvarende for andre farger. Vi liker dem vi liker, og hudfargen er svært sjelden en årsak. Selv er jeg mørk, men har alltid hatt sansen for lyse menn. Dette har jeg heller ikke fått negative reaksjoner på, hverken fra norske eller innvandrere.
Perserinnen
PerserinnenInnlegg: 31
17.09.01 18:14
"BlueHighway skrev:
Dette er like enkelt å svare på som det er umulig å gi et godt svar på hvordan man får et forhold til å fungere...
En del norske (vestlige) menn foretrekker yndige, underdanige jenter fra Østen. En del norske (vestlige) kvinner foretrekker romantiske, glatte gutter fra latinske/afrikanske land.
"

Østlige jenter er faktisk ikke alltid så underdanige!!!
BlueHighway
BlueHighwayInnlegg: 431
18.09.01 10:57
"Perserinnen skrev:
Østlige jenter er faktisk ikke alltid så underdanige!!!"

Neida, vet det, men dette var da også ment som et generalisert synspunkt.

"In the midnight hour: More, more, more!!!"
OlaNordic
OlaNordicInnlegg: 8
18.09.01 11:37
Gule skrev:
"Hvis en norsk mann prøver å være gentleman, blir det ofte "feil", vi synes enten at han prøver for mye eller at han er så dødsbetatt av deg at du får fnatt..."

Vel, dette er egentlig ganske nært sannheten, trist nok. Uten å være ute etter å provosere, så er det faktisk en god del norske menn rett og slett ikke evner.

Vi norske menn har tendens til å lide av en kjønnskrise vi ikke helt skjønner. Opptratt (i god tro, vel å merke) til å være blinde for kjønnsforskjeller, er mannsbegrepet bitt så godt som utvisket. Det å varte opp en jente blir noe norske menn rett og slett ikke makter; som Gule sier, enten prøver han for mye og det blir helt feil, eller så mister han kontrollen. Det våre utenlandske brødre har vokst opp med, og på mange måter har i blodet, blir for oss helt uforståelig. Vi har alltid levd og trodd at jenter tenker som oss - eller mer eksakt at vi skal tenke og føle som jenter. Og klønetheten blir deretter. Kunsten til å få en kvinne til å føle seg attraktiv blir helt tilsidesatt. Og jentene går, forståelig nok, til der de kan få det de trenger: hos virkelige menn, vokst opp utenfor Norge, med et annet selvbilde og helt andre instinkter.

Det verste er at dette instinktet har gått tapt hos oss relativt nylig. I besteforeldre-generasjonen er det mange menn som har evnet å sjarmere sine kvinner på den riktige måten. Gamle ekteskap holder ihop - den moderne kvinne synes kanskje det er kjekt med en samboer som oppfører seg som henne, men etter en tid savner hun en 'mann'. Ekteskap går føyken som aldri før - uten at noen av partene helt skjønner hvorfor.

I Norge har menn vanskeligheter med å forholde seg til kvinner. Sant nok, vennskap er det nok av. Det er vel knapt et land i hele verden med så mange gutte-jente-vennskap og blandede gjenger. Men når det kommer til det romantiske området, står gutta helt på bar bakke - de vil og vil, men de får det ikke til. Det hjelper selvsagt ikke at de ikke lengre klarer å konfrontere spenningen mellom mann og kvinne uten å ha inntatt en hel mengde alkohol på kjøpet. Helgefylla i Norge og drikkingen blant nordmenn i utlandet er legendarisk. I mange tilfeller blir det et desperat forsøk på å endre seg selv - å få noe man ikke har - å bli noe man ikke er. I mange tilfeller synker norske men hen til resignasjon, eller de skjuler sin mangel på kjønnsinnstinkter gjennom harry-vulgær oppførsel, a la "BadBoy".

I Finnmark florerer prostitusjon fra Russland - i Oslo går beskjemmede menn på "massasjeinstitutt" for å få iallefall et substitutt for det de så sårt trenger. Disse jentene er selvsagt heller ikke interessert i mennene - bare pengene. Ola Nordmann må kjøpe seg sin kjønnsidentitet. Ikke bare lar han seg utnytte på denne måten - han gjør det i skam. For kvinne-aktivist-grupper er ikke sene med å fordømme denne forkastelige oppførselen, skyve skylda - alt det vonde - over på han. Kjønn blir assosiert med griseri, noe bare svake sjeler innrømmer at de trenger.

Jeg er selv norsk mann, noe jeg selvsagt ikke er stolt av. For oss er toget gått - vi har mistet den informasjonen tidligere generasjoner satt inne med. Norske menn er mentalt kastrerte. Det nytter ikke nå i etterkant å sette seg inn i noe som krever en hel livserfaring for å forstå. Tanken om at det ikke er noen forskjell mellom kjønnene - bortsett fra den rent synlig-fysiologiske - sitter dypt. Det er noe som mangler, men vi skjønner det ikke.

Jentene skjønner det heller ikke - bevisst. Men innstinktivt ser de at ting ikke er som de skal være. De som har muligheten til det søker mot andre beiteområder. Vi kan ikke klandre dem - vi har ikke noe særlig å tilby dem selv.
Gule
GuleInnlegg: 465
18.09.01 13:59
OlaNordic er en mann med såpass innsyn, at hvis han ikke klarer få et forhold til ei norsk dame til å fungere, er det sikkert ikke ham det er noe feil med!
alderon
alderonInnlegg: 46
18.09.01 14:06
Et meget godt og reflektert innlegg.
Siden det er så få av nettopp slike innlegg, håper jeg du vil poste det også på VGdebatt/Kvinnesaker (det finnes ikke noe temaområde for 'mannesaker'), enten som en ny tråd eller under 'Var det noen som sa at det ikke var en sammenheng'.
pft.
Danica
DanicaInnlegg: 3288
18.09.01 14:15
Har egentlig ikke orket å sette meg inn i denne diskusjonen, men nå må jeg bare komme med et synspunkt.

For det første: Norkse kvinner foretrekker utenlandske menn i like stor grad som norske menn foretrekker utenlandske kvinner... Alle har forskjellige preferanser, det nytter ikke å generalisere en så stor gruppe. Vil allikevel våge å påstå at det i hovedsak er de som har hatt dårlige erfariner med sin egen nasjonalitet som flytter blikket over landegrensene. Men dette varierer jo fra person til person.

For det andre: OlaNordic, hvordan kan du påstå at norske menn ikke har noe å tilby norske kvinner? Klart dere har! De aller, aller fleste norske menn er både intelligente, høflige og i full stand til å behandle en dame.

Men norske kvinner har forskjellige ønsker og krav til en mann. Akkurat som dere har det!
symbolet
symboletInnlegg: 126
18.09.01 19:14
hehe.. jeg har INGENTING imot norske gutter, dere er jo pene dere også.. men på en annen måte. jeg ser jo også at når mørke jenter er pene, er de virkelig smellvakre. det er kanskje noe man ikke finner hos norske jenter?

ikke pirk så mye på hvordan andre skriver. det er mitt problem om jeg har vokst opp med to vidt forskjellige morsmål, og med en fot i hvert land. sånt kan faktisk gjøre det litt vanskelig å lære seg de mest innviklede reglene i hvert enkelt språk.

symbolet
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg