Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fuktighetskrem for penis?

NYTT TEMA
4_4_2

4_4_2
02.12.08 19:32

Jeg har tørr hud på penisen. Det vil si, jeg legger noen ganger merke til (spesielt i erigert til  tilstand) at jeg har flass på enkelte områder på penishalsen og hodet. I tilegg har jeg noen gule prikker(sopp?) på penishalsen, som jeg ellers ikke merker mye til. Noen som vet om noe fra apoteket som kan hjelpe?

NRA88

NRA88
03.12.08 02:17

De gule prikkene er sikkert talgkjertler. Har aldri hørt om sopp på penis uteneom i lysken hvis du sitter mye varmt.

Flassen ville jeg spurt lege om.

Ronnie_Kray

Ronnie_Kray
03.12.08 14:35
4_4_2: Jeg har tørr hud på penisen. Det vil si, jeg legger noen ganger merke til (spesielt i erigert til  tilstand) at jeg har flass på enkelte områder på penishalsen og hodet. I tilegg har jeg noen gule prikker(sopp?) på penishalsen, som jeg ellers ikke merker mye til. Noen som vet om noe fra apoteket som kan hjelpe?

bruk middel kortisonsalve Locoid tror jg d heter. Ikke bruk noen soppelmiddel dersom dette ikke er bekreftet av legen

ThorSteinar

ThorSteinar
06.12.08 14:09

Tigerbalsam skal gjøre underverker har jeg hørt.

Anderson-_-

Anderson-_-
06.12.08 15:07
ThorSteinar: Tigerbalsam skal gjøre underverker har jeg hørt.

Syre skal være enda bedre

AboRasul

AboRasul
06.12.08 23:26
4_4_2: penishalsen

Er det selve staken du mener?

4_4_2

4_4_2
20.12.08 22:26

Kan jeg ikke bare kjøpe en Canesten salve på apoteket og se om det hjelper? Eller kan dette føre til bivirkninger?

tommy_cowan

tommy_cowan
21.12.08 01:52

Er kortison som må til, ja. Men ta en tur til en hudlege da vel!

4_4_2

4_4_2
23.12.08 12:59

Kan jeg ikke bare kjøpe en Canesten salve på apoteket og se om det hjelper? Eller kan dette føre til bivirkninger?

Eller?

tommy_cowan

tommy_cowan
23.12.08 23:37

Er det ETT sted jeg ikke hadde eksperimentert med er det med lillegutt, men gjør som du vil.

ziggypoppp

ziggypoppp
24.12.08 04:20

Duger ikke vanlig fuktighetsmiddel da?

torestre

torestre
04.01.09 09:45

Sopp er kanskje mest vanlig i lysken, men kan i utgangspunktet sitte hvor som helst på kroppen. På penis er heller ikke uvanlig.

Soppinfection kan tørke ut huden og gi symptomer som du forklarer. I verre tilfeller kan huden bli så tørr at du kan få små sprekker og sår.

Canesten høres ut som en fornuftig ide. Clotrimazol er bedre, fordi det er samme greie, bare billigere. Egentlig en salve mot fotsopp. Bare husk å fortsette å bruke salven en uke eller to etter at symptomene er forsvunnet, slik at du er sikker på at soppen er forsvunnet.

4_4_2

4_4_2
11.01.09 12:15

Er det fastlegen jeg skal oppsøke?

Rudi

Rudi
11.01.09 12:22
4_4_2: Er det fastlegen jeg skal oppsøke?

Nei, du må nok til en øre, nese, penishals spesialist...

torestre

torestre
11.01.09 15:21

Du kan selvfølgelig gå til fastlegen din. Ikke dumt å ta en kontroll når man er usikker å noe. Men mest sannsynlig har du en soppinfeksjon.Det er svært vanlig både blandt menn og kvinner.

Man får gjerne inntrykket at det er vanligere blant kvinner, men jeg tror egenlig ikke dette er riktig. Symptomene er gjerne mindre hos menn slik at de ofte går ubehandlet. Mange menn går rundt med soppinfektsjon uten å vite det.

Det er også et faktum at det nok finnes langt mer informasjon om det kvinnelige kjønn og deres plager og skavanker enn det finnes om det mannlige. Kvinner er derfor mer opplyst og søker behandling oftere. Tross alt, hvor ofte går menn til kontroll av utstyret? Kvinner har gjerne rutinekontroller selv om de ikke har noen grunn til å tro at noe er galt.

En annen ting vi kan lære av kvinner er å bli flinkere til å velge såpeprodukter. Noen ganger bruker vi for sterk lut nedentil. Mild såpe, eller såkallt intimsåpe, er faktisk ikke så jævla femi, men egentlig ganske lurt. Sopp kan like gjerne gjerne komme av for sterk renslighet som av for dårlig renslighet. Dersom du har diabetes er du også mer utsatt for sopp. Overvekt, trange klær etc bidrar også.

JanLarsen

JanLarsen
11.01.09 16:15
4_4_2: Jeg har tørr hud på penisen. Det vil si, jeg legger noen ganger merke til (spesielt i erigert til  tilstand) at jeg har flass på enkelte områder på penishalsen og hodet. I tilegg har jeg noen gule prikker(sopp?) på penishalsen, som jeg ellers ikke merker mye til. Noen som

Apoteket kan  hjelpe. Det er bare å vise dem problemet ditt og høre om de har noe de kan anbefale.

torestre

torestre
11.01.09 16:49

Jeg tror han skal fortelle om problemet og ikke vise det frem  på apoteket. Ikke dersom han vil unngå arrestasjon for blotting.

Purrfect

Purrfect
25.01.09 01:44

Høres ut som om du vasker penisen for lite/for mye. Da kan det gjerne oppstå smegma. Men gule prikker var værre.. Og høres litt ekkelt ut. Kom deg til legen.

Klikk for å gå tilbake til toppen